Bråttom med handskar

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Överväger att köpa en av dessa imorgon tisdag. Någon med erfarenhet som kan avråda eller rekommendera?

Edit: Varför är lill- och ringfinger ihopkopplade på handsken till höger?

Bifogat

• a59_b.jpg
    a59_b.jpg
    57.8 KB · Visningar: 106
  • a80_b.jpg
    a80_b.jpg
    63 KB · Visningar: 139
Nyteknik skrev:
Överväger att köpa en av dessa imorgon tisdag. Någon med erfarenhet som kan avråda eller rekommendera?

Kan nog tänkte mig att det är bra handskar.
Bara det är hårda skydd för knogar å dyl. vilket det ser ut att vara

Det är för att undvika att lillfingret bryts utåt vid eventuell krasch

Nyteknik skrev:
Varför är lill- och ringfinger ihopkopplade på handsken till höger?

Minskar risken att bryta lillfingret, som är den ömtåligaste och mest utsatta delen av handen. Sitter det fast i ringfingret så stryker det inte med lika lätt.

ÅK till mc-poolen
Racing gp
Mjukare Billigare Bättre
Tycker jag iallafall

Lill- å ringfinger sitter ihop så att man bryter bägge på en gång, blir mer demokratiskt och mycket enklare så.. Ser likadant ut på Alpinestars senare modeller

/B

Har själv ett par Spidi Race Carbon, de tilll vänster. Superbra handskar, helnöjd. Grymt bra feeling! :tummenupp
De till höger är väl Spidi's senaste om jag inte har fel. Säkert bra de med!

2meter skrev:
ÅK till mc-poolen
Racing gp
Mjukare Billigare Bättre
Tycker jag iallafall

Tack för råd och info om lillfingret.

MC-Poolen – har de verkligen seriösa grejer för racing?

Edit: Du menar den nedan? Grymt ful handske. Även om den är bra och prisvärd är den helt enkelt för ful.

Bifogat

• svartgul_under.gif
    svartgul_under.gif
    26.8 KB · Visningar: 200
  • svartgul.gif
    svartgul.gif
    57.9 KB · Visningar: 223
Last edited:
Bj.O.rn skrev:
Lill- å ringfinger sitter ihop så att man bryter bägge på en gång, blir mer demokratiskt och mycket enklare så.. Ser likadant ut på Alpinestars senare modeller

/B

Fel. Lill- och ringfinger sitter ihop för att man enklare ska kunna göra en sk. "Star Trek-hälsning". Se bild för vidare information.

livelong.jpg

Nyteknik skrev:

Edit: Du menar den nedan? Grymt ful handske. Även om den är bra och prisvärd är den helt enkelt för ful.
Oh, ser ut som en handske från andra världskriget :skrämd

JAg har nästan de där handskarna, fast mina är från halvarsson, så otroligt sköna tycker jag, o alla som jag vet som har sånna eller testat mina tycker de e sköna. SÅ testa gärna dom! Fula eller inte....shit the same...bra ska de va!

//Niklas

Nyteknik skrev:

MC-handske

Om du överväger något annat märke så kan jag rekommendera: Alpinstars Modell: SP 2

En mycket mjuk och skön handske med knog skydd i kevlar. Satt kanon direkt och blir nog bara mjukare och skönare med tiden.
Är dock min första MC-handske, så du får ta mina råd utifrån det.
Använder dock handskar i jobbet.

Mvh Pär

Sorry tänkte inte på att detta är ett posörforum.

Jag tänker säkert först :4skrika :hihi

oakhammer skrev:
Om du överväger något annat märke så kan jag rekommendera: Alpinstars Modell: SP 2

En mycket mjuk och skön handske med knog skydd i kevlar. Satt kanon direkt och blir nog bara mjukare och skönare med tiden.
Är dock min första MC-handske, så du får ta mina råd utifrån det.
Använder dock handskar i jobbet.

Mvh Pär

Hur är dom jämfört med GP plus, jag köpte ett par GP plus begagnade och dom var ju fina o så. Men när jag provade dom så tyckte jag att jag fick onormalt ont i händerna och så. Funderar starkt på att byta till SP-2.

Halvarsson har ett par för tusenlappen i känguruskinn som jag tycker funkar perfekt, mjuka och sköna från start.

MC-handske

Josafan skrev:
Hur är dom jämfört med GP plus, jag köpte ett par GP plus begagnade och dom var ju fina o så. Men när jag provade dom så tyckte jag att jag fick onormalt ont i händerna och så. Funderar starkt på att byta till SP-2.

Om jag inte minns helt fel så kändes väl GP plus lite väl rejsiga för mig. SP-2:an satt bekvämare. Men har ju som sagt dåligt med referenser gällande mc-handskar.
Mina SP-2 kostade tusenlappen och känns mycket välsydda. Verkar vara en kvalitets handske.

oFFkeFF skrev:
Halvarsson har ett par för tusenlappen i känguruskinn som jag tycker funkar perfekt, mjuka och sköna från start.

Har provat dessa och Alpine Stars samtliga. Inga är sköna. Inte heller de i mitt första inlägg är riktigt sköna utan ganska stela och trånga.

:va

Nyteknik skrev:
Har provat dessa och Alpine Stars samtliga. Inga är sköna. Inte heller de i mitt första inlägg är riktigt sköna utan ganska stela och trånga.

:va

Prinsessan på ärten? ;)
Kan iofs hålla med om att alpinestars handsken är rätt jäkla stel i början, närde är "inkörda" funkar de bättre.
Spidis handske satt bra som fanken på näven, men har för mig att jag var osugen att pynta närmare 2500:- för ett par handskar...

Nyteknik skrev:

Har sånna handskar. Väldigt sköna tycker jag, dock gick dom sönder direkt i första kraschen, som dessutom mestadels avfärdades ute i gräs/grus.
Dom sprack upp mitt i handen på båda händerna. Skinnet känns ganska tunt där.
Nu är dom förstärkta av den lokale skomakaren, så vi får se hur dom ser ut efter nästa vända.

oFFkeFF skrev:
Du menar Halvarssons GP.
Har två par sådana - rekommenderas skarpt. :tummenupp

Bifogat

• Halvarssons_GP.jpg
    Halvarssons_GP.jpg
    18.8 KB · Visningar: 75
*/ ?>
Back