Buller på motorväg

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag var med om det allra första Sirius-projektet under mitt sista år på LTU (96-97). Vi gjorde ett projekt med en vid krock energiabsorberande styrkolonn (den korrekta termen på ”rattstång”), varav minst en konstruktionslösning tydligen hamnade i en Volvo V40 långt senare.

Projektet med ratt- och instrumentmodul var nog något år senare.
LTU har producerat en del coola läsningar för bilindustrin.

Har för mig det var kring -99/-00 de höll på med rattmodulen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har ju funkat hur bra som helst i 100 år på lådbilarna, vad är problemet :D

Stigas midjestyrda gräsklippartraktorer hade också styrwire, dom brukade gå av...
När man hade lindat på en ny wire på spolen på rattstången och spänt upp den färdigt hade man lindat den åt fel håll och det slutade med att man körde in i väggen när man skulle köra ut ur garaget.

Har jag hört...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Stigas midjestyrda gräsklippartraktorer hade också styrwire, dom brukade gå av...
När man hade lindat på en ny wire på spolen på rattstången och spänt upp den färdigt hade man lindat den åt fel håll och det slutade med att man körde in i väggen när man skulle köra ut ur garaget.

Har jag hört...
Det finns ju en del händelser man skulle vilja se på film, den här kom precis in på den listan :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Stigas midjestyrda gräsklippartraktorer hade också styrwire, dom brukade gå av...
När man hade lindat på en ny wire på spolen på rattstången och spänt upp den färdigt hade man lindat den åt fel håll och det slutade med att man körde in i väggen när man skulle köra ut ur garaget.

Har jag hört...
Jag har precis en sån och nu har du just förklarat det som hände...ursäkta men jag måste ut i garaget nu... :)
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Stigas midjestyrda gräsklippartraktorer hade också styrwire, dom brukade gå av...
När man hade lindat på en ny wire på spolen på rattstången och spänt upp den färdigt hade man lindat den åt fel håll och det slutade med att man körde in i väggen när man skulle köra ut ur garaget.

Har jag hört...
Svågern gjorde lika på en båt vi hade. Som tur var satt det bara en tvåcylindrig 3,5 hp Gale på den så den gick inte så fort.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Som en med tinnitus av olika slag också, så killen måste förstå att man ska göra det som är RÄTT på lång sikt. Detta måste du som föräldrar helt enkelt printa in i skallen på han på något sätt. Mycket trist och få oljud i öronen hela tiden, då det tar på psyket minst sagt.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Som en med tinnitus av olika slag också, så killen måste förstå att man ska göra det som är RÄTT på lång sikt. Detta måste du som föräldrar helt enkelt printa in i skallen på han på något sätt. Mycket trist och få oljud i öronen hela tiden, då det tar på psyket minst sagt.

App app app, nu är du on topic!

Klart grabben skall ha öronproppar. Kalla det ”badass sound quality damping system” och säg att det kostar 6 lakan, då använder han dem.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top