Buller på motorväg

Jag var med om det allra första Sirius-projektet under mitt sista år på LTU (96-97). Vi gjorde ett projekt med en vid krock energiabsorberande styrkolonn (den korrekta termen på ”rattstång”), varav minst en konstruktionslösning tydligen hamnade i en Volvo V40 långt senare.

Projektet med ratt- och instrumentmodul var nog något år senare.
LTU har producerat en del coola läsningar för bilindustrin.

Har för mig det var kring -99/-00 de höll på med rattmodulen.

Har ju funkat hur bra som helst i 100 år på lådbilarna, vad är problemet :D

Stigas midjestyrda gräsklippartraktorer hade också styrwire, dom brukade gå av...
När man hade lindat på en ny wire på spolen på rattstången och spänt upp den färdigt hade man lindat den åt fel håll och det slutade med att man körde in i väggen när man skulle köra ut ur garaget.

Har jag hört...

Stigas midjestyrda gräsklippartraktorer hade också styrwire, dom brukade gå av...
När man hade lindat på en ny wire på spolen på rattstången och spänt upp den färdigt hade man lindat den åt fel håll och det slutade med att man körde in i väggen när man skulle köra ut ur garaget.

Har jag hört...
Det finns ju en del händelser man skulle vilja se på film, den här kom precis in på den listan :D

Har jag hört...
Jag har precis en sån och nu har du just förklarat det som hände...ursäkta men jag måste ut i garaget nu... :)

Har jag hört...
Svågern gjorde lika på en båt vi hade. Som tur var satt det bara en tvåcylindrig 3,5 hp Gale på den så den gick inte så fort.

Som en med tinnitus av olika slag också, så killen måste förstå att man ska göra det som är RÄTT på lång sikt. Detta måste du som föräldrar helt enkelt printa in i skallen på han på något sätt. Mycket trist och få oljud i öronen hela tiden, då det tar på psyket minst sagt.

Som en med tinnitus av olika slag också, så killen måste förstå att man ska göra det som är RÄTT på lång sikt. Detta måste du som föräldrar helt enkelt printa in i skallen på han på något sätt. Mycket trist och få oljud i öronen hela tiden, då det tar på psyket minst sagt.

App app app, nu är du on topic!

Klart grabben skall ha öronproppar. Kalla det ”badass sound quality damping system” och säg att det kostar 6 lakan, då använder han dem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT