Jag säger inte emot dig på något sätt men:Nu är jag hemkommen från min arbetsplats där jag varit tvingad att prata engelska hela dagen. Det var jätte horribelt. Var till och med tvungen att prata engelska under matrasten.Jag mår så himla dåligt just nu va.
Måste nog ringa in sjuk imorgon och sedan kontakta ambassaden i London för att försöka se till att de kan få till en ändring så jag slipper vara tvungen att prata engelska med mina engelskspråkiga kollegor i England
Edit: Desutom var jag tvungen att bära slips.:
1. Du verkar vara mer än genomsnittligt intelligent och har då bra förutsättningar för att lära nya språk. Även om min pappa körde buss så kan jag inte påstå att det verkar gälla för alla som kör buss.
2. Du har fått en av staten betlad utbildning i engelska, mig veterligt är det få länder som har svenska som tillval i skolan.
M.a.o. olika förutsättningar gäller för olika personer och olika jobb. Vi ska kanske vara försiktiga med att sätta oss själv som exempel för vad som är bra och genomförbart i livet.
Om någon sedan pratar skit om mig, på svenska eller annat språk, rör mig inte i ryggen. Kan en invandrare svenska och jag vill prata med honom så är det bra. Kan han inte svenska så är det knappast ett problem för mig, då pratar jag med någon annan.