Busa - moddar för banhoj?

Här upp köper man inte färdiga moppar! Och det ska ju va nåt att ta i med, inte nån rosa tjejmoppe...
Busan verkar bra på det mesta o köra kan jag med så!
 
Vad väger en busa? och vad väger en R1,a? Hur många hästar gemfört med hk? har inte r1,an mer hästar per kilo?..eller?
 
Hörrö Göran, du behöver inte känna dig påhoppad?
Vad är det för fel på din hoj?
Du vet ju att det inte är en optimal banracer hoppas jag, ingen menar att det är en dålig hoj (tror jag).
 
Poacher skrev:
Hörrö Göran, du behöver inte känna dig påhoppad?
Vad är det för fel på din hoj?
Du vet ju att det inte är en optimal banracer hoppas jag, ingen menar att det är en dålig hoj (tror jag).
Ja så är det
 
Jocke W skrev:
Vad väger en busa? och vad väger en R1,a? Hur många hästar gemfört med hk? har inte r1,an mer hästar per kilo?..eller?



På hayabusa.nu stog det att hayan har 25hk mer än r1an på alla varvtal :)

Och varvar man 10 tusen varv med en cbr 600, så behövde man varva 5 tusen varv med hayan för att ha samma effekt..

Stog det där.
 
Nu kan man ju inte bara säga "R1" längre, eftersom den senaste modellen fick en hel del mer pulver än den gammla.

En Hayabusa väger c:a 50 kg mer än en R1, effekten är kanske inte mer än nåt tiotal hästar högre men vridet är rejält bättre.
 
uggla skrev:
På hayabusa.nu stog det att hayan har 25hk mer än r1an på alla varvtal :)

Och varvar man 10 tusen varv med en cbr 600, så behövde man varva 5 tusen varv med hayan för att ha samma effekt..

Stog det där.
Power är inte allt på bana, ett lätt och stabilt chassie är nyckeln till en snabb banhoj.
 
Nr:18 skrev:
Som upplysning kan jag tala om att anderstorpsbanan har den längsta raksträckan av landets banor, trots det spenderar man längre tid i karusellen på anderstorp än på rakan....
Hmmm... Hade man aldrig kunnat tro när man kör där. Rakan känns som en evighet.
 
Nr:18 skrev:
Som upplysning kan jag tala om att anderstorpsbanan har den längsta raksträckan av landets banor, trots det spenderar man längre tid i karusellen på anderstorp än på rakan....

Med diesel möjligen.
 
Markus skrev:
Men borde inte de med mindre effekt då hålla igen i kurvorna - där det rimligtvis borde vara svårare att köra om - så att de med busor och 12:or kan få köra först? Ni blir ju ändå omkörda på rakan sen så det spelar väl ingen roll?
:hihi

Kors i taket! Markus i en icke politisk tråd! :skrämd

Jag talade mer generellt om bandagar och att de som är snabbare i kurvorna är snabbare runt hela banan om inte folk parkerar i vägen i kurvorna och "drar satana på rakan". Inte specifikt om mig eftersom jag numer slipper Busor, 12:or och Blackbirds på banan, nu är det jag som parkerar i kurvorna. :hihi
 
Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Back
Top