Busa - moddar för banhoj?

Jag hoppas att jag får se din min när killarna på "mopeder" (125/250 RR) glider förbi dig på busan ;D

De e mycke effekt i de nya 1000cc också! Toppfart hoppas jag att du inte hoppas uppnå på rakorna iaf ;D
 
V-Gurra skrev:
Missade ni Görans ypperliga länkar :va




Men Busan har fler hästar och en bana består av några få kurvor och massor av rakor!

/VG

Saxat från länken:

Helt klart går det bra, men man får inte ha några ambitioner att hänga med GSXR 1000 och liknande, det är den helt enkelt för tung för. Bromsarna pallar inte och nedläggningsvinkeln räcker inte-kåpan skrapar.

Men har man önskemål om att tillhöra de snabbaste på bana bör man nog välja något annat, och låta Busan briljera där den är kung: på landsvägen.

Läset du överhuvudtaget mer än du vill läsa. Inse fakta att det finns hojjar som är MYCKET bättre för banåkning.
 
Magnus skrev:
Läset du överhuvudtaget mer än du vill läsa. Inse fakta att det finns hojjar som är MYCKET bättre för banåkning.
Som folk nog tror, V-gurra är ett troll, antingen är han någon ordinare medlem som försöker vara rolig eller bara nån som reggat sig för att driva med folk, läs gärna hans tidigare inlägg så får du helheten klar för dig.
 
Magnus skrev:
Saxat från länken:

Helt klart går det bra, men man får inte ha några ambitioner att hänga med GSXR 1000 och liknande, det är den helt enkelt för tung för. Bromsarna pallar inte och nedläggningsvinkeln räcker inte-kåpan skrapar.

Men har man önskemål om att tillhöra de snabbaste på bana bör man nog välja något annat, och låta Busan briljera där den är kung: på landsvägen.

"Till min förvåning fick jag höra att nya bromsok inte alls behövdes. Dom som satt original va alldeles utmärkta."

Visst inser jag att det finns hojar som är bättre på bana än Busan, men jag tror det till stor del beror på körstil. Jag är van att hänga ganska så mycket så det passar nog mej ganska så bra. Snabbast kommer jag aldrig att bli, det är jag för gammal för. Men hänger med, det kommer jag att göra :tummenupp

amullo: sorry amullo, men ibland verkar det lite osammanhängande utan nån röd tråd...

Vänligen

V-G
 
Men Busan har fler hästar och en bana består av några få kurvor och massor av rakor!

/VG
Vilken bana har massor av rakor och bara några få kurvor :confused:
Och hur fan ser den ut om det inte är en ovalbana :huvet
 
På de flesta svenska banor kör 125or nästan lika snabbt som superbikes. Jag förstår inte varför du skulle vilja köra bana med en busa? Det är ju inte ens kul. Skaffa en 1000cc istället eller en supersport-600a så har du effekt i massor och det är skoj när det svänger också. Och det gör det mest hela tiden :)
 
hahaha! V-Gurra; du är så kul! :lol

En Busa på bana... HAHAHAHAHA!

Fast det är klart... om du inte finns så var det inte alls kul.
 
V-Gurra skrev:
"Till min förvåning fick jag höra att nya bromsok inte alls behövdes. Dom som satt original va alldeles utmärkta."

Visst inser jag att det finns hojar som är bättre på bana än Busan, men jag tror det till stor del beror på körstil. Jag är van att hänga ganska så mycket så det passar nog mej ganska så bra. Snabbast kommer jag aldrig att bli, det är jag för gammal för. Men hänger med, det kommer jag att göra :tummenupp

Vänligen

V-G

Alla moderna sporthojar har bromsar som räckertill och blir över.

Det jag inte förstår är varför du inte kan inse när du har lite fel. Visst går det att köra bana med en busa och det går säkert att köra ganska fort också, men det lär inte vara det lättaset att göra det. Som oerfaren banåkare så kan jag nästan garantera att du kör fortare med en smidig hoj typ 600cc. Dessutom så är den mycket mer förlåtande när det gäller saker som att man kanske ger gas för tidigt ut ur kurvan. En busa skulle straffa dig direkt och så ligger man på asfalten.

Just nu känns det som du stångar dig blodig mot en vägg genom att vägra ge dig att...
 
Mulles skrev:
Lite klumpigt kanske...
Men den var snygg :tummenupp

Skulle nog hellre köra bana med en busa än en V-Max och jag tror att Gurra har insett att det finns mycket bättre hojar för bankörning.
 
V-Gurra skrev:
Visst inser jag att det finns hojar som är bättre på bana än Busan, men jag tror det till stor del beror på körstil. Jag är van att hänga ganska så mycket så det passar nog mej ganska så bra. Snabbast kommer jag aldrig att bli, det är jag för gammal för. Men hänger med, det kommer jag att göra :tummenupp
....
Vänligen

V-G

Kör på V-G. Jag håller med dig. Alla andra är bara avundsjuka :tummenupp

Visst finns det bättre banhojar, men så finns det oxå alltid någon som är bättre på att köra, oberoende av vilken hoj man sitter på.

Du kan lätt köra i den snabbaste gruppen på exv SMC's körningar utan något större problem.

Det ger även en ganska avslappnad körstil när man inte behöver växla hela jä*la tiden utan kan fokusera på sitt spårval och nerlägg, och bara ha KUL.
Men visst, för låg växel och för mycket påslag kan lätt göra stora hål i plånboken :D
 
Det bästa som finns på en bandag är folk med hojar som går fort rakt fram.
Parkera i kurvan för att sedan ladda satan ner för rakan innan man parkerar i näösta kurva. Skitkul att försöka komma om när man är snabbare i kurvorna men har en effektsvaghoj. :gnissla
 
Goodstuff skrev:
Det bästa som finns på en bandag är folk med hojar som går fort rakt fram.
Parkera i kurvan för att sedan ladda satan ner för rakan innan man parkerar i näösta kurva. Skitkul att försöka komma om när man är snabbare i kurvorna men har en effektsvaghoj. :gnissla

Hmm.. så du menar att man måste välja när man köper en hoj. Snabb i kurvorna eller på rakorna.
Då borde man ha ett antal olika hojar beroende på vilken bana man kör på, eller hur fungerar det ?
 
Jag menade mer att de med supermycket effekt kanske kunde hålla igen på rakorna just för att låta andra komma förbi, om de är långsammare i kurvorna vill säga.
 
Back
Top