Byte av cylinder

Lundgren skrev:
2293008 Ja det brukar ju Aprilia och gasgas ägare få erfara rätt ofta. Fast för dem räcker det att de gasar så rasar de. Inte gasa tills det rasar:hihi

Så du menar "dom rasar när man gasar!" :hihi

Det är bara för att aprilia är så kraftiga och dom rasar när folk skiter i dom och inte tar hand om dom :mad: :mad: :mad: Honda är säkert jääätte bra men är ju fula som stryk och slöa som sniglar :rofl :rofl :rofl :rofl

Niick skrev:
2293043 Det är bara för att aprilia är så kraftiga och dom rasar när folk skiter i dom och inte tar hand om dom :mad: :mad: :mad: Honda är säkert jääätte bra men är ju fula som stryk och slöa som sniglar :rofl :rofl :rofl :rofl
Att ni aldrig kommer med några nya argument :rolleyes:

mc-hjalte skrev:
2292975 Detta är bara i förebyggande syfte, hade ju kunnat köra minst 100 mil till med kolven som du ser! haha Nej det är en 96:a 2500 mil, strypt till max 7000 rpm tills den kom till 2300 mil!
Ingen rs -03 som gått nårra hundra mil å krashat inte...

Så som den kolven ser ut på bilden så är de NOG i förebyggande syfte :hihi

Hur gör jag med avgasportarna? fanns inte några med den nya cylindern, behöver ja dom gammla alls? :va

Bärgren skrev:
2300690 Du får bättre mellanregister med dem.
Sökte runt lite, om jag skippar portarna så får jag sämre mellanregister men högre topphastighet? (Hojen har nämligen inte varvat ut helt på 6:ans växel, har det något med det att göra?) Om jag har kvar portarna blir mellanregistret bättre men topphastigheten består?....Några för- och nackdelar med att ha dom kvar eller inte?

mc-hjalte skrev:
2300709 Sökte runt lite, om jag skippar portarna så får jag sämre mellanregister men högre topphastighet? (Hojen har nämligen inte varvat ut helt på 6:ans växel, har det något med det att göra?) Om jag har kvar portarna blir mellanregistret bättre men topphastigheten består?....Några för- och nackdelar med att ha dom kvar eller inte?

Den ska få samma topphastighet om portarna är rätt inställda dvs öppnar helt när du varvar sattan.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP