Bråk med Radiotjänst.

Om man inte betalar TV-licensen så är man väl inte kund hos dem? I så fall borde NIX-registrets regler stoppa deras samtal. Ringer de ändå så anmäl dem!!! :rolleyes:

tyvärr, företag får kontakta fd kunder fastän man har NIX.

ringde en jävel häromdagen klockan halv tio på kvällen, hann knappt påbörja min utskällning innan hon fattade vart det skulle barka hän så det sa bara klick i luren:D tyvärr hann jag inte med att säga att dom skulle ge fan i att kontakta mig igen så dom lär höra av sig snart kan man misstänka.

Be dom komma dit å kolla så att du får saken ur världen. När dom ser att du inte har ngn TV så borde ju det om ngt va ett bevis.

Lycka till :tummenupp

Jag har försökt med den senaste som knackade på men han sa att han inte fick... (dock påstod han att jag verkade ärlig och nog inte hade någon tv vilket han skulle skriva upp, den som hade ringt några veckor innan anklagade mig däremot för att ljuga för att det var en ovanligt stor andel av befolkningen i min stad som inte betalade tv-licens :gnissla)

Nej, jag har faktiskt ingen tv. Ja jag har radio, det betalar man inte licens för. Ja jag har dator(er) med internet men utan tv-kort, det betalar man inte heller licens för (åtminstone inte än).

Jag har försökt med den senaste som knackade på men han sa att han inte fick... (dock påstod han att jag verkade ärlig och nog inte hade någon tv vilket han skulle skriva upp, den som hade ringt några veckor innan anklagade mig däremot för att ljuga för att det var en ovanligt stor andel av befolkningen i min stad som inte betalade tv-licens :gnissla)

Nej, jag har faktiskt ingen tv. Ja jag har radio, det betalar man inte licens för. Ja jag har dator(er) med internet men utan tv-kort, det betalar man inte heller licens för (åtminstone inte än).

Jag tror vi kan fastslå att det är en urban myt att tv-licensen bygger på någon frivillighet eller har yttre former som ger sken av att vara en rättssäker avgift. Det är ingen avgift utan en statskontrollerad skatt.

Att bråka med Radiotjänst går inte, bättre att avanmäla innehavet och sedan spara all denna korrespondens innan man går in i en ny strid. Dessutom så anmäler nästan alla tv-handlare automatiskt försäljning av tv-apparater till radiotjänst. Låt alltid någon som betalar tv-avgift stå på namnet på papper när du köper tv.

http://www.tekniskamuseet.se/1/975.html

Ha! har inte haft tv sen jag flytta hemifrån. Allt finns på Internettttt..
Eller på DVD som passar i datorn...
Men jisses vad trögfattade de är de där rånartjänst...

Betal, avanmäl. Skål!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...