Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Race delar

Japp HD dödade Buell för några månader sedan.
Dock har de fortfarande en racesektion så att säga.
Men de supportar bara aktiva förare och inte privatmarknaden om jag förstått det hela rätt.

Klart du ska köpa dig en Buell men titta inte på min för den får du inte. :yoparty

//Andreas

Erik Buell har lämnat HD o startat eget
http://www.erikbuellracing.com
säljer race delar till "alla"
 

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Jag har gjort två beställningar från http://www.twinmotorcycles.nl denna vinter, varvid den ena innefattade en ny bakdel... Jättenöjd med utbudet samt att de har riktigt bra service. :tummenupp (På min avatar är dock den gamla originalsvansen kvar...)


Tjena!
Tänkte höra om det är någon som vet nån sida med sjyssta reservdelar till min kära buell?
bakdel främst, den ser inte klok ut.. ett par nya backspeglar och blinkers skulle också sitta fint:)

En bild på hur den ser ut i nuet: http://img136.imageshack.us/img136/8479/p9190002.jpg

Edit: Hittade på den här http://www.britalianracing.se/index...buell/xb12s/front-pulley-cover-rizoma-2.html# fast fler varianter skulle uppskattas!:)
 

Jonson

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
ESLÖV
Hoj
Buell 1125 R -08
har en lite fråga snackas mycket om brister på våra bueller om kvalite mm ...... klart man funderar om sin hoj kvalitets mässigt vill säga, finns kanske många brister på min med tacksam för svar
men i och för sig så finns det juu brister på alla hojar
 
Last edited:

speediac

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Bmw S1000RR -11
Tänkte höra om nån här har koll hur man ändrar växlings läget på min Buell XB9S årsmod 2003. Har idagsläget Ettans växel uppåt och resten neråt,men skulle vela ha Ettans växel neråt och resten uppåt som det vanligtvis brukar vara på dom flesta hojjarna :)

Har hört att det skall gå att ändra,nån med tips eller bild på det hela?
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Tänkte höra om nån här har koll hur man ändrar växlings läget på min Buell XB9S årsmod 2003. Har idagsläget Ettans växel uppåt och resten neråt,men skulle vela ha Ettans växel neråt och resten uppåt som det vanligtvis brukar vara på dom flesta hojjarna :)

Har hört att det skall gå att ändra,nån med tips eller bild på det hela?

Hmmm.. klart det måste gå att ändra. Kan säga att det normala på Buellen är att det är ettan nedåt och resten uppåt som det är på alla andra, så det är din som är ändrad sedan tidigare. Jag vet inte hur man gör men helt klart skall du kunna ändra tillbaka.
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Växlings läge

Tänkte höra om nån här har koll hur man ändrar växlings läget på min Buell XB9S årsmod 2003. Har idagsläget Ettans växel uppåt och resten neråt,men skulle vela ha Ettans växel neråt och resten uppåt som det vanligtvis brukar vara på dom flesta hojjarna :)

Har hört att det skall gå att ändra,nån med tips eller bild på det hela?

Nån av dom förra ägarna har monterar ett "race shift". Då blir växel lägena åt "fel" håll. Du fick inte med original delar ?
Eller om konstruktionen till låter att det går att vända nån del i länkaget
 
Last edited:

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
http://www.youtube.com/watch?v=fzeIJwccjp0 :banana

Kan inte denna jävla vinter ta slut snart!
är grymt åksugen!

Är det nån som anordnar nån Buell träff i sommar?

Haha :D Fyfan va skönt gjort. Jaaa buellträff vore nice! Någon som känner att den har rätt grepp om buell-tråden som vill sammanordna?

Geee sommar!

Jag funderar på att byta bakdämparen på min x1-ligtning ifrån 2002, rör-modell. Någon som har gjort det? Har ju manual, men undrar mest: Vilken tillverkare ska jag välja? Tycker det är svårt att avgöra vad som är bra. Öhlins verkar inte tillverka (nya iaf, går inte att få fram x1-ligtning ifrån 2002 på deras hemsida) annars hade ju jag mer än gärna valt dem.

Någon som har förslag på tillverkare?
 
Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Borde det inte funka att vrida nummer 1 fästet 180 grader så att armen från växelpedalen kommer upp framför axeln som går in i växellådan. Borde la ge den effekt som efterfrågas? Eller han kanske har det som jag beskriver det och ska montera det enligt bilden.
Dvs om det inte gör så att växelpedalen kommer i någon konstig vinkel eller får problem att med växlingen.

Obs bilden visar en XB9R - 03. Utgår ifrån att de ser likadana ut.
 

Bifogat

  • gear.jpg
    gear.jpg
    61.1 KB · Visningar: 86
Last edited:

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
http://www.youtube.com/watch?v=fzeIJwccjp0 :banana

Kan inte denna jävla vinter ta slut snart!
är grymt åksugen!

Är det nån som anordnar nån Buell träff i sommar?

Ser att du vill bli poppis bland grannarna. ;-)
Inte vågat starta min på hela vintern. Gör jag det så kan jag inte hålla mig. Skiter i om det är blankis.....

Aldrig varit så sugen på vår som jag är nu!

//Andreas
 

speediac

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Bmw S1000RR -11
Nån av dom förra ägarna har monterar ett "race shift". Då blir växel lägena åt "fel" håll. Du fick inte med original delar ?
Eller om konstruktionen till låter att det går att vända nån del i länkaget



Fick inte med några delar,borde kanske forska lite i om det går att skifta sida på nått sätt för att ändra det hela

Borde det inte funka att vrida nummer 1 fästet 180 grader så att armen från växelpedalen kommer upp framför axeln som går in i växellådan. Borde la ge den effekt som efterfrågas? Eller han kanske har det som jag beskriver det och ska montera det enligt bilden.
Dvs om det inte gör så att växelpedalen kommer i någon konstig vinkel eller får problem att med växlingen.

Obs bilden visar en XB9R - 03. Utgår ifrån att de ser likadana ut.

Ser ut som att jag borde ändra min så den ser ut enligt bild om det går för just nu så har jag dendär armen på andra sidan.

Vad kan Buell folket här tipsa om för snygga speglar till en XB9S?? Samt var dessa kan inhandlas,gillar inte riktigt original speglarna.
Beställer helst från Sverige,men finns de inga här får man väl ta en beställning fr utlandet??

Kopplade även om mina framljus igår så att båda 2 lyser samtidigt,ser ju betydligt bättre ut än bara 1 lampa som lyser :)'

Fan kan inte våren vara här!
 
Last edited:

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Speglar

Fick inte med några delar,borde kanske forska lite i om det går att skifta sida på nått sätt för att ändra det hela



Ser ut som att jag borde ändra min så den ser ut enligt bild om det går för just nu så har jag dendär armen på andra sidan.

Vad kan Buell folket här tipsa om för snygga speglar till en XB9S?? Samt var dessa kan inhandlas,gillar inte riktigt original speglarna.
Beställer helst från Sverige,men finns de inga här får man väl ta en beställning fr utlandet??

Kopplade även om mina framljus igår så att båda 2 lyser samtidigt,ser ju betydligt bättre ut än bara 1 lampa som lyser :)'

Fan kan inte våren vara här!

Den lokale mc-handlaren har säkert kataloger från olika importörer som man kan bläddra i. Annars har väl både Lelles , Roffes eller Touringbutiken lite olika speglar

Är inte den ena lampan Helljus ?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Den lokale mc-handlaren har säkert kataloger från olika importörer som man kan bläddra i. Annars har väl både Lelles , Roffes eller Touringbutiken lite olika speglar

Är inte den ena lampan Helljus ?

Tänkte precis samma tanke.
Den ena lampan är halvljus och sen andra tänds bara vid helljus.
Så är det på min XB9R i alla fall.

//Andreas
 

speediac

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Bmw S1000RR -11
Den lokale mc-handlaren har säkert kataloger från olika importörer som man kan bläddra i. Annars har väl både Lelles , Roffes eller Touringbutiken lite olika speglar

Är inte den ena lampan Helljus ?

Jo den ena är såklart helljus,men nu lyser båda 2 samtidigt.
Ser bättre ut sådär,sen tror inte folk att ena lampan brunnit fast den inte gjort det...¨å så kanske man synns bättre i trafiken.

Sen är det ju 55w på både halv och helljus och vad jag inspekterade reflektorerna så är dom likadana...så tycker inte helljuset ser ut att blända heller för den delen fast den är tänd hela tiden.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jo den ena är såklart helljus,men nu lyser båda 2 samtidigt.
Ser bättre ut sådär,sen tror inte folk att ena lampan brunnit fast den inte gjort det...¨å så kanske man synns bättre i trafiken.

Sen är det ju 55w på både halv och helljus och vad jag inspekterade reflektorerna så är dom likadana...så tycker inte helljuset ser ut att blända heller för den delen fast den är tänd hela tiden.

Att inte kunna blända av kan vara en självmarkerande form av styling om man möter en bil på en kurvig mörk väg.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top