Byte av cylinder

Lundgren skrev:
2293008 Ja det brukar ju Aprilia och gasgas ägare få erfara rätt ofta. Fast för dem räcker det att de gasar så rasar de. Inte gasa tills det rasar:hihi

Så du menar "dom rasar när man gasar!" :hihi
 
Det är bara för att aprilia är så kraftiga och dom rasar när folk skiter i dom och inte tar hand om dom :mad: :mad: :mad: Honda är säkert jääätte bra men är ju fula som stryk och slöa som sniglar :rofl :rofl :rofl :rofl
 
Niick skrev:
2293043 Det är bara för att aprilia är så kraftiga och dom rasar när folk skiter i dom och inte tar hand om dom :mad: :mad: :mad: Honda är säkert jääätte bra men är ju fula som stryk och slöa som sniglar :rofl :rofl :rofl :rofl
Att ni aldrig kommer med några nya argument :rolleyes:
 
mc-hjalte skrev:
2292975 Detta är bara i förebyggande syfte, hade ju kunnat köra minst 100 mil till med kolven som du ser! haha Nej det är en 96:a 2500 mil, strypt till max 7000 rpm tills den kom till 2300 mil!
Ingen rs -03 som gått nårra hundra mil å krashat inte...


Så som den kolven ser ut på bilden så är de NOG i förebyggande syfte :hihi
 
Hur gör jag med avgasportarna? fanns inte några med den nya cylindern, behöver ja dom gammla alls? :va
 
Bärgren skrev:
2300690 Du får bättre mellanregister med dem.
Sökte runt lite, om jag skippar portarna så får jag sämre mellanregister men högre topphastighet? (Hojen har nämligen inte varvat ut helt på 6:ans växel, har det något med det att göra?) Om jag har kvar portarna blir mellanregistret bättre men topphastigheten består?....Några för- och nackdelar med att ha dom kvar eller inte?
 
mc-hjalte skrev:
2300709 Sökte runt lite, om jag skippar portarna så får jag sämre mellanregister men högre topphastighet? (Hojen har nämligen inte varvat ut helt på 6:ans växel, har det något med det att göra?) Om jag har kvar portarna blir mellanregistret bättre men topphastigheten består?....Några för- och nackdelar med att ha dom kvar eller inte?


Den ska få samma topphastighet om portarna är rätt inställda dvs öppnar helt när du varvar sattan.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top