Buell 1125 R Turbo?

I bland ser man inte skogen för alla träd:va Behöver svetsa om lite i svingen men det verkar vara mycket lättare att gå in med tryckröret bakifrån i stället och gå upp under sadel och bakkanten på tanken. Jag tittade på detta tidigare men tyckte det såg för trångt ut, jämför med att gå in med röret mellan motor och ram framtill finns det ju hur mycket plats som helst:tummenupp Lite pinsamt att spåna in sig på en ide, men men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

Bakifrån.jpg
 
Måste dock plåga min kollega Brett med mycket mera alusvets eftersom Hayabusasvingens hål för stötdämparen måste tas upp lite till.....
 
Lite mer delar till vuxenpusslet......
Luftfilter & böj.jpg

I morrn bär det av till New England på lite semester - återkommer senare!
 
Tack Lahi, hoppas det blir lite snurr på prylarna snart! Det tar på tok för lång tid när jag inte har möjlighet att göra det mesta själv... Måste bli klar med den innan flyttlasset går hem till sommaren, tror det kan vara möjligt att registrera den i Sverige eftersom den går som flyttgods :va
 
För att få plats med tryckröret från turbon var jag tvungen att göra mera plats i svingen.
Hål i sving.jpg

Så här ser det ut under svingen där turbon och wastegaten huserar. Återstår att lösa oljereturen.
Turbopaket.jpg
 
Lite svets och 3/16" 5052 Alu och vips såg hålet i svingen lite trevligare ut! Nu finns det mer plats för diverse rör & slangar!

Hole.jpg
 
Har börjat jobbat på plenumet, första nöten att knäcka var hur man ansluter plenumet till spjällhusen utan att bygga för mycket i höjd Det blir en adapter som ser ut ungefär så här:

Throttle Body Inserts.JPG
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top