Lång-Fåården då?!När jag skulle flytta min 42" tv fick vi ta polarens farsas GOLF! för att teven inte gick in i Ådi!!!![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lång-Fåården då?!När jag skulle flytta min 42" tv fick vi ta polarens farsas GOLF! för att teven inte gick in i Ådi!!!![]()
![]()
![]()
Den enda som hajat vad riktig bil är i denna tråd är fan Teo
Nackdelen med en begagnad BMW är att det är så svårt att få bort kebablukten ur dom.
Nackdelen med en begagnad BMW är att det är så svårt att få bort kebablukten ur dom.
Det där är ett problem, kan jag erkänna. Tyvärr kör många araber BMW och man förknippas lätt till en viss kategori av folk.
Lång-Fåården då?!
"Tyvärr"? Jag ser inte problemet? Tycker snarare blott det vittnar om att många invandrare har god smak, till skillnad från herr Svensson som går i skinnloafers med tofs och har vita tubsockar vilka avslöjas under ett par för korta jeans, röstar på Mona Toblerone och kör Saab...![]()
"Tyvärr"? Jag ser inte problemet? Tycker snarare blott det vittnar om att många invandrare har god smak, till skillnad från herr Svensson som går i skinnloafers med tofs och har vita tubsockar vilka avslöjas under ett par för korta jeans, röstar på Mona Toblerone och kör Saab...![]()
Man får helt enkelt välja. Tjöper man Saab/Volvo så luktar dom Glenn (mentol om man har tur).
Kul med så mkt svar![]()
Vad det gäller Honda Accord så har jag varit o provkört en 2,4 med 190hk men gillade den inget vidare. Man fick varva skiten ur motorn för att det skulle hända något och trots att man gasade järnet så var det klent drag i den med tanke på effekten..
...
Trodde motorcyklister gillade att varva? Det är ju inte som att det kommer rasa... varför envisas vi hela tiden med att man måste ha max effekt vid 3500rpm a'la tråkturbo?
Det du upplever som "klent drag" är i själva verket en mycket linjär effekt/vridmomentskurva (fin motor). En brant effektkurva upplevs som mer "drag", men snabbare går det inte det kan jag lova. 190hk är 190hk oavsett motor. Hondan förlorar dessutom inte speciellt mycket i drivlinan, och är heller inte speciellt tung.
Men det är egentligen inte valet mellan olika märken som är problemet, utan snarare vilken typ av bil man ska satsa på. En ny, soppasnål och slö bil med sämre komfort, eller en äldre bil som är dyrare i drift men som går bra och som man åker bättre i...
Lutar ju åt det sista alternativet måste jag säga, men det växlar från dag till dag. Vore onekligen trist om soppan gick upp till 16:-/litern och man satt med en bil som drar alldeles för mkt soppa.
Du har aldrig upplevt urkraften hos en riktigt potent turbobil hör jag.
Min överstressade Impreza jag tjötar om i inlägget innan är nog det som gör att jag åker twin iofs, jag orkar inte varva och veva runt i en växellåda tills fan avlöser mig.
Min impreza hade lite över 525 Nm mellan 3800 och 6000 rpm, en peak på 550 vid 4500, och 350 hk på hjulen vid 6500 rpm, den käkade drivaxlar till frukost, och var allmänt skitkul.Det var drag från 3000 varv till varvstopp.
Men hur rask den än var för att vara körbar, så är millen en raket i jämförelse.
/J
Kul med så mkt svar![]()
Vad det gäller Honda Accord så har jag varit o provkört en 2,4 med 190hk men gillade den inget vidare. Man fick varva skiten ur motorn för att det skulle hända något och trots att man gasade järnet så var det klent drag i den med tanke på effekten..
Du har aldrig upplevt urkraften hos en riktigt potent turbobil hör jag.
Min överstressade Impreza jag tjötar om i inlägget innan är nog det som gör att jag åker twin iofs, jag orkar inte varva och veva runt i en växellåda tills fan avlöser mig.
Min impreza hade lite över 525 Nm mellan 3800 och 6000 rpm, en peak på 550 vid 4500, och 350 hk på hjulen vid 6500 rpm, den käkade drivaxlar till frukost, och var allmänt skitkul.Det var drag från 3000 varv till varvstopp.
Men hur rask den än var för att vara körbar, så är millen en raket i jämförelse.
/J
(för tillfället gillar jag vw för att deras oljer filter är monterat rakt upp i en kopp inget liggandes på rygg och söla ner hela motor)
Det började BMW med redan -91 i m50motorn, säkert någon arab som designa.
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |