Brandsläckare

LOTTAK skrev:
pulver och min 6kg tror jag det är som gäller

jag undrar då vart det här står... hittar inte i reglementet från förra året... som ligger på www.svemo.se

Självklart ska man ha släckare i depån, det är inte det jag tjötar om, utan vart det står

Last edited:
håkan skrev:
jag undrar då vart det här står... hittar inte i reglementet från förra året... som ligger på www.svemo.se

Självklart ska man ha släckare i depån, det är inte det jag tjötar om, utan vart det står
Har för mej att det brukar stå i TR ihop med miljömatta och jordfelsbrytare :va

LOTTAK skrev:

Miljömatta och jorfelsbrytare är det enda jg någonsin sett på TR. Brandsläkare har det inte stått något om vad jag minns . Men å andra sidan har jag inte varit med allt för länge.
Men jag har ända haft med mig en brandsläkare.
De e lika bra att köpa en Kan va bra och ha när din bensindunk plötsligt tar eld.....

LOTTAK skrev:

med lite snabbt googlande kunde jag inte hitta det i varken LMS, KMF eller ARC.

MCHK-Racing hade "Depåtystnad gäller under tiden 20.00 - 08.30, samt under lunchuppehåll. Det åligger varje team/förare att ha brandsläckare tillgänglig.

Finns ej brandsläckare kan förare/team avvisas ur parkeringsdepån."

så, står det inte i TR är det inget krav alltså.... det kommer dock att stå i LMS TR till 2006 inser jag nu...

håkan skrev:

skönt att höra att det inte bara var jag som tog fram reglementet och började leta. fast när jag inte hittade något om förarägda brandsläckare drog jag slutsatsen att jag var kass på att leta och höll tyst, för jag ville inte skämma ut mig. :huvet

Kollade också igenom reglementena och det som fanns var detta som stod i ERF:s reglemente
1.11.11 Tankning.

Tankning får endast ske på särskilt av arrangör anvisat område. En man ur teamet skall stå beredd med eldsläckare för brandbekämpning. Tankpersonal skall ha flamsäkra kläder, handskar och baldaklava.

Brandsläckaren skall vara kontrollerad och godkänd, godkännandet får ej vara äldre än ett år. Tankutrustning skall vara slutna och så beskaffad att bensinspill undviks. Miljömatta skall användas vid tankning.

flugan skrev:
Är det krav på miljömatta i depån oxå?

Har för mig att om man står på gräs så ska man ha miljömatta. Om det är asfalt så e det lugnt.
Det bästa är att läsa regelboken "svemos motorkalender" då får du ett bra svar tror jag alla fall :va

sunkan skrev:
Har för mig att om man står på gräs så ska man ha miljömatta. Om det är asfalt så e det lugnt.
Det bästa är att läsa regelboken "svemos motorkalender" då får du ett bra svar tror jag alla fall :va
På Sviestad gäller miljömatta på kartbanan oavsätt om du står på gräs eller asfalt

Dum fråga bara men vad räknas som miljö matta :confused:

Har brandsläckare på spray form på jobbet. en 400 Ml spray flaska alltså. Kan vara smidigt att ha i verktygslådan bara.

Gottis skrev:
Dum fråga bara men vad räknas som miljö matta :confused:

Där finns detaljerade regler för storlek och uppsugningskapacitet men i de fall som mattorna väl kollas så verkar det mesta som åtminstone ser bra ut godkännas.
Vill du vara säker finns det speciella absorbentmattor att köpa dessa säljs i cross/enduro butiker (där kontrollen vid tävlingar är betydligt hårdare) och om jag minns rätt så gick de även att köpa vid någon SM tävling i fjol.

flugan skrev:
Vilka depåer är belagda med gräs?

delar av där man står på LMS är gräs, falkenberg grus så samma gäller där också.. miljömatta...

100kr kostar de hos LMS, går att köpa på träningar osånt också

//håkan

håkan skrev:
delar av där man står på LMS är gräs, falkenberg grus så samma gäller där också.. miljömatta...

100kr kostar de hos LMS, går att köpa på träningar osånt också

//håkan

I fall man kommer sent till karlskoga. Så hammnar man definitivt på gräs.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!