Burka på skolan!!!!

Mattias skrev:
1. Jag är långt ifrån den största idioten här. Läs den här tråden så hittar du ett par stycken större...

2. Så länge "festerna" hålls bland bonnläppar och räkfiskare är jag inte intresserad. :FU
Chicken???? hahahaha

Ravetrancer skrev:
tycker faktiskt det är rätt vidrigt att inte få se en människas ansikte när jag talar med den......

Det tycker jag med. Jag avskyr tex att prata med folk som inte har hyfs nog att ta av sig solbrillorna när man snackar med dom då det enligt min uppfostran är oartigt som fan. Det är även oartigt att viska eller prata andra språk bland folk om du frågar mig.... Men det är enligt mig och ingen universell sanning.

Jag kan inte förbjuda techno heller även om jag avskyr skiten av hela mitt hjärta.

Chrille skrev:
Om det är något som nervärderar tjejer i dagens samhälle så är det BrineyAguileraCarey-modet. DET nervärderar tjejer till viljelösa våp som endast ska "se ut".

Tjejerna vi snackar om här säger ju att de vill inte dömas för sitt utseende. De tar ifrån killarna på skolan rätten att titta på dem och döma dem för deras utseende. Egentligen rätt coolt och kaxigt.

Det är i bedömmarens ögon. Om du ser viljelösa våp i varenda fjortis som visar naveln så är det DIG det är fel på och inte dom.
Det är just det som är problemet. Andra talar om för dessa tjejer vad de ska ha på sig för att inte hetsa upp såna som dig, därför ska de ha burka...

Chrille skrev:
Om det är något som nervärderar tjejer i dagens samhälle så är det BrineyAguileraCarey-modet. DET nervärderar tjejer till viljelösa våp som endast ska "se ut".

Tjejerna vi snackar om här säger ju att de vill inte dömas för sitt utseende. De tar ifrån killarna på skolan rätten att titta på dem och döma dem för deras utseende. Egentligen rätt coolt och kaxigt.

Javisst men är det för att de vill ha det så själva eller av fruktan för Far/Bror och att bli förskjuten av släkt och vänner ifall de klär sig som svenska tjejer?

Det kan man ju inte veta just det gör det ju så svårt att avgöra om de faktiskt mår bra eller om det är kvinnoförtryck.

En del utländska tjejer säger att de gör det av fritt val och för att de vill ha det så. Dock ska man tänka på att uttrycket "fritt val" inte nödvändightvis har samma innehåll som hos oss. Om de är uppfostrade att ha burka så är det ju självklart att de vill ha det så och upplever det som ett fritt val.

gladh skrev:
PAGEER!!!! HALLÅ

VAr någonstans klagar jag på stavning? Och om jag nu är så korkad så kan du ju sätta mig på din ignorelist. Dessutom är inte alla korkade. Jag har läst flera bra inlägg av Chrille, goodstuff och några till.

Dessutom är jag nog för gammal för lunastorm.

gladh

Ignorelist nästa!!! det kan du räkna med!!!!!!!!!! :finger

Chefen Alabama skrev:
.... Andra talar om för dessa tjejer vad de ska ha på sig för att inte hetsa upp såna som dig, därför ska de ha burka...

Andra talar om för dessa tjejer vad de ska ha på sig för att inte störa såna som dig, därför ska de inte ha burka...

vari iligger skillnaden?? Jag säger inte att de är viljelösa men trendstyrda och lättpåverkade.

Hade jag fått välja trender åt dagens fjortisar så hade jag valt slöja och långklänning med en gång. ALLA kan välja snygga tyger och smycken. En trendriktigt snygg kropp är sällan tillgänglig.

Tänk innan ni skäller. Detta sägs utan religiösa baktankar utan bara med en tanke på vad dagens mode gör med dagens tonåringar.

Chrille skrev:
Det tycker jag med. Jag avskyr tex att prata med folk som inte har hyfs nog att ta av sig solbrillorna när man snackar med dom då det enligt min uppfostran är oartigt som fan. Det är även oartigt att viska eller prata andra språk bland folk om du frågar mig.... Men det är enligt mig och ingen universell sanning.

Jag kan inte förbjuda techno heller även om jag avskyr skiten av hela mitt hjärta.
solbrillor e annoying......
annat språk, hmmmm, det händer faktiskt att jag gör det, men aldrig för att snacka skit om nån som e med, utan bara när vissa grejer e enklare att föklara med det andra språket......

Diversion skrev:
.... Dock ska man tänka på att uttrycket "fritt val" inte nödvändightvis har samma innehåll som hos oss. Om de är uppfostrade att ha burka så är det ju självklart att de vill ha det så och upplever det som ett fritt val.

Om ungarna är fostrade att klä sig som om de jobbar med sexhandel så är det ju självklart att de vill ha det så och upplever det som ett fritt val.

Klädesplaggen är inget problem i sammanhangen utan snarare vad de står för, vare sig det är burka eller korta tajta toppar.

Problemen ligger i värderingar, vare sig det är muslimsk fundamentalism eller korkad tuggummi-pops objektifiering av unga tjejers kroppar....

Chrille skrev:
Det är fråga om statistik. Jag har ALDRIG på de iaf 15 år jag har intresserat mig för de här frågorna stött på som kallar sig nationalist för att sen avslöja sig som vilken korkad Svenssonrasist som helst Jag anser att merparten av Sveriges befolkning i lägre eller högre grad kvalar in i begreppet rasist (eller homofob för den delen).

Du kan vara ett undantag, det vet bara de som känner dig.
Det är en fråga om DIN statistik.

Jag älskar Sverige. Jag är stolt. Historian, kulturen och folket intresserar mig. Och som jag skrev tidigare så tycker jag att blandningen av olika kulturer, religoner, nationaliteter och syn på livet helt enkelt skapar konflikter och problem här i Sverige. Det är inte andras kulturer eller nationaliteter jag har något emot utan problemen som uppstår när vi måste lära oss att leva med dom precis som dom måste lära sig att leva med vår. Och jag skyller inte problemet på någon hudfärg eller nationalitet.

Ravetrancer skrev:
jag är blatte och är fan stolt att vara Svensk !!!!!!!
Det värsta i Sverige är alla blattar som inte kan acceptera o anpassa sig till Svensk sed.
Sin egna seder kan dom ha hemma tycker jag precis som mina föräldrar har, dom drar inte med sig sina seder ut överallt o besvärar det fina svenska folket :)
Om jag åker till mellanöstern så accepterar jag deras burkor eftersom det är deras seder, men kom inte hit med förbannade turban jävlar o burkhor ETC. det leder bara till problem, det slutar ju ibland med familjemord för att nån galen psykoreligös pappa blivit kränkt av sin egna dotter ......då dödar man dom o säger att det var fan nu dom kallar det äremord....???

Är det någon skillnad på att ta seden dit man kommer beroende på vilket land man ska till? Du skriver att du tar seden dit genom att acceptera deras burkhor, du tar inte seden genom att klä dig som de gör.. Om du drar med dig din brud till mellanöstern så accepterar du deras seder och tvingar henne att ha burkha. Visst?

Jag håller med Chrille!! Nationalister är exakt samma sak som rasister! (ironi, för den som inte förstod!!!) :rolleyes:

jösses. jag förstår inte hur ni orkar. puckon är puckon och blir inte mindre puckon för att man försöker förklara för dom hur det egentligen ligger till. medan ni har tjafsat har jag funderat på detdära med hexameter. bättre sysselsättning.

:sjuk
Sjung, o gudinna, om vreden, som brann hos Peliden Achilles

:crash

Out_Spinner skrev:
Det är en fråga om DIN statistik.

Jag älskar Sverige. Jag är stolt. Historian, kulturen och folket intresserar mig. Och som jag skrev tidigare så tycker jag att blandningen av olika kulturer, religoner, nationaliteter och syn på livet helt enkelt skapar konflikter och problem här i Sverige. Det är inte andras kulturer eller nationaliteter jag har något emot utan problemen som uppstår när vi måste lära oss att leva med dom precis som dom måste lära sig att leva med vår. Och jag skyller inte problemet på någon hudfärg eller nationalitet.

Det börjar bli dags för dig Out_Spinner att redovisa vilka problem och konflikter som du anser kan uppstå vid migration.

gladh

pageer skrev:
Jag håller med Chrille!! Nationalister är exakt samma sak som rasister! (ironi, för den som inte förstod!!!) :rolleyes:

Jag är inte omöjlig. Jag väntar hoppfullt på att få lära känna en nationalist som jag inte klassar som rasist efter ett par timmars diskusion.

gladh skrev:
Det börjar bli dags för dig Out_Spinner att redovisa vilka problem och konflikter som du anser kan uppstå vid migration.

gladh

Det gamla vanliga. Blattar som snor våra brudar och slåss på stan. Beror enbart på kulturkrockar och inte ett dugg på de samhällsklasser vi sorterar in de olika kulturerna i. Fattaruväl dit jälaas! :finger

Chrille skrev:
Jag är inte omöjlig. Jag väntar hoppfullt på att få lära känna en nationalist som jag inte klassar som rasist efter ett par timmars diskusion.

Perfekt! Då kan vi ta den diskutionen över lite grappa nån dag! :D Du kommer bli förvånad!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman