Buell-tråden

  • Thread starter Dark_Messenger
  • Start date

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Strömstad
Hoj
-06 Buell XB12X
Hört rykten om att de lagt bud på att köpa ut Buell igen.

HD har nog garderat sig rätt bra mot konkurrens. EBR har med hundraprocentig säkerhet kontraktsmässiga krav på sig att inte bygga något som får lov att köras på gata de närmaste åren, on pain of pain.
Men det är ju skönt att de kommer att tillhandahålla chassiedelar och race-ECU+avgassystem även till XB-serien ett tag framöver, enligt siten.
 

ALspeed

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
Norra Gotland
Hoj
Just nu: CB 450 -69 lillchopper, CB 450 -70, CB 750 -71 Muscle Machine-projekt, CB 650 cafe, Monark 125 -52, Yamaha RD350-projekt. ESW-Rotax 250 Classicrace-projekt, Yamaha TR1 + ett par till
Hej
Insåg att det nog inte blir så mycket mer körande i år? med Bullen så jag beslöt att det var dags för lite tvätt o service inför vintern :( Jag undrar om det är någon som har någon bra recept på hur man tar bort gummirester från däck som sitter på fälg och sving och plast utan att man sabbar färgen??

Lacknafta brukar funka bra
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kanske dags att säga God Jul och Gott Nytt År på alla Buellägare.

Hmmm man kanske ska ställa sig i garaget och putsa lite snart....
 

KimL

Beware
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R7, 2022
Kanske dags att säga God Jul och Gott Nytt År på alla Buellägare.

Hmmm man kanske ska ställa sig i garaget och putsa lite snart....

God jul och Gott nytt år önskar jag dig med och alla andra här :). Nu är det slut på körandet i skåne, för nu har tyvärr snön gjort sitt antågande här nere med :huvet
 

Grovis

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
2010, Popab, Kolfiberkäpp
Har en hel del fina delar till en 00 X1a till salu. Bl.a. den nya bakstötdämparen, PMa vid intresse
 

Eiik

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Ort
Osby - Skåne
Hoj
Buell XB12R
Tjo.

Har en uppsättning Rizoma fotpinnar/rearsets jag skulle vilja bli av med.
Lätt repade på vänstersidan efter en vurpa, vid intresse kan jag maila bilder på spektaklet. Det är så lite så det går att få som nytt igen med en smärgelduk och lite jobb.
Ca 6000sek nya, 4000 nu. Mailar som sagt gärna bilder.

A6A5637B-3C48-4B72-87CF-AE63BC425FC0.jpg


Även en orginal ljuddämpare som aldrig varit monterad, kom med ett bud. Står bara och skräpar så den är billig.

Finns i norra skåne.
Dra ett mail, besökar inte sporthoj så ofta.

eiik at swebat.se
 

Beckis

Medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Ängelholm
Hoj
2007 Buell XB12S
Nya speglar, snygga?

Halloj alla stolta Buellägare!

Har införskaffat nya speglar till min XB12a, och tänkte höra vad ni tycker om dom? Tyvärr är inte bilden den bästa, men hade ingen lust att ta ut hojjen i snön...

Jag har kört utan sedan sista bandagen, men det är väl egentligen inte att rekommendera även om det är "råast" på det viset... sen har jag haft funderingar på styrändsspeglar, men tror att dessa bara kommer att skaka så mkt att jag ändå inte kommer kunna se något i dem ... vad har ni på era? (förutom original då)

//Rebecka
 

Bifogat

  • IMG_1173.jpg
    IMG_1173.jpg
    226.5 KB · Visningar: 138

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Halloj alla stolta Buellägare!

Har införskaffat nya speglar till min XB12a, och tänkte höra vad ni tycker om dom? Tyvärr är inte bilden den bästa, men hade ingen lust att ta ut hojjen i snön...

Jag har kört utan sedan sista bandagen, men det är väl egentligen inte att rekommendera även om det är "råast" på det viset... sen har jag haft funderingar på styrändsspeglar, men tror att dessa bara kommer att skaka så mkt att jag ändå inte kommer kunna se något i dem ... vad har ni på era? (förutom original då)

//Rebecka

Snyggt!

Nackdelen med styrändspeglar är att det blir juckligt att glida mellan bilköer tycker jag. Hojer blir ofta en hel del bredare. Bättre att som du ha riktiga speglar istället tycker jag. Iaf om man kör i stadstrafik ibland.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
fast om man monterar de neråt eller uppåt och inte rakt ut så blir det ju inte juckigt..
http://www.britalianracing.se/index.php/mc/universaltillbehor/backspeglar/oberon.html

Jovisst, därför skrev jag "ofta". Många montage jag sett har gjort hojen iaf 10 cm bredare. En del ännu värre. Men har man bredden i åtanke så kan man välja bort de sämsta varianterna. Det var därför jag skrev inlägget.

Speglarna i länken ser ut att bredda hojen minst 10cm. Som stockholmare skulle jag aldrig montera några av dem :gnissla

Rizomas variant är den smalaste jag sett. http://www.carpimoto.it/Images/Products/zoom/r/rz_BS070A_Z.jpg
 
Last edited:

Pelle61

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Örebro
Hoj
2010 Buell 1125CR
Någon som vet vart jag kan få tag på ett par snygga små backspeglar med blinkers? har letat men kan ej hitta några!

nån som vet var jag kan hitta nåt liknande?

mvh Peter
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Någon som vet vart jag kan få tag på ett par snygga små backspeglar med blinkers? har letat men kan ej hitta några!

nån som vet var jag kan hitta nåt liknande?

mvh Peter

Letar efter samma sak till min XB9R.
Blir det eller miniblinkers runt om skulle jag tro.

//Andreas
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
MM o Tum på 1125

Nån som vet om det bara är mm bult o mutter på en 1125 eller har jänkarna blandat in tum också
 

Fonsin

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2009
Ort
Avesta
Hoj
KTM 690 SMR 08 & Buell xb12ss 07.
Last edited:

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Delar

Tjena!
Tänkte höra om det är någon som vet nån sida med sjyssta reservdelar till min kära buell?
bakdel främst, den ser inte klok ut.. ett par nya backspeglar och blinkers skulle också sitta fint:)

En bild på hur den ser ut i nuet: http://img136.imageshack.us/img136/8479/p9190002.jpg

Edit: Hittade på den här http://www.britalianracing.se/index...buell/xb12s/front-pulley-cover-rizoma-2.html# fast fler varianter skulle uppskattas!:)

http://cjmoto.com/-strse-BUELL-XB/Categories.bok

Skickar fraktfritt o skriver ner varuvärdet utan att man behöver be om det, tar dock ca 2v innan dom skickar grejorna. Går att betala med paypal
 

ALspeed

Ny medlem
Gick med
26 May 2009
Ort
Norra Gotland
Hoj
Just nu: CB 450 -69 lillchopper, CB 450 -70, CB 750 -71 Muscle Machine-projekt, CB 650 cafe, Monark 125 -52, Yamaha RD350-projekt. ESW-Rotax 250 Classicrace-projekt, Yamaha TR1 + ett par till
... sen har jag haft funderingar på styrändsspeglar, men tror att dessa bara kommer att skaka så mkt att jag ändå inte kommer kunna se något i dem ... vad har ni på era? (förutom original då)

//Rebecka[/QUOTE]

Hej, jag testade Biltemas styrändsspeglar och de funkar faktiskt riktigt bra. De kommer lite längre ut än original och med den korta armen blir det nästan inga vibrationer alls.
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
orkade inte läsa igenom allt men har Buell gått i graven :( .. dom har ju gjort en av dom sexigaste motorcyklar jag sett o ska fan ha en buell nån gång!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
orkade inte läsa igenom allt men har Buell gått i graven :( .. dom har ju gjort en av dom sexigaste motorcyklar jag sett o ska fan ha en buell nån gång!

Japp HD dödade Buell för några månader sedan.
Dock har de fortfarande en racesektion så att säga.
Men de supportar bara aktiva förare och inte privatmarknaden om jag förstått det hela rätt.

Klart du ska köpa dig en Buell men titta inte på min för den får du inte. :yoparty

//Andreas
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top