robban_75
Medlem
Bara för att inflika lite ang dessa bromsproblem, det är inget mysterium, det handlar om att nu för tiden har folk och tillverkare väldigt öppna fälgar som gör att vatten och snö kommer in på bromsarna och gör att det tar någon/några meter innan bromsarna tar igen. Skoda var uppe på tapeten sist ang detta problem och märk väl att det kan hända hojåkare också när vi kör i vatten. Men jag misstänker att en hojåkare märker inte alls av det på samma sätt då vi inte pallnitar för att testa våra bromsar när det regnar![]()
känner till detta men hallå... fler bilar har öppna fälgar men inte samma problem.
Det är mycket "tror" och "låter som" här.
På mercan jag hade köpte jag några kevlarbelägg för att dom var lika dyra runt om som enbart orginal fram kostade, körde lite inspirerat och till slut började bromsarna typ glasa... fick bromsa jävligt hårt för att få stopp på eländet och två rökpelare kom från framhjulen. skivan var överhettad o krackelerad... men jovisst beläggen kom från en känd tillverkare som massor med folk kör med på bana men jag inbillade mig nog bara att dom inte var så bra för dom kom ju inte från biltema så då måste dom bara vara bra.
Det handlar inte om att gå in på biltema o få nya saker när man inte är nöjd, gå in o lägg fram argument o få pengarna!!
vad jag vet så har aldrig biltema varit särskilt knussliga med reklamationer.
Har köpt mycket där o deras skit krånglar inte mer än mekonomens eller nån annans.
Brukade dock inte köpa deras bromsarbelägg till bilen för jag tyckte orginal var bättre och kostade inte mer, det var evigheter sen jag provade så kanske skulle testa dom nästa gång igen.
by the way.. helt otroligt att en bromsskiva skulle kosta 4000kr, jobbade på ett företag som skar ut bromsskivor i lasern på nätterna utan bemanning, förvisso till cross men lika simpelt till alla hojar,, nästan kriminellt att gå o betala så mycket för en skiva så jag hoppas biltema börjar sälja skivor med