Bråk med Radiotjänst.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Då skulle du ju få bajs på snoppen = Inte värt det! Funkar det bara inte att ringa och säga att pejlaren ljuger?! Få reda på hans namn?! Polisanmäl dom om du nu inte har en TV....
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Då skulle du ju få bajs på snoppen = Inte värt det! Funkar det bara inte att ringa och säga att pejlaren ljuger?! Få reda på hans namn?! Polisanmäl dom om du nu inte har en TV....

Nej, enligt dom så är det jag som ljuger.. :död

har typ 10 forum medlemmar som kan styrka att jag talar sanning.. men vad hjälper det.. :huvet
 

skruven

Långsam
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Götet
Hoj
old

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Be att få ut informationen dem lagrat om dig. Bestrid fakturan och ta kontakt med konsumentombudsmannen i din komun och gå vidare därefter.

Har själv blivit uppringd av dem sa: nej har ingen tv, ser ej på tv, aldrig gjort, vill inte osv. Inom en vecka damp det ner brev om att jag ska betala TV licens då jag äger TV...Kontaktar dem och medelar att jag inte har tv eller medgivit innehav. Dem tar upp ärendet och återkommer inom ett par dar där dem medelar att jag ska betala då dem kommit fram till att dem har rätt. Ringer upp begär bevis som dem ska ha registrerat (i mitt fall begärde jag få en kopia på samtalet där jag medgav TV innehav). Efter det så svarade helt plötsligt kundtjänsten att dem skulle ta bort allt krav på betalning och avregistrera mitt "TV innehav". Jävla tomtar på det skitstället.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Har själv blivit uppringd av dem sa: nej har ingen tv, ser ej på tv, aldrig gjort, vill inte osv. Inom en vecka damp det ner brev om att jag ska betala TV licens då jag äger TV...Kontaktar dem och medelar att jag inte har tv eller medgivit innehav. Dem tar upp ärendet och återkommer inom ett par dar där dem medelar att jag ska betala då dem kommit fram till att dem har rätt. Ringer upp begär bevis som dem ska ha registrerat (i mitt fall begärde jag få en kopia på samtalet där jag medgav TV innehav). Efter det så svarade helt plötsligt kundtjänsten att dem skulle ta bort allt krav på betalning och avregistrera mitt "TV innehav". Jävla tomtar på det skitstället.

OMG, dom är inte kloka.

4:20 ring Obama och säg att du hittat en terroristcell kallad Radiotjänst på Österleden 21 i Kiruna så skickar dom ett par såna här så är det snabbt avklarat :D

Radiotjänst here they come

[YOUTUBE-ID]IsaRHf7zHQI[/YOUTUBE-ID]

http://hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=UIffU10kEsRDQtB5v1ZcuA%253d%253d&vad=radiotj%e4nst
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
För sakens skull så kanske man skall nämna att de som jobbar som pejlare/kontrollanter för radiotjänst jobbar PÅ PROVISION.

De får alltså BETALT för varje person de anmäler tv-innehav på.

Otroligt? Inte alls.. Kolla bara lediga tjänster på deras hemsida, står klart o tydligt i annonsen när de söker folk. Alla kontrollanter är också lokalt visstids anställda.. Några fasta kontrollanter existerar inte i högre grad än kanske runt storstäderna..
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
För sakens skull så kanske man skall nämna att de som jobbar som pejlare/kontrollanter för radiotjänst jobbar PÅ PROVISION.

förklarar varför de driver så hårt med folk att de har TV då, kan bli kostsamt...., var ju någon här som tog emot dom i kallingarna och hostade dom i ansiktet och sa att han hade svininfluensan :D
 

Harrgen

HejHej
Gick med
10 Oct 2007
Ort
På loftet
Hoj
99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
Jag har också fått inbetalningskort.
kastade det första utan att öppna. Fick ett nytt som jag också kasta.
Nu har det varit lugnt på den fronten i några månader.
Dock så har jag inte adressändrat så de ringer till min farsa och frågar efter mig ngn gång i månaden...
 

Ouro

Sporthojsnörd
Gick med
13 Sep 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
gsx1kr k2
Som sagt om det dras ända till kronofogden kan du bestrida fakturan hos dom.
Då får du ingen betalningsanmärkning förens rätten sagt att du måste pynta (och fortf inte betalar).
 

MikkE

Guest
Att betala för att man har köpt en TV är totalt hjärndött. Vem är det som säger att JAG vill se på SVT 1 och 2 samt lyssna på alla Sveriges Radios radiokanaler? Ingen. Nä då ska jag inte behöva betala för det heller. Vet att jag har frågat detta i en annan Radiotjänsttråd men kommer inte ihåg.... Men hur mkt lägger Radiotjänst ut på bemanning i Sverige för att få folka att betala denna sjukt löjliga sak?
Jag har en tv men på den existerar inte SVT. För det mesta är det dvd-filmer som ses på.
 
Last edited:

Kymi

´Nte redit redi
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Xr 650R
Har du radio?Har du dator?Förmodligen har du iaf den senaste,och måste således betala tvavgift.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Vi fick ett tfn-samtal från radiotjänstikiruna för 2v sen... Min fru svarade, och på frågan från uppringaren"-Har du TV" sa hon: Det har jag inte tänkt diskutera med dig, jag vill tala med din chef.

2v senare och inget samtal från dennes chef kom en faktura där det stod: "Du har anmält TV-innehav".

Gissa om dom kommer få faan för detta. :mad:
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
Om man inte betalar TV-licensen så är man väl inte kund hos dem? I så fall borde NIX-registrets regler stoppa deras samtal. Ringer de ändå så anmäl dem!!! :rolleyes:
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Har du radio?Har du dator?Förmodligen har du iaf den senaste,och måste således betala tvavgift.

bara om du har tv kort i datorn.
men har du ej det, så behöver du ej betala tv licens..

men jag som varken har det ena eller det andra, ska betala..

orkar inte mer.. :död
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
bara om du har tv kort i datorn.
men har du ej det, så behöver du ej betala tv licens..

men jag som varken har det ena eller det andra, ska betala..

orkar inte mer.. :död

hittar dom på tv-innehavare för att få provision?

en del saker ska man inte ha provision på.....

avregisterar du ditt innehav om 2 veckor så får dom nog ut provsionen i alla fall, dom har väl hittat en lucka i provisionsystemet så registrerar väl allt de kan, minsta pip så registerar de väl "anmält TV-innehav", sen när du avanmält så kommer de tillbaka om 2 månader och registrerar igen så får de provision en gång till, snackar du med TV-pejlaren kanske ni kan dela på provisionen.

lätt slå dövörat till och ta allt folk säger som medgivande när man får provision
 
Last edited:

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Radiotjänst kostar 163 miljoner att driva runt. Fantastiska summor.
"Fyra heltidsarbetande kontrollanter är stationerade runt om i Sverige. Dessutom finns omkring 80 frilanskontrollanter från norr till söder och varje kväll arbetar ett 30-tal medarbetare i telemarketingverksamheten i Kiruna. Vår vd heter Anna Pettersson. "
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
Be dom komma dit å kolla så att du får saken ur världen. När dom ser att du inte har ngn TV så borde ju det om ngt va ett bevis.

Lycka till :tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top