Byggtråd - Cafébobber

Bra tips :tummenupp Det verkar betydligt enklare (och billigare) än att göra nya styrkronor som SFRO föreslog.

Jo jag inser mer och mer att det var riktigt bra att det blev ombyggt, han tyckte egentligen den borde gå som amatörbyggd eftersom det nästan inte är något kvar av originalhojen, typ styrhuvudet och motorn.

öhhh,öhhh ha de´n äran!:crash
 
Jag bygger så sakta att tråden försvinner... :gnissla Men nu har jag en nästan färdig bakskärm med fästen, och idag byggde jag ett fäste/rör till luftfiltret. Nästa steg är avgassystem, planen är att det ska bli något som har lite känsla av sidepipes.
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    97.9 KB · Visningar: 278
  • 3.jpg
    3.jpg
    100.5 KB · Visningar: 238
Gött! Samma design på häck som jag hade tänkt mig från början. Får köra stelben sen jag med ,)
 
Jag bygger så sakta att tråden försvinner... :gnissla Men nu har jag en nästan färdig bakskärm med fästen, och idag byggde jag ett fäste/rör till luftfiltret. Nästa steg är avgassystem, planen är att det ska bli något som har lite känsla av sidepipes.

Det kan bli en fräck hoj det här:tummenupp Har du funderat nåt på tankbyte, kanske nåt lite droppformat, från nåt gammalt härke, tycker inte att linjerna stämmer riktigt.. men det är ju jag det.. hur som det verkar kunna bli fräckt det här.

Edit: Typ den här tanken från www.bikeline.se
 

Bifogat

  • bobberstyle.gif
    bobberstyle.gif
    27.2 KB · Visningar: 86
Last edited:
Det kan bli en fräck hoj det här:tummenupp Har du funderat nåt på tankbyte, kanske nåt lite droppformat, från nåt gammalt härke, tycker inte att linjerna stämmer riktigt.. men det är ju jag det.. hur som det verkar kunna bli fräckt det här.

Edit: Typ den här tanken från www.bikeline.se

Nja alltså jag har redan gjort ett tankbyte, originaltanken är ju en traditionell customtank och det vill jag inte ha. Då blir det ju en chopper :3freak

Grundidén är en blandning mellan bobber och caféracer. Oroväckande att du inte tycker linjerna stämmer, jag tycker att linjerna och helheten på ett bygge är det viktigaste, inte detaljerna. Jag tycker det ser ok ut, får hoppas att det bara är du som inte är van vid blandningen av stilar :krama
 
Asballt! :tummenupp Gileratanken tycker jag funkar bra, gör att det sticker ut från det ordinära. Byt för guds skull inte till en sportstertank!!!!
Så bisarrt att det blir fränt även med fjädrad solosadel mot en cafe bakdel.:yoparty
 
Nja alltså jag har redan gjort ett tankbyte, originaltanken är ju en traditionell customtank och det vill jag inte ha. Då blir det ju en chopper :3freak

Grundidén är en blandning mellan bobber och caféracer. Oroväckande att du inte tycker linjerna stämmer, jag tycker att linjerna och helheten på ett bygge är det viktigaste, inte detaljerna. Jag tycker det ser ok ut, får hoppas att det bara är du som inte är van vid blandningen av stilar :krama

jag kan delvis hålla med om linjerna. dom stämmer inte riktigt,
men funkar skitbra kan man säga :hihi tror de blir ännu bättre med lack på baken oså :tummenupp
 
jag kan delvis hålla med om linjerna. dom stämmer inte riktigt,
men funkar skitbra kan man säga :hihi tror de blir ännu bättre med lack på baken oså :tummenupp

Jo jag får väl hålla med er om att linjerna inte lirar hundra. Tror problemet i huvudsak är det "glapp" eller hål som blir mellan bakdelen av tanken och ramen. Övre ramröret från styrhuvudet borde luta mindre och sedan ha en brantare lutning från sadeln ner till bakhjul. Jaja - det får bli lite ruffigt...
 
Jo jag får väl hålla med er om att linjerna inte lirar hundra. Tror problemet i huvudsak är det "glapp" eller hål som blir mellan bakdelen av tanken och ramen. Övre ramröret från styrhuvudet borde luta mindre och sedan ha en brantare lutning från sadeln ner till bakhjul. Jaja - det får bli lite ruffigt...

inget att bry sig om, de funkar kalas :tummenupp
 
Byt inte tank!

Har fått liknande kommentarer, men det ger jag blanka fan i!
 
Det kan bli en fräck hoj det här:tummenupp Har du funderat nåt på tankbyte, kanske nåt lite droppformat, från nåt gammalt härke, tycker inte att linjerna stämmer riktigt.. men det är ju jag det.. hur som det verkar kunna bli fräckt det här.

Edit: Typ den här tanken från www.bikeline.se

Det där är fö en klassisk sportstertank. Sk peanut-tank.
Har samma på min sporre, fast med släta sidor.
 
Inget sånt på detta bygge..¨


Snygg i all ära, men inte här.
 
Fick lite prylar idag, cafélampa, hastighetsmätare med indikationslampor och backspeglar. Är grymt nöjd med lampa och instrument men halvnöjd med backisarna. De jag har på fightern är snyggare och bättre, dessa är klumpiga och har plant spegelglas :3freak Vad tänker man på när man tillverkar sådana... Kanske blir att jag besiktigar med båda och sedan kör med en, då ser det nog ok ut.
 

Bifogat

  • 10.JPG
    10.JPG
    24.6 KB · Visningar: 83
  • 15.JPG
    15.JPG
    20.2 KB · Visningar: 80
  • 16.JPG
    16.JPG
    21.5 KB · Visningar: 98
Speglarna ser iaf snygga ut!

Styrändesmonterade eller?

Är på jakt efter dlyika.

Vart köpte du dem?
 
Hastighetsmätaren såg smutt ut, vart köpte du den?
Är den calibrerbar och digital också så vill jag ha en!
 
Speglarna ser iaf snygga ut!

Styrändesmonterade eller?

Är på jakt efter dlyika.

Vart köpte du dem?

Handlade på Louis.de, jepp speglarna är för styrändarna. kostade ca 30 euro styck. Men som sagt, köp hellre sådana jag har på min fighter, det är sådana som var uppe i din byggtråd. Smäckrare och bättre.

Hastighetsmätaren såg smutt ut, vart köpte du den?
Är den calibrerbar och digital också så vill jag ha en!

Samma - louis, var prissänkt, tror det var 60 euro. Men den drivs med vajer och går inte att kalibrera. Man måste ha ett K-värde på 1,4 på en vajer från hjul eller motor. Verkar lite snurrigt att räkna ut k-värde, men det ska vara ungefär 2,75 varv på vajern på varje hjulvarv. Jag gillar det manuella - i alla fall på denna hojen :tummenupp
 
Last edited:
Skitsnygg mätare!
 
ska du köra med nån frontkåpa el blir de "bara lyset"?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top