Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

SeabiZ

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer 1000 -03
inte många som har ditt problem nog tvärtom :va

Ja du kitta ner en xb12 går ju alltid, 883 cylindrar kanske passar inte vet jag men det du kommer få problem med är nog inte den fysiska nertrimmningen därimot så har du ett verka som ska ha förståelser för det bilprovningen och där kommer du nog få problem har som sagt inte hundra koll men du ska nog gräva lite mera innan du gör inhandlingen.

lycka till /M

Jo, så har jag också förstått det. Men är inte ute efter att blåsa på i vänsterfilen så mycket, så hoppas på att effekten ska räcka (original effekten dvs):tungan .

Det ska inte vara några problem. Med kittet får man ett papper där man själv intygar att kittet är monterat (om man gör det på verkstad är det säkert verkstaden som skriver på). Det visar man sedan upp för besiktningsmannen. Så har jag fått det förklarat av vad jag fattat det som säkra källor. Har sett liters japanare reggade som 25kw.

Måste bara få tag på ett kit. Vill ju kunna inhandla mig min egna Bulle så jag kan ha den hela säsongen.:gnissla

Jag tror att Supertwin (08-641 24 18) i Älvsjö kan bänka och sätta trottelstopp med intyg på 25 Kw åt dig. Han har gjort det på andra hojar.

/J


Supertwin sa du, ska ta kontakt med dom snarast möjligt, dom kanske har en hemsida man kan kika på och kanske dra iväg ett mail (sitter på jobbet och klockan är strax efter 03:00. Tack så mycket!:tummenupp

Mvh: J
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo, så har jag också förstått det. Men är inte ute efter att blåsa på i vänsterfilen så mycket, så hoppas på att effekten ska räcka (original effekten dvs):tungan .

Det ska inte vara några problem. Med kittet får man ett papper där man själv intygar att kittet är monterat (om man gör det på verkstad är det säkert verkstaden som skriver på). Det visar man sedan upp för besiktningsmannen. Så har jag fått det förklarat av vad jag fattat det som säkra källor. Har sett liters japanare reggade som 25kw.

Måste bara få tag på ett kit. Vill ju kunna inhandla mig min egna Bulle så jag kan ha den hela säsongen.:gnissla




Supertwin sa du, ska ta kontakt med dom snarast möjligt, dom kanske har en hemsida man kan kika på och kanske dra iväg ett mail (sitter på jobbet och klockan är strax efter 03:00. Tack så mycket!:tummenupp

Mvh: J


JörgenB har ingen hemsida, jag har tjatat på honom men som alla andra duktiga har han för mycket att göra. Prova att ringa. Jag vet att han har strypt hojar till mellanklass förr.
 

SeabiZ

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer 1000 -03
JörgenB har ingen hemsida, jag har tjatat på honom men som alla andra duktiga har han för mycket att göra. Prova att ringa. Jag vet att han har strypt hojar till mellanklass förr.

Nej hittade ingen sida heller, bara det telefonnummer jag fick av dig. Då ska jag slå en signal till honom så fort jag kommer upp i morgon/senare i dag.

Tack för din hjälp! Hoppas på att han kan göra något åt saken så jag får min efterlängtade Bulle till nästa säsong!!:yoparty

Otippat att man skulle få svar såhär dags på dygnet förresten! :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej hittade ingen sida heller, bara det telefonnummer jag fick av dig. Då ska jag slå en signal till honom så fort jag kommer upp i morgon/senare i dag.

Tack för din hjälp! Hoppas på att han kan göra något åt saken så jag får min efterlängtade Bulle till nästa säsong!!:yoparty

Otippat att man skulle få svar såhär dags på dygnet förresten! :)

HD-människor är nattmänniskor, jag har redan sovit och väntar bara på att isr ska öppna så jag kan åka dit :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nej hittade ingen sida heller, bara det telefonnummer jag fick av dig. Då ska jag slå en signal till honom så fort jag kommer upp i morgon/senare i dag.

Tack för din hjälp! Hoppas på att han kan göra något åt saken så jag får min efterlängtade Bulle till nästa säsong!!:yoparty

Otippat att man skulle få svar såhär dags på dygnet förresten! :)

När du är tillräckligt gammal ska jag hjälpa dig att få fart på Bullen :brynad

http://www.youtube.com/watch?v=xv-6qo6i-1c

S&S
 

SeabiZ

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer 1000 -03
Jag har bestämt mig för att vänta tills mellanviktstiden är över! För mycket stök bara för att få köra en månad mer. Får gott ta och vänta, har man inte hunnit fyllt 21 får man skylla sig själv!:tungan
 

patte_68

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2008
Ort
Herrljunga
Hoj
1999 Buell X1 Lightning
Buell med bromsproblem

Hej
Jag har ett stort problem med bakbromsen som hänger sej på min buell,
Den börjar ligga på när jag kör fast jag ej andvänder fotbromsen,
Har prövat det mesta har hatt isär oket och gjort rent och det verkar fungera bra har även kört den i en bänk men inget problem uppstog så nu vet jag inte vad jag ska göra mer.Skulle bli grymt tacksam om det är någon som vet vad problemet är.

M.V.H
patte
 
Gick med
10 Jun 2008
Ort
High coast
Hoj
Daytona 675
Krånglande speed sensor

Jag har fått problem med min speed sensor. Hastighetsmätaren la av mitt under körning, när jag kom hem så plockade jag upp den och rengjorde sensorn från metalspån. Trodde att det var klart och betalt men så var inte fallet.
FRÅGAN: finns det något mer att göra eller är det bara att beställa en ny på ebay.
 

CBR CRILLE

Kung
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
FireBlade-08
hej alla buell åkare!
har ett litet problem med min xb12s-04... "chek engine"(stavning?)lampan tände sig idag när jag skulle åka iväg men slocknar varje gång jag stannar(hjulen står stilla) fast motorn är igång?... någon som har en ide vad det kan vara? mvh jimmmy
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Gårdagens tripp

Eftersom det ändå är så tyst här inne passar jag på att lägga upp en liten stämningsbild som visar början på en väldigt trevlig passage jag körde igår. Munkedals kommun kanske inte har så mycket nöjen att bjuda på, men vägen därifrån är helt klart underhållande! :D
 

Bifogat

  • upload.jpg
    upload.jpg
    134.9 KB · Visningar: 113

wicker

Rookie
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Uppsala samt Norrköping
Hoj
Buell XB9S -03
Vinterförvarings tips

Hej
Första vintern som Lightning-ägare närmar sig och jag har ett par frågor innan avställning som jag gärna skulle vilja ha lite svar på från er:

-Vad brukar ni göra för åtgärder innan förvaring, (den kommer att stå i varmgarage)?

-Gör ni oljebyte osv oftare än service intervallen var 800:e mil?

Kan tillägga att XB´n funkar utmärkt även för touring, 150 mil på 5 dagar på småhojvägar och jag ville fortfarande åka mera... :tummenupp

Copy of PICT2449.JPG
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Hej
Första vintern som Lightning-ägare närmar sig och jag har ett par frågor innan avställning som jag gärna skulle vilja ha lite svar på från er:

-Vad brukar ni göra för åtgärder innan förvaring, (den kommer att stå i varmgarage)?

-Gör ni oljebyte osv oftare än service intervallen var 800:e mil?

Kan tillägga att XB´n funkar utmärkt även för touring, 150 mil på 5 dagar på småhojvägar och jag ville fortfarande åka mera... :tummenupp

View attachment 247323

Jag brukar tappa ur den gamla oljan innan jag ställer in hojen för vintern. Bara dumt att olja med smutspartiklar och fukt i får stå och settla sig och bilda bottensats hela vintern som sedan far in i oljepumpen när man startar upp för att byta olja på våren.

Ska man inte ta isär ngt på motorn under vintern kan man lika gärna hälla i nya olja samt nytt filter i motor och låda redan på hösten samt sedan starta upp så att den nya oljan får skölja igenom motorn. Då har man ett bättre korrosionsskydd om hojen står i kallgarage.

/J
 
Last edited:

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Hej
Första vintern som Lightning-ägare närmar sig och jag har ett par frågor innan avställning som jag gärna skulle vilja ha lite svar på från er:

-Vad brukar ni göra för åtgärder innan förvaring, (den kommer att stå i varmgarage)?

-Gör ni oljebyte osv oftare än service intervallen var 800:e mil?

Kan tillägga att XB´n funkar utmärkt även för touring, 150 mil på 5 dagar på småhojvägar och jag ville fortfarande åka mera... :tummenupp

Nice; jo, Buell verkar lägga ner en del jobb på säten och sittställning.

Gör som Jörgen säger vad gäller olja - det är bara dumt att snåla in på den biten. Är du rik (eller har garanti kvar) bör du göra "nästa" service före vintern.

Köp en bra underhållsladdare (en som slår ifrån istället för att koka batteriet) om du inte redan har en. Jag brukar vara lite försiktig och köra den "tills jag ser att den slår ifrån" med ett par veckors intervall, men i teorin bör du kunna sätta den där när du ställer undan hojen och ta bort den när du ska ut och åka till våren.
 

wicker

Rookie
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Uppsala samt Norrköping
Hoj
Buell XB9S -03
Tips inför vintern

Tack för dom snabba svaren, Jörgen o Zynthaxx.

Eftersom hojen har rullat 2000 tänkte jag nästan lämna in den för 2400 mila servicen nu i höst så e det klart eftersom det förmodligen inte blir så mycket åka nästa sommar pga jobb.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Tack för dom snabba svaren, Jörgen o Zynthaxx.

Eftersom hojen har rullat 2000 tänkte jag nästan lämna in den för 2400 mila servicen nu i höst så e det klart eftersom det förmodligen inte blir så mycket åka nästa sommar pga jobb.

Att lära sig serva sin buell själv är riktigt lätt. Förtum oljor och filter är de vikigaste punkterna justering av koppling samt transkedjespelet. Kontrolldra skruvförband, inspektera/byta belt, kolla hjul- gaffel och svinglager, kolla bromsbelägg och byta/kolla bromsvätska. Köp en Clymer eller Haynes samt tumnycklar så fixar du det där själv!
 

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Att lära sig serva sin buell själv är riktigt lätt. Förtum oljor och filter är de vikigaste punkterna justering av koppling samt transkedjespelet. Kontrolldra skruvförband, inspektera/byta belt, kolla hjul- gaffel och svinglager, kolla bromsbelägg och byta/kolla bromsvätska. Köp en Clymer eller Haynes samt tumnycklar så fixar du det där själv!

MC-lyft och/eller depåstöd skadar inte heller att ha. Och USB-flärp och programvara för att nolla TPS:en. Plötsligt blev önskelistan lite längre... :gnissla

Du som haft HD-derivat längre än jag, har du koll på hur knivigt det är med gaffeloljebyte? Det är egentligen den enda punkten som gör mig benägen att skicka in hojen (om jag ska sköta service enligt manualen) trots att garantin i praktiken är slut nu...
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top