Bygga stunthoj för nybörjare.

plastraket_R6

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
03 Honda cbr 600 rr
Efter ha haft min R6a ett tag nu har jag blivit mer o mer intresserad av att stunta.
Vågar inte leva ut till 100% då jag är rädd att sabba hojen.
Tänkte istället sälja den och bygga en stunthoj.
Är hyffsad van mekaniker sen tidigare, dock ingen erfarenhet av hojar. Klarar jag det?

Pengarna jag har och röra mig med är ca 50 000kr.

Är tex 95-98 års modell lämpade som stunthoj?
Modefieringar förutom det synliga?
Att tänka på?

Är tacksam för alla svar. Vore guld om någon stjärna på området kunde uttala sig.

honda cbr 600 är jue stryktåliga ! och fall du ska stunta får du välle inhandla en krashbur och 12 platta eventuellt handbroms kitt! fråga mer så kanske jag kan ge ett mere specifierat svar !:tummenupp

honda cbr 600 är jue stryktåliga ! och fall du ska stunta får du välle inhandla en krashbur och 12 platta eventuellt handbroms kitt! fråga mer så kanske jag kan ge ett mere specifierat svar !:tummenupp

Honda cbr 600 it is then, tack!
Var kan man hitta en 12 platta och krashbur?
Var hittar man framlysen, bakdelar osv? Finns det någon bra sida som har mycket sånt man behvöer när man bygger om?

Last edited:
Honda cbr 600 it is then, tack!
Var kan man hitta en 12 platta och krashbur?
Var hittar man framlysen, bakdelar osv? Finns det någon bra sida som har mycket sånt man behvöer när man bygger om?
tolva å krashbur kan man hitta på te.x :

http://www.stuntaid.com/main/

framlysen finns nog på blocket finns jue alltid nåt moppefucko som har nått över :tungan

Last edited:
du får fixa en till behållare och koppla ihop me fotbromsen och har handbromsen under kopplingen, du kan inte bromsa me båda samtidigt då bara:) eller så sätter du dit ett till ok bak helt enkelt!!

Last edited:
Hej,

Jag hittade ett litet klipp på tuben.
Ang det du frågar efter..

http://www.youtube.com/watch?v=POsJrtJeIHU&mode=related&search=

God bless youtube. Informationsbrunnen som aldrig sinar.

Tack allihopa för hjälpen. Nu har jag kanske nog me kött på benen för att starta upp bygget. Det blir till att bygga på min R6a. Har dock inte hittat någon krashbur till den. Verkar vara mest honda och suzuki dom görs till?
Någon som vet var yamahaburar säljs?

Att det inte finns några stuntgrejer till den beror på att den är kass att stunta på för att den är vek och har förgasare. Så sälj yamman och köp en honda 01 eller nyare. Det är mitt tips.

Inte säkert att du får tag på komplett krashbur heller. Men har du mekaniker erfarenheter få kan du säkert själv om inte annars känner någon som kan hjälpa dig konstruera en på egen hand. Inte mycket som behövs.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8