Bromsbelägg Biltema

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Mina belägg fram sjunger på sista versen så jag tänkte helt enkelt kolla, nu när det gått ett tag sedan Biltema lanserade sina MC-produkter, om deras belägg är något att satsa på? De är ju helt klart billiga, men man vill ju heller inte vara dumsnål.
Onödigt att riskera något för att man sparat ett par hundringar.. :näsblod

Vad säger ni som har testat?

Vet att det finns en tråd om detta, men den ballade väl ur som vanligt om jag inte minns fel..

Jag kör med biltemas belägg fram.
Bra bett, inga problem med det de 100milen jag kört.

Dock tycker jag de gnisslar/skrapar väldigt. De känns väldigt hårda/metalliska.

provade biltemas beläg på min benz dom har ätit upp skivorna hoppas dom
är snällare på mc . anars blir det dyrt

Last edited:
Inge ont om feltema.. Var där och köpte lite grejjer här om dagen. Men bromsar vete tusan om jag skulle vilja sprara in pengar på!

jag märker ingen skillnad på mina biltemaklossar mot dom som satt på innan,men jag har ju inget fartvidunder så det kanske inte e så konstigt,...funkar fint för mig,alltså.nöjd...

Jag kör med biltemas belägg fram.
Bra bett, inga problem med det de 100milen jag kört.

Dock tycker jag de gnisslar/skrapar väldigt. De känns väldigt hårda/metalliska.

Mina gnisslar som fan också.
Rekomenderar o inte köpa Biltemas belägg ,

Inte alls samma grymma bett som mina gamla belägg som jag köpte från S-racing. Så det blir o byta tillbaka till dem när de här tar slut.

Om du är på Biltema rekomenderar jag Mc-halsvärmarbuffen, :tummenupp Grymt bra. fryser eller svettas äckligt om halsen gör jag alldrig nu ,
Samma tankskyddet för 40 kr grymt bra.:tummenupp

Last edited:
Kanske skulle ta en tur dit imorgon och handla då. Skulle de vara kassa får man väl slänga ur dem igen och köpa nåt annat.

Edit: Nu läste jag GixxerTinas inlägg så nu vet jag ingenting längre.. :va

Knappast sämre än något annat, kan vara tillverkat på samma fabrik, några läggs i vissa kartonger andra i biltema. Att de gnisslar kan bero på att de är felaktigt ditsatta, behöver inte betyda något annat..

Knappast sämre än något annat, kan vara tillverkat på samma fabrik, några läggs i vissa kartonger andra i biltema.

Köp belägg från S-racing och jämför. Biltemas belägg blir tummen ner. Skitkassa. Är inte värt pengarna alls.
Om du har sporthoj så köp inte dem, klart sämre bromseffekt.
Däremot finns det andra saker som jag är kanonnöjd med. Se mitt förra inlägg

Knappast sämre än något annat, kan vara tillverkat på samma fabrik, några läggs i vissa kartonger andra i biltema. Att de gnisslar kan bero på att de är felaktigt ditsatta, behöver inte betyda något annat..

Min kille och jag har bytt belägg många gånger förut. Och har aldrig upplevt det här problemet. Jag är 100% säker , det är beläggen som det är fel på.

Vems prylar säljer S-racing då? Det är bättre att jämföra fabrikat än vilken handlare man har köpt dom av...

Kommer inte ihåg vad det var för märke tyvärr.Beläggen var sintrade belägg
. Han har inte det på hemsidan utan jag ringde dit o beställde. Ville ha grymma bromsar. Han tar hem om du ringer o frågar. Anders är mycket bra att ha o göra med

Tel. 0521-257001
Email: Info@s-racing.se

öppetider vardagar: 11.00 - 17.00

S-Racing
Väne-ryr
462 93 Vänersborg

Enligt insidertips här på sporthoj tidigare i vintras så är det Goldfren som tillverkar biltemas belägg

Mina gnisslar som fan också.
Rekomenderar o inte köpa Biltemas belägg ,

Inte alls samma grymma bett som mina gamla belägg som jag köpte från S-racing. Så det blir o byta tillbaka till dem när de här tar slut.

Om du är på Biltema rekomenderar jag Mc-halsvärmarbuffen, :tummenupp Grymt bra. fryser eller svettas äckligt om halsen gör jag alldrig nu ,
Samma tankskyddet för 40 kr grymt bra.:tummenupp

Mina gnisslar också tyvärr men för övrigt känner inte jag nån sämre bromsverkan, satte iofs på dem innan jag började säsongen så minnet från fjoljåret kan vara vagt.

Mina gnisslar också tyvärr men för övrigt känner inte jag nån sämre bromsverkan, satte iofs på dem innan jag började säsongen så minnet från fjoljåret kan vara vagt.

Är biltemabeläggen gummerade på baksidan eller har ngn form av skrikplatta?

Enligt insidertips här på sporthoj tidigare i vintras så är det Goldfren som tillverkar biltemas belägg

Kan säkert stämma om det är så att biltemas belägg gnisslar. Köpte ett par goldfren till kle när det inte fanns orginal hemma o dom gnissla o repa skivan så det va bara o åka o be dom beställa hem orginalbelägg o ställa sej o byta igen..Fick man återigen bekräftat att gäller det bromsbelägg ska man köpa orginal..

Last edited:
Back