Bulten 18/7

Geraner

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2010
Hoj
tyvärr ingen allts
Hej igen,
Hade jätte roligt i föra veckan när jag var ute och fotade första gången. Så igår kväll var det dags igen och dra ut och fota häftiga motorcyklar. :-)
Här är länken till alla bilder som togs 18/7.
/Geraner

2010-07-18_1352-SL.jpg

2010-07-18_1366-SL.jpg

2010-07-18_1329-SL.jpg

2010-07-18_1487-SL.jpg

2010-07-18_1549-SL.jpg

2010-07-18_1561-SL.jpg

2010-07-18_1565-SL.jpg

Kul. Har sporthojarna flyttat till annan plats?

+1 för att du fick med en svankande tjej på bild.

Ser ju lovande ut .. gissar att du körde med bländarprio .. för ett stabilare resultat så är mitt tips att köra med slutarprio istället och känna på slutartiderna i förhållande till panoreringen. :)

Ser ju lovande ut .. gissar att du körde med bländarprio .. för ett stabilare resultat så är mitt tips att köra med slutarprio istället och känna på slutartiderna i förhållande till panoreringen. :)

Precis vad jag tänkte. Slutartid på 1/60 kan va lite knepig att få till =) Fast blir ju jävligt najs om det går.

Stämmer det, körde med bländarprio på F 5.6
Tyvärr så ljuste solen rätt emot mig och det var redan hel del skugga från träden på vägen. Skulle nog ha åkt ut lite tidigare istället.
Fick höja ISO till ISO 400 för att få hyfsat bra bilder. Var själv förvånad hur bra vissa bilder blev, trots slutartid 1/60s. :)

Funderar på att köpa en teleobjektiv med VR istället. Inte bestämd mig än.
Tänkte prova åka ut på samma ställa imorgon bitti. Kanske det är mycket bättre ljus då. Rund 8-9 eller så. Det kommer ju alltid någon motorcykel förbi som fastar på bild! :D

Stämmer det, körde med bländarprio på F 5.6
Tyvärr så ljuste solen rätt emot mig och det var redan hel del skugga från träden på vägen. Skulle nog ha åkt ut lite tidigare istället.
Fick höja ISO till ISO 400 för att få hyfsat bra bilder. Var själv förvånad hur bra vissa bilder blev, trots slutartid 1/60s. :)

Funderar på att köpa en teleobjektiv med VR istället. Inte bestämd mig än.
Tänkte prova åka ut på samma ställa imorgon bitti. Kanske det är mycket bättre ljus då. Rund 8-9 eller så. Det kommer ju alltid någon motorcykel förbi som fastar på bild! :D

Lär dig att panorera istället för att skaffa VR. Visst om du kör mkt stillastående så är VR kanon.

Lär dig att panorera istället för att skaffa VR. Visst om du kör mkt stillastående så är VR kanon.

Det är första gången jag tar sådana bilder överhuvudtaget. Så jag är ganska förvånad hur bra dom blev. :va
Men hur säger man.... Övning ger färdighet!? :) Så det kan ju bara bli bättre.....

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla