Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Hjälp sökes..

Har tidigare skrivit om mitt problem med att nånting drar ur laddningen på XB12:an.. Har fått bra svar här i tråden, har felsökt så gott jag kunnat både själv och med lite kunnig hjälp. Dock kvarstår felet.....

Har pratat med div HD-verkstäder, och ingen har tid förrän efter v 31:huvet

Så nu tänkte jag vädja om lite hjälp här i tråden, så finns det nån i 08-området som har lust o hjälpa mig med problemet?
Jag har inga problem med att kompensera den som hjälper mig att hitta mitt fel så hojen rullar igen, och tyvärr så är mitt kunnande lika med noll i detta fallet...
Skicka mig gärna ett PM om du har lust att hjälpa mig:tummenupp
 
Tänkte bara tipsa om att jag har en kanonfin svart Buell XB12-R årsmodell 2004 till salu. Men luft, buller och chip. Storservice precis gjord och mätaren står på 1450 mil.

Har haft några som tittat på cykeln men som vanligt finns aldrig pengar...Så om någon här är intresserad tar jag bud ifrån 70.000 kr vid snabb affär. Cykeln finns i Sthlm.

Mvh
J
 
Har inte fakta själv, men jag tar ur batteriet inför vintern eftersom jag har kallgarage. Jag tyckte den spottade lite fram till första tankningen (2 rejäla turer; kan kanske vara dåligt blandad bränslestabilisator?), men nu tycker jag den är finfin. Jag förväntar mig inte att kunna dra rettor vid rödljusen ändå. :D

Hur gör du med batteriet då du tagit ur det inför vintern?

Har läst någonstans att ECM tappar inställningar om den är strömlös en längre tid men hittar inte den länken..

Men att man ens kan starta en hoj med dagens bränsle efter en vinter (speciellt i kallgarage) är lite imponerande (måste bero på amerikansk kvalitét) iaf om man ser hur soppan ser ut i en glasflaska efter ett antal månader i varierande temperaturer.
 
Hur gör du med batteriet då du tagit ur det inför vintern?

Har läst någonstans att ECM tappar inställningar om den är strömlös en längre tid men hittar inte den länken..

Men att man ens kan starta en hoj med dagens bränsle efter en vinter (speciellt i kallgarage) är lite imponerande (måste bero på amerikansk kvalitét) iaf om man ser hur soppan ser ut i en glasflaska efter ett antal månader i varierande temperaturer.

Oki, får googla runt på det. Största chansen att hitta det är troligen genom att googla med växeln site:badweatherbikers.com.

Batteriet ställer jag i källaren, och slår på underhållsladdare något dygn varannan vecka eller så.

Bensinkvalitet har faktiskt aldrig varit något problem för mig under alla år jag haft "sommarfordon", oavsett om det gällt gamla sportcupeer eller motorcyklar, insprutning eller förgasare. På den tiden jag hade min gamla Manta fanns iofs "riktig" blyad bensin att få tag på, men bränslemässigt har jag aldrig gjort något annat än att se till så tanken är full, så det bildas så lite kondens som möjligt, plus att ha i bränslestabilisator för att i görligaste mån slippa avlagringar i slangar och munstycken.
 
Äntligen har jag fått lite tid att sätta mig in i EcmSpy och testat lite på min XB9 samt brorsans XB12 vilket gav bra resultat, men det finns mycket mer att hämta med rätt resurser

Har någon tips om var man kan bänka i Stockholms trakten?
 
Hyra en Buell?

Fick just ett meddelande på BadWeb, från en kille som ska semestra i Sverige och vill hyra Buell när han är här. Har sökt runt en del, men hittar bara typ två firmor som över huvud taget skyltar med att de hyr ut mc, och naturligtvis har de bara Honda- respektive BMW-hojar.
* Är det någon här som har koll på firmor som hyr ut Buell-cyklar?
* Om inte, finns det handlare som hyr ut demohojar mot ersättning?
* Hur ser försäkringarna ut?
 
Fick just ett meddelande på BadWeb, från en kille som ska semestra i Sverige och vill hyra Buell när han är här. Har sökt runt en del, men hittar bara typ två firmor som över huvud taget skyltar med att de hyr ut mc, och naturligtvis har de bara Honda- respektive BMW-hojar.
* Är det någon här som har koll på firmor som hyr ut Buell-cyklar?
* Om inte, finns det handlare som hyr ut demohojar mot ersättning?
* Hur ser försäkringarna ut?

Kan han lova att klota min xb12:a o stå med egna kläder o självrisk så kan vi göra affär(ironi). Så känner jag efter två brutna löften att kitta nya miljöversionen på xb:n. Elektronik kan få prylar att funka underbart bra..ända till man vill att dom ska funka bäst!

Känner mej aningen naiv me tanke på att detta(tyvärr)var min andra hoj-affär med morsans hd i götet. Fick risiga vibbar vid första,,

Livsläxan:lita aldrig på en försäljare och är det en från mothers ta ALLT svart på vitt!

Man vet inte om det beror på inkompetens eller girighet,,,
 
Äntligen har jag fått lite tid att sätta mig in i EcmSpy och testat lite på min XB9 samt brorsans XB12 vilket gav bra resultat, men det finns mycket mer att hämta med rätt resurser

Har någon tips om var man kan bänka i Stockholms trakten?

Pro-bike i Täby...
 
Äntligen har jag fått lite tid att sätta mig in i EcmSpy och testat lite på min XB9 samt brorsans XB12 vilket gav bra resultat, men det finns mycket mer att hämta med rätt resurser

Har någon tips om var man kan bänka i Stockholms trakten?

Supertwin i Älvsjö.
Jörgen B är en kunnig kille med MJP-bänk med broms och möjlighet till samtidig mätning med flera lambda sonder
08-641 24 18
 
märkte i morse att jag har blåst ut båda mina bak blinkers efter gårdagens slang-övningar.....tror jag. Det sitter ett par mini-blinkers på med vanlig belysning och fram tills igår inte varit nån problem, förutom den ena hade vridit sig igår. Är det så att om den ena brinner upp där bak följer nästa med med Buells omtalade el system?
fråga två....mini blinkers med diod, rekommenderas dessa och vad mer behövs vetas/inhandlas vid köp

Tack på förhand/

Micke
 
märkte i morse att jag har blåst ut båda mina bak blinkers efter gårdagens slang-övningar.....tror jag. Det sitter ett par mini-blinkers på med vanlig belysning och fram tills igår inte varit nån problem, förutom den ena hade vridit sig igår. Är det så att om den ena brinner upp där bak följer nästa med med Buells omtalade el system?
fråga två....mini blinkers med diod, rekommenderas dessa och vad mer behövs vetas/inhandlas vid köp

Tack på förhand/

Micke

Bullarna vibrerar ju en del så lampor och så'nt kan ju ge sig, om du höll på och lekte är det ju inte helt otroligt att båda blinkerslamporna vandrade till de sälla jaktmarkerna.

Om du skaffar diodblinkers behöver du antingen sätta ett motstånd parallellt med blinkersen eller skaffa ett relä som lirar med diodernas lägre motstånd. Tror att Fultema ska ha ett som passar.
 
Bullarna vibrerar ju en del så lampor och så'nt kan ju ge sig, om du höll på och lekte är det ju inte helt otroligt att båda blinkerslamporna vandrade till de sälla jaktmarkerna.

Om du skaffar diodblinkers behöver du antingen sätta ett motstånd parallellt med blinkersen eller skaffa ett relä som lirar med diodernas lägre motstånd. Tror att Fultema ska ha ett som passar.

...är det som japserna att man behöver en rlä som går till båda eller är det mer invecklat än så?

....köpte ett par likadana igår....tog en sväng och den ena gick av vid bulten....så det blir nog snart diodblinkers eller de gamla orginalerna:)
 
har en liten teknisk fråga kanske nån kan hjälpa mig med....har börjat lära mig köra lite på slangen och har märkt att det är mycket lättare första par gånger och sen att det blir segare och segare för va gång....tycker själv att man gör likadant med koppling och gas men vill man få upp framhjulet efter några försök måste man verkligen ta i. trans-fluiden är bytt för inte allt för länge sedan och likså med oljan ( däremot är det ingen hd motorolja) vet inte om det spelar nån roll. Cyckeln har bara gått 1100 så jag har svårt att tro att det kan va kopplingen som redan börja ge sig....nån som kanske kan sprida lite ljus över problemet

mvh/
Micke
 
märkte i morse att jag har blåst ut båda mina bak blinkers efter gårdagens slang-övningar.....tror jag. Det sitter ett par mini-blinkers på med vanlig belysning och fram tills igår inte varit nån problem, förutom den ena hade vridit sig igår. Är det så att om den ena brinner upp där bak följer nästa med med Buells omtalade el system?
fråga två....mini blinkers med diod, rekommenderas dessa och vad mer behövs vetas/inhandlas vid köp

Tack på förhand/

Micke

köp diod relät (blink klickande) som finns på mc avdelning på biltema och köp sen diodblinkers skruva ihopp och blinka på. enklast iställte för hålla på med motstånd skala löda osv..... relät är bolt on under fram kåpan ovan för framlampan.

lycka till. För vem vill ha orginal blinkers :tungan

/M
 
Hej!
I vinter ska det inhandlas en XB12S 2004-2005, drömhojen! Mitt problem är att jag får tungviktskortet först i juli 2009. Har kollat med mc-kompaniet efter strypningskit till 25kw, dom har inga kit till Buell säger dom. Är det någon som vet vart man kan få tag i det? eller kan tipsa om någonstans där det är möjligt att man kan få tag på det? Skulle bli grymt tacksam, nu när drömhojen äntligen känns som den är inom räckhåll.

Med vänliga hälsningar
 
Hej!
I vinter ska det inhandlas en XB12S 2004-2005, drömhojen! Mitt problem är att jag får tungviktskortet först i juli 2009. Har kollat med mc-kompaniet efter strypningskit till 25kw, dom har inga kit till Buell säger dom. Är det någon som vet vart man kan få tag i det? eller kan tipsa om någonstans där det är möjligt att man kan få tag på det? Skulle bli grymt tacksam, nu när drömhojen äntligen känns som den är inom räckhåll.

Med vänliga hälsningar
 
Hej!
I vinter ska det inhandlas en XB12S 2004-2005, drömhojen! Mitt problem är att jag får tungviktskortet först i juli 2009. Har kollat med mc-kompaniet efter strypningskit till 25kw, dom har inga kit till Buell säger dom. Är det någon som vet vart man kan få tag i det? eller kan tipsa om någonstans där det är möjligt att man kan få tag på det? Skulle bli grymt tacksam, nu när drömhojen äntligen känns som den är inom räckhåll.

Med vänliga hälsningar

inte många som har ditt problem nog tvärtom :va

Ja du kitta ner en xb12 går ju alltid, 883 cylindrar kanske passar inte vet jag men det du kommer få problem med är nog inte den fysiska nertrimmningen därimot så har du ett verka som ska ha förståelser för det bilprovningen och där kommer du nog få problem har som sagt inte hundra koll men du ska nog gräva lite mera innan du gör inhandlingen.

lycka till /M
 
Hej!
I vinter ska det inhandlas en XB12S 2004-2005, drömhojen! Mitt problem är att jag får tungviktskortet först i juli 2009. Har kollat med mc-kompaniet efter strypningskit till 25kw, dom har inga kit till Buell säger dom. Är det någon som vet vart man kan få tag i det? eller kan tipsa om någonstans där det är möjligt att man kan få tag på det? Skulle bli grymt tacksam, nu när drömhojen äntligen känns som den är inom räckhåll.

Med vänliga hälsningar

Jag tror att Supertwin (08-641 24 18) i Älvsjö kan bänka och sätta trottelstopp med intyg på 25 Kw åt dig. Han har gjort det på andra hojar.

/J
 
Back
Top