Byggtråd: Cafe-räcer Cb 985

Snickra ihop en liten batterihylla. Batteriet ska ju dock ersättas med ett Gel-batteri of course....

Bakdelen är tänkt att den ska göras ovanför det där då, så hoppas måtten stämmer nu... :)
 

Bifogat

  • IMG_1172.jpg
    IMG_1172.jpg
    97.6 KB · Visningar: 378
Nån som ha kortet på en grå cb900 med singel dämpare??tror dämp och fälgar mm är från en nyare cbr eller liknande? Den är fan äckligt snygg den hojen..

Sorry OT..
 
Nån som ha kortet på en grå cb900 med singel dämpare??tror dämp och fälgar mm är från en nyare cbr eller liknande? Den är fan äckligt snygg den hojen..

Sorry OT..

ot sorry :näsblod
 

Bifogat

  • cb900f.jpg
    cb900f.jpg
    85.2 KB · Visningar: 1,008
Här har du ett förslag, svårtatt få till övergången mellan tank och sadel... :va

Hyfsat!!!

Men frågan jag fortfarande ställer mig. Är det jag som är konstig och gillar väldigt korta bakdelar eller är alla på SH väldigt små-kåta på långa bakdelar? :va
 
Hyfsat!!!

Men frågan jag fortfarande ställer mig. Är det jag som är konstig och gillar väldigt korta bakdelar eller är alla på SH väldigt små-kåta på långa bakdelar? :va

kort is the shit
 
Snyggt bygge!

Kan bli hur cool som helst.

Och det är klart att du skall ha kort bakdel :yoparty
 
Apropå kort häck, det kanske hör till "paketet" att ha en sån caféhäck på en caféräjser men om man tar bilden Ozeo postade så tycker jag den skulle bli så sjukt mycket snyggare om den slutade direkt efter dynan istället för att ha den olackade häcken där till ingen nytta...
 

Bifogat

  • cb900f.jpg
    cb900f.jpg
    85.2 KB · Visningar: 352
Nja. Smaken är ju som baken...

Jag tycker det är fult med hojar som slutar direkt efter sadeln. Känns som det saknas något.
Finns undantag dock.

:hej
 
Jag funderade faktiskt lite löst på att bygga hojen utan bakdel alls. Dock me helt annat stuk då, inget "cafe" över det hela alls. Men orkade inte göra så mycket ramjobb så det blev såhär! =)

Nää liten bakdel blir det, batteriet ska in under också. Över min döda kropp att jag stoppar tillbaka luftburk eller batterihållare samt el där under igen. Öppet ska det vara!

Dock har det inte hänt nånting alls med bygget! :rolleyes: Cross och Motard säsongen är i full gång nu. Tävling Mx nästa helg, träningsläger motard helgen efter, tävling mx efter det. o.sv o.sv :)
 
Small update

Tillverkade nya motor fäst axlar idag. Den ena vart ju för lång när jag bytte till Raask och den andra var för lång redan innan? Weird. Gjorde nya snygga i rostfritt iaf. :tummenupp

Toppen klar med tändstiftsgänginsats och några nya vent. styrningar. Ska gröpa ur lite till sen ska toppen monteras ihop. Beställt lite packningssats o.sv först bara....

Väntar otåligt på cylindern, 3 veckor utlovat är uppe i vecka 5 snart.......men men.. :)

Förresten, tack till "Doktor Mugg" / Dr. bike här på forumet för hjälpen med toppen!!!
 

Bifogat

  • IMG_1210.jpg
    IMG_1210.jpg
    126.4 KB · Visningar: 209
  • IMG_1211.jpg
    IMG_1211.jpg
    127.9 KB · Visningar: 237
Last edited:
Small update #2.

Inte hänt speciellt mycket, väntat på cylindern i 3 månader som varit inne på borrning....Men nu är det klart! Motor-porr???

Köpt en massa dynga, packningssats, kam-kedja, kopplingsdelar o.sv. =)

Nu väntar jag bara på toppen som är inne på planing, sen lär jag börja pilla ihop motorn iaf!

Har även snickrat ihop en jigg för att mäta rakheten på 1-cylindriga vevpartier. Bör ju gå även på 2-cylindriga iofs. =)
 

Bifogat

  • IMG_1319.jpg
    IMG_1319.jpg
    188 KB · Visningar: 1,697
  • IMG_1314.jpg
    IMG_1314.jpg
    118.7 KB · Visningar: 225
  • IMG_1318.jpg
    IMG_1318.jpg
    157 KB · Visningar: 234
Köpte den till skampris säger du!!

Hade jag vetat att du skulle göra en sån seriös ombyggnad, då hade du fått den gratis!! Kul att se något man ägt bli ombyggt.'

Ska följa.
 
hann bara börja lite smått nu innan jobbet. får se om jag tar tag i det ordentligt sen :)
 

Bifogat

  • cbröv.jpg
    cbröv.jpg
    156.1 KB · Visningar: 264
Small update #3.

Ja, inte hänt så himla mycket egentligen dårå....

Motorn ska bli färdig innan jag ger mig på något annat, men oj vad segt det går! Får väl skylla på att jag har en massa annat & göra....Bygger altan o.sv :)

Iaf, underdelen är ihop, viktjusterat stakar. Slipat till toppen det sista...(och hunnit slipa sönder 2 ventilsäten). Tack för hjälpen Dr. bike återigen!

Mixat och matchar lite med vxl-lådan också. Slängt i ett par begade drev och "fusk-undercutat" ett par drev med vinkelslipen.... :tungan

Och så är toppen planad ett par tiondelar, mest bara "för att"...

Fått tag i ett par Rs 34: or från Ebay. Eller jag tror det är såna iaf???!! Det är flatslide trottlar iaf, och det är ju huvudsaken.

Har lite problem däremot. Jag måste ju förlänga avstånden mellan förgasarna. Chocken å lite annat är inga problem. Spjällaxeln däremot är ju frågan, verkar vara en hel som går rakt igenom?

Och T-korsen för soppan kommer ju bli för korta, finns det "längre/bredare" att köpa tro???

Lite lustigt med acc.pump bara på 1 & 4:ans gasare???

Fått tag i trattar också. Det är gamla "sug-kopar" från nån slags bryggeri maskin. Ska korta ner dom en hel del of course. =)
 

Bifogat

  • IMG_1513.jpg
    IMG_1513.jpg
    229.6 KB · Visningar: 208
  • IMG_1514.jpg
    IMG_1514.jpg
    215.2 KB · Visningar: 229
  • IMG_1517.jpg
    IMG_1517.jpg
    225.9 KB · Visningar: 223
  • IMG_1518.jpg
    IMG_1518.jpg
    230.8 KB · Visningar: 302
  • IMG_1515.jpg
    IMG_1515.jpg
    203.3 KB · Visningar: 249
  • IMG_1516.jpg
    IMG_1516.jpg
    202.5 KB · Visningar: 242
Last edited:
Så, nu är trattarna klara!

2 "hel-kvällar" vart det, men nu är dom putsade å fina.. =)

Ungefär 25 cm från centrum av ventilen till trattens kant, efter rekomendationer från dr. bike. :tummenupp

Nu är det ju bara ett problem, fjuckarna ser för jävliga ut i jämförelse med trattarna.

Hur blir resultatet om man lägger ner dem i en ultraljudstvätt, riktigt bra eller bara lite sådär???
 

Bifogat

  • IMG_1528.jpg
    IMG_1528.jpg
    216.9 KB · Visningar: 374
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top