flugan
Vem vet
Förutom att det kan vara bra att ha med sig en egen brandsläckare till depån, är det krav?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja.flugan skrev:Förutom att det kan vara bra att ha med sig en egen brandsläckare till depån, är det krav?
Nr:18 skrev:
pulver och min 6kg tror jag det är som gällerflugan skrev:Krav på att det är kolsyresläckare oxå?
LOTTAK skrev:pulver och min 6kg tror jag det är som gäller
Har för mej att det brukar stå i TR ihop med miljömatta och jordfelsbrytarehåkan skrev:jag undrar då vart det här står... hittar inte i reglementet från förra året... som ligger på www.svemo.se
Självklart ska man ha släckare i depån, det är inte det jag tjötar om, utan vart det står

LOTTAK skrev:Har för mej att det brukar stå i TR ihop med miljömatta och jordfelsbrytare![]()
LOTTAK skrev:Har för mej att det brukar stå i TR ihop med miljömatta och jordfelsbrytare![]()
håkan skrev:jag undrar då vart det här står... hittar inte i reglementet från förra året... som ligger på www.svemo.se
Självklart ska man ha släckare i depån, det är inte det jag tjötar om, utan vart det står

1.11.11 Tankning.
Tankning får endast ske på särskilt av arrangör anvisat område. En man ur teamet skall stå beredd med eldsläckare för brandbekämpning. Tankpersonal skall ha flamsäkra kläder, handskar och baldaklava.
Brandsläckaren skall vara kontrollerad och godkänd, godkännandet får ej vara äldre än ett år. Tankutrustning skall vara slutna och så beskaffad att bensinspill undviks. Miljömatta skall användas vid tankning.
sunkan skrev:Miljömatta och jorfelsbrytare är det enda jg någonsin sett på TR.
flugan skrev:Är det krav på miljömatta i depån oxå?

På Sviestad gäller miljömatta på kartbanan oavsätt om du står på gräs eller asfaltsunkan skrev:Har för mig att om man står på gräs så ska man ha miljömatta. Om det är asfalt så e det lugnt.
Det bästa är att läsa regelboken "svemos motorkalender" då får du ett bra svar tror jag alla fall![]()
sunkan skrev:Har för mig att om man står på gräs så ska man ha miljömatta. Om det är asfalt så e det lugnt.
Gottis skrev:Dum fråga bara men vad räknas som miljö matta![]()
flugan skrev:Vilka depåer är belagda med gräs?
håkan skrev:delar av där man står på LMS är gräs, falkenberg grus så samma gäller där också.. miljömatta...
100kr kostar de hos LMS, går att köpa på träningar osånt också
//håkan
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife