Burka på skolan!!!!

pageer skrev:
Om man går en lördagkväll i sthlm city så kan man råka riktigt illa ut om man inte har ett gäng polare med sig. Det räcker att man går och kollar ner i backen och har en mobil på sig. Det tycker jag är skrämmande. Detta kan jag tänka mig inte är riktigt lika utbrett på landbygden. kan det ligga något i det?

sschhhhhhh!

pageer skrev:
Om man går en lördagkväll i sthlm city så kan man råka riktigt illa ut om man inte har ett gäng polare med sig. Det räcker att man går och kollar ner i backen och har en mobil på sig. Det tycker jag är skrämmande. Detta kan jag tänka mig inte är riktigt lika utbrett på landbygden. kan det ligga något i det?

Hur ofta har förövarna burka på sig?

HAHAHAHAHAHAHA!!!! Jag halka lite ifrån ämnet.. men enda inte. Tänkte mest på att Mavves åsikter kanske grundar sig i något.. kanske något som har hänt. äh glöm det. bara en tanke. :rolleyes:

Det är ofta man får höra ordet rasist. Jag tror inte alls på det här med att blanda hela jordklotet till en enda stor gryta. Det blir bara problem och bråk. Antagligen för att folk från olika kulturer inte förstår sig på varandra och inte kommer överens. Vill man att folk ska ha olika religoner och kulturer så låt dom då ha det där dom hör hemma. Här kör vi vårt race med vår flagga och vår nationalsång. Säga vad man vill om det men så ska det förbli. Sen om andra vill hålla sig till sin tro så har jag inget emot det.

Det är ju självklart skillnad på flyktingar och att "blanda hela jordklotet till en enda stor gryta". Det vill jag gärna understryka.

Det är skillnad på nationalism och rasism.

EDIT:

Last edited:
Ibland undrar man.

SH upplever en ny springebb för varje vecka. Vattenståndet sjunker och sjunker. Åsikter som har ventilerats här är att mäniskor som inte ser ut som om de vore rågblonda helyllearier och som dessutom har mage att klä sig efter religös eller kulturell övertygelse ska mobbas för att de är äckliga. Nån som får ihop det? Jag lyckas iallafall inte. Nästan lika genomtänkt som åsikten att det är ok att slå ihjäl sin flickvän för att hon är otrogen.

Bristen på empati och acceptans för andra individer, oavsett härkomst, är slående.

Sen anser jag att burkha är ett uttryck för ett patriarkalt samhällssystem som förvägrar kvinnor att vara jämnbördiga männen. Ett fenomen som är lika lite acceptabelt som att skrika hora i skolkorridoren, eller att kvinnolöner inte är lika stora som männens löner. Men att en individ väljer (hur grumligt grundat det valet än är) att täcka sitt ansikte och kropp med tyg är inte äckligt.

Ska man förändra så att flickor/kvinnor är jämställda männen så får man arbeta med systemen inte med spott och spe mot individer.

gladh

maverick_750rr skrev:
Man kan kasta suddgummin på dem med. Det är vidrigt att se på ju. Jävla terrorister, äckliga talibaner......
Du verkar väldigt präktig av dig här, frågan är ju om du är det i verkligheten oxå.

Jag tycker det är vidrigt. Fråga vilken personalchef som helst på ett jobb. De får ju inga jobb när de ser så jävla äckliga ut för att de just ser så jävla äckliga ut.
Det är vidrigt och det kommer du inte ifrån, du vet om det men vill bara spela bror duktig inför de andra här.
Svenska kan de fan inte heller :mad: För hade de kunnat det hade de kunnat läsa lite litteratur och inse att det verkligen ÄR äckligare än äckligast. Sen hade de betett sig som normalt folk kanske...

750RR
han e alltid präktig den där snorslafs......
Jag säger bara, klä av dom skiten för helvete, jag vill inte bara se ett par ögon komma glidande, dom ser ju för fan ut som sorgliga jävla spöken. Hade det vart jag som såg dom på skolgården hade jag lätt dratt av dom skiten, vem vet, dom kanske har string på sig under????

När man ser en människa så e det ansiktet man vill se, resten av kroppen kan dom dölja så mycket dom vill, men för helvete visa ansiktet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Grispack!!!!!!!!!!! Fan va ävcklad jag blir, måste ju vara äckligt o äta i samma matsal med dom där jävla svinen!!!!!!

Chefen Alabama skrev:
Om fjortisar klär sig som prostituerade så är det för att det VILL det. Däremot så vill de flesta som bär "burka" slippa den men är mer eller mindre tvingad till det utav sin religion/familj.
Stor skillnad -> fri vilja eller tvång!

Blaj! Fjortisar med komplex vill använda kläder som avslöjar varje kontur av den egna kroppen? Tjejerna som den här diskussionen gäller har, i en relativt hög ålder, valt själva att börja använda burka. Jag avskyr burka och mycket av vad den representerar, men det ger mig ingen rätt att döma.

Det är en annan sak när det gäller barn. Jehovas tex där barn bär brickor som säger att de inte vill ta emot blod-donationer och är medvetna om vad detta beslut innebär. Och Jehovas som ser ut som vanliga svenskar?? Suddgummi på dom bara!

tja, måste ju blanda in sig i diskussionen.... Den enda förklaringen till att detta klädesplagg skulle vara äckligt är väl att det torde bli satans varmt där under till. Dessa, vad jag vet individer (liksom jag) har väl starka anlag för svettningar, eller nått sånt....

äsch jag vet inte..... Lite underligt är det väl att man vill ha sådana kläder på sig över huvudtaget, men som sagt, fritt land, hyffsat fri vilja...

Out_Spinner skrev:
....

...

När då?? Har hitills ALDRIG träffat någon som påstår sig vara nationalist som inte i nästa andetag gapat och skreket över negerjävlar, blattar och lakritstomtar....

Det där är bara rasisters ständiga ordlek i ett försök att vara rumsrena.

gladh skrev:
Ibland undrar man.

SH upplever en ny springebb för varje vecka. Vattenståndet sjunker och sjunker. Åsikter som har ventilerats här är att mäniskor som inte ser ut som om de vore rågblonda helyllearier och som dessutom har mage att klä sig efter religös eller kulturell övertygelse ska mobbas för att de är äckliga. Nån som får ihop det? Jag lyckas iallafall inte. Nästan lika genomtänkt som åsikten att det är ok att slå ihjäl sin flickvän för att hon är otrogen.

Bristen på empati och acceptans för andra individer, oavsett härkomst, är slående.

Sen anser jag att burkha är ett uttryck för ett patriarkalt samhällssystem som förvägrar kvinnor att vara jämnbördiga männen. Ett fenomen som är lika lite acceptabelt som att skrika hora i skolkorridoren, eller att kvinnolöner inte är lika stora som männens löner. Men att en individ väljer (hur grumligt grundat det valet än är) att täcka sitt ansikte och kropp med tyg är inte äckligt.

Ska man förändra så att flickor/kvinnor är jämställda männen så får man arbeta med systemen inte med spott och spe mot individer.

gladh
då får väl du ta o göra nåt åt denna kvinnoförnedring, du som e så präktig. För i Sverige så rä det meningen att kvinnan skall vara jämlike? Dessutom så e dessa personer som bär skiten hjärntvättade. Detta har inget mot en individ att göra, utan mot burkhan.......

Out_Spinner skrev:
Det är ofta man får höra ordet rasist. Jag tror inte alls på det här med att blanda hela jordklotet till en enda stor gryta. Det blir bara problem och bråk. Antagligen för att folk från olika kulturer inte förstår sig på varandra och inte kommer överens. Vill man att folk ska ha olika religoner och kulturer så låt dom då ha det där dom hör hemma. Här kör vi vårt race med vår flagga och vår nationalsång. Säga vad man vill om det men så ska det förbli. Sen om andra vill hålla sig till sin tro så har jag inget emot det.

Det är ju självklart skillnad på flyktingar och att "blanda hela jordklotet till en enda stor gryta". Det vill jag gärna understryka.

EDIT:

Kanske dags att lägga ner dendär blattereligionen (obs ironi) som vi har i dethär landet. Den kom ju trots allt ifrån mellanöstern.
Kanske dags att återgå till gammal hedrig asatro.
Kanske dags att sluta äta kebab, pizza, kåldolmar, hamburgare och annat jäkla elände. Barkbröd och rotmos åt folket.
Sen var det ju dethär med film, musik, böcker och internet.
Mer Bergman, Orsa spelmän, Röde orm samt ett helsvenskt monokulturellt LAN för Sverige.

Varför är andra kulturer så farliga? Vad är det som kan gå snett om vi byter erfarenheter. Genetiskt är det inga problem, kulturellt har det åtminstone inte varit några problem.
När ska vi inse att vi är bara ett maskformigt litet bihang längst uppe i norr. Visst har vi en historia vi skall värna om, goda som dåliga. Men vi behöver inte vara så jäkla intorkade så att vi får för oss att vi skulle vara den mest förträffliga kulturen/nationen på jorden.

Nationer/kulturer är ingen statisk företeelse. De förändras alltid över tiden. Varför inte jobba för att det skall bli den bästa tänkbara i stället för att slåss mot havet.

gladh

Goodstuff skrev:
Hur ofta har förövarna burka på sig?

Ett gammal klassiskt problem vid gatuslagsmål.

"Kan ni berätta vad som hände?"
"Det sista jag minns är ett ljusblått lakan och hans kompisar....."

Ravetrancer skrev:
...Dessutom e blattar fina tills dom e 21 sen börjar skiten falla ihop :)
Och inte bara blattetjejer för den delen. Äntligen någon mer som förstår att fler borde klä sig i burka :D

Chrille skrev:
När då?? Har hitills ALDRIG träffat någon som påstår sig vara nationalist som inte i nästa andetag gapat och skreket över negerjävlar, blattar och lakritstomtar....

Så jag är rasist säger du?

Ravetrancer skrev:
då får väl du ta o göra nåt åt denna kvinnoförnedring, du som e så präktig. För i Sverige så rä det meningen att kvinnan skall vara jämlike? Dessutom så e dessa personer som bär skiten hjärntvättade. Detta har inget mot en individ att göra, utan mot burkhan.......

Jag försöker, men jag är bara man :hej

Jag tror faktiskt att vi är överens här Rejvis. Jag kan inte heller tycka illa om individen som bär burkhan, däremot tycker jag jäkligt illa om systemet/kulturen/åsikterna som gör att hon faktiskt väljer att bära otyget.

Mer individer, mindre burkhor?

gladh

Chrille skrev:
...Tjejerna som den här diskussionen gäller har, i en relativt hög ålder, valt själva att börja använda burka...

Jasså? Du tror allvarligt på att de har valt detta själva?
Sicket skitsnack...

Chrille skrev:

Vad kallar du en invandrare som bor, lever och är stolt över att bo i Sverige? Rasist?

gladh skrev:
Kanske dags att lägga ner dendär blattereligionen (obs ironi) som vi har i dethär landet. Den kom ju trots allt ifrån mellanöstern.
Kanske dags att återgå till gammal hedrig asatro.
Kanske dags att sluta äta kebab, pizza, kåldolmar, hamburgare och annat jäkla elände. Barkbröd och rotmos åt folket.
Sen var det ju dethär med film, musik, böcker och internet.
Mer Bergman, Orsa spelmän, Röde orm samt ett helsvenskt monokulturellt LAN för Sverige.

Varför är andra kulturer så farliga? Vad är det som kan gå snett om vi byter erfarenheter. Genetiskt är det inga problem, kulturellt har det åtminstone inte varit några problem.
När ska vi inse att vi är bara ett maskformigt litet bihang längst uppe i norr. Visst har vi en historia vi skall värna om, goda som dåliga. Men vi behöver inte vara så jäkla intorkade så att vi får för oss att vi skulle vara den mest förträffliga kulturen/nationen på jorden.

Nationer/kulturer är ingen statisk företeelse. De förändras alltid över tiden. Varför inte jobba för att det skall bli den bästa tänkbara i stället för att slåss mot havet.

gladh
Jag säger inte att just vår nation och kultur skulle vara det bästa! Absolut inte. Lik som alla människor är lika värda är ju deras kulturer och nationaliteter det också! Men jag tror inte på att blanda ihop kulturer och länder hej vilt. Det skapar problem. Det ser vi ju inte minst när vi läser artikeln som den här tråden hänvisade till.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP