Bråttom med handskar

Om du nu inte får tag i dom du söker så är dessa super att ha på handen. Smidiga som satan. Spyke HP tech är namnet.

hptech_svart.jpg

//jaG

Hade ett par GP Pro men dom gav upp efter en krasch (lite väl tunt skinn i handflatan). Köpte halvarssons rex istället, lite tjockare skydd men inte lika smidiga/bekväma.
Rex-small.jpg

Halvarson GP har jag, skönaste jag provat. Men allvarligt talat, vem fan bryr sig om handsken är snygg, speciellt inte om man ska köra så hårt det bara går på bana, då vill man väl ha en säker handske? Eller tänker jag fel?

Reuterholt alias R2 säljer ju RST's handskar, jag provade den näst bästa (läs dyraste) modellen och den satt otroligt skönt, väntar bara på att han ska få hem värstingmodellen, känns den lika bra så blir det nog köp.

Strider skrev:
Däremot har varit i backen två gånger med ett par Nankai och de är fortfarande hela.

Ja, de är bäst. Tyvärr är japanska grejer svåra att få tag på för oss i Europa. Och svindyra.

Torkel skrev:
Reuterholt alias R2 säljer ju RST's handskar, jag provade den näst bästa (läs dyraste) modellen och den satt otroligt skönt, väntar bara på att han ska få hem värstingmodellen, känns den lika bra så blir det nog köp.

Jag beställde sådana, men lev.tiden var 8 veckor!

Strider skrev:
Nix, de kan inte rekommenderas. Jag har marksynat en gång med Halvarssons GP och det "jättestarka" känguruskinnet gick sönder.

Däremot har varit i backen två gånger med ett par Nankai och de är fortfarande hela.

Tja, ingen modell av handskar jag prövat har hållt för upprepade eller hårda vurpor. Har daskat i med två olika par halvarsson utan att de inte skyddat bra, men visst har det slipats bort både skinn och sömmar.. Men det har det gjort i dainese, spidi och andra handskar jag haft också.

Torkel skrev:
ja det stämmer, tyvärr stämmer även det som nyteknik säger också, dock så beror detta på att den nya modellen är så extremt skön, säker och prisvärd att Englandsmarknaden slukar allt dom tar fram, och mer därtill.
Dock så har jag en order liggandes så nånn gång kommer dom ju hem.
ChrisAsh har ett par av värsta modellen och är mkt nöjd.

Bifogat

• Vector Blue angledsmall.jpg
    Vector Blue angledsmall.jpg
    22.6 KB · Visningar: 58
Last edited:
Strider skrev:
Du har helt rätt, men med tanke på vad Alpinestars och Spidis dyraste kostar så är Nankai obetydligt mer kostsamma.

Kolla med Mitonga, de hade massor på hög i augusti i fjol.

Mitonga har en massa überfina Nankai och Swift handskar hemma.
Swift är lite billigare än Nankai, men grymt fina och prisvärda handskar!

McFille skrev:
Mitonga har en massa überfina Nankai och Swift handskar hemma.
Swift är lite billigare än Nankai, men grymt fina och prisvärda handskar!

Jag besökte Mitongas hemsida. Värdelöst. Ingen info om Nankai. Bara massa musik.

Jag köper Nordgrens Dainese.

Även om det är avklarat så är det säkert fler som är ute efter handskar.

Jag har bara haft ett par under en längre tid och det är Alpinestars SP2, dessa har även prövat marksyning två gånger varav en där jag är säker på att jag hade handen i backen en längre tid. Det var i låg fart men den skadades inte allvarligt alls, inte ens nån söm som släppte! Jag gillar när det sitter tight, så därför valde jag denna. För övrigt har de funkat väldigt bra, de har bara blive blöta av mig ;> passformen blir bara bättre å bättre ju mer man har dem.

Nyteknik skrev:
Jag besökte Mitongas hemsida. Värdelöst. Ingen info om Nankai. Bara massa musik.

Jag köper Nordgrens Dainese.

Ja, deras hemsida suger ap-balle. Förstår inte varför de gör en sån kass sajt när de har en sån bra affär/verkstad...de har så mycket som de visar på hemsidan. Köpte själv en laptimer av dem för 1800:- när jag var där förra veckan! Billigaste laptimern jag sett, hade säkert sålt många om de hade haft info om den på hemsidan...

Om du kan så åk en sväng förbi Mitonga, de är verkligen värda ett besök. Babbis kan säkert hjälpa dig med det mesta... :)

edit. Såg att du bodde i tokholm...kanske inte har vägarna förbi då... :rolleyes:

R2 skrev:
ja det stämmer, tyvärr stämmer även det som nyteknik säger också, dock så beror detta på att den nya modellen är så extremt skön, säker och prisvärd att Englandsmarknaden slukar allt dom tar fram, och mer därtill.
Dock så har jag en order liggandes så nånn gång kommer dom ju hem.
ChrisAsh har ett par av värsta modellen och är mkt nöjd.

Den handsken tillhör de absolut skönaste jag provat, inräknat prisklasser mellan 500-3000kr,kanske den allra skönaste, hur den håller att glida på vet jag inte då mina vurpor med dem inte har utsatt handskarna för något våld. Men de är som sagt sköna och känns säkra.

Chris Ash skrev:
Den handsken tillhör de absolut skönaste jag provat, inräknat prisklasser mellan 500-3000kr,kanske den allra skönaste, hur den håller att glida på vet jag inte då mina vurpor med dem inte har utsatt handskarna för något våld. Men de är som sagt sköna och känns säkra.

Synd på leveranstiden bara.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back