Bråk med Radiotjänst.

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Jag fick en faktura hemskickad till mig, där det står att jag ska betala tv licens på 500kr.

Och jag har då inte pratat med en tv pejlare, då jag ej var hemma när han/hon var här..

så jag ringde upp dom och sa som det var, då jag får till svar att det står i deras loggsystem dom har, att dom har sett att jag har haft en tv påslagen, detta har dom sett genom mitt fönster.

och i svensk lag så är det väll olagligt att kolla in i andras fönster?
jag har sagt detta till dom, men dom hävdar bestämt att jag har en tv. "Jag har ingen tv" hatar tv, kollar aldrig på tv endå".

så jag har blivit kopplad till hela deras kundsystem, har fått talat med 59 olika personer, och dom hävdar att jag har en tv även fast jag ej har någon.

så jag sa då att jag ska göra en polis anmälan blabla...
då jag får till svar att då får du anmäla tv pejlaren då det är han som gjort tjänstefel, jag hävdar då att det Radiotjänst som blir polisanmäld och inte tv pejlaren, efterssom det är radiotjänst som tv pejlaren jobbar för...

hur ska jag göra i detta ärende?
Jag tänker inte betala denna faktura, men då får jag betalningsanmärkningar och grejjer, och detta är tack vare Fucking radiotjänst, och en betalningsanmärkning, sitter kvar i 2 år, ska jag som liten myra i systemet bara acceptera detta, även om det nu kommer fram i rätten att jag ej har en tv..

betalningsanmärkningar sitter kvar i 2 år.. detta vägrar jag acceptera..
jag är så satans förbannad att jag kokar just nu..
och så får jag ju fogden efter mig... :huvet


vad göra? :huvet
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Betala och avanmäl samma dag, dom skickar tillbaka dina pengar du betalat in. Sen krigar du vidare. :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ring upp dem igen och förklara att du hade en tv hemma för att du och dina kompisar skulle ha en tv-spelskväll men att tv'n nu återigen finns hemma hos din kompis som äger den. Du får ha en tv på "prov" i 14 dagar utan att betala licens, så var det förr enligt obekräftade uppgifter.
Och att det skulle vara förbjudet enligt lag att titta in genom fönster låter som att du har drömt, det skulle bli jävligt jobbigt att behöva gå med skygglappar hela tiden när man går omkring i ett bostadsområde.

Och fungerar inte detta så betalar du men skickar dem ett mail om en månad och säger upp det hela så är allt avklarat.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Det är väl ganska vanligt att pejlare håller på och ljuger så där för att sätta dit folk. Dom är inte riktigt kloka på Radiotjänst. Ge dom aldrig några pengar.
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
bjuder på denna, då vi hade kul med pulka i förrgår..:):tungan

Pulka + Nissan Stagea = sant

[YOUTUBE-ID]pXg8oeX4OMQ[/YOUTUBE-ID]
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag betalade och avanmälde samma dag, fick tillbaka nästan alla pengar. Det var dock ett par år sen. När jag väl skaffade TV var de som hökar och skickade dit en pejlare två dagar efter jag fick hem den.
 
  • Gilla
Reaktioner: SGM

Pips

Guest
Om jag inte är helt ute och cyklar kan man deponera pengarna hos skattemyndigheten. Då finns ingen risk för betalningsanmärkning. Mvh
 

Smagatusk

Guest
Nej jag har ju inte det..

Om det skulle gå så långt att du faktiskt hamnar hos fogden är mitt tips att du betalar fortast möjligt, kontaktar dem och förklarar hur det ligger till. Du blir inte fri från din "prick" i registret, men de kan göra den osynlig för kreditprövningar med villkoret att du sköter dina betalningar i framtiden. Får du en anmärkning till, blir båda synliga för kreditprövningar.

Så gjorde jag när jag missade kvarskatten. De nöjde sig med en varning.
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Nej jag har ju inte det..


Datanördar brukar inte ha tv. ;) Det behövs inte. Du springer ju hit om du ska se något...

Men som några sagt kan du ju säga att du lånat en tv en kväll eller liknande. Idiotisystem. Vem f*n vill ha korrupta SVT som vill ha allt till en diktaturstat?

Och fönstertittning är olagligt. Extra märkligt att de kunnat se en tv då allt som finns är en dataskärm och alltid igendraget. :död
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Om jag inte är helt ute och cyklar kan man deponera pengarna hos skattemyndigheten. Då finns ingen risk för betalningsanmärkning. Mvh

altså jag betalar till skattemyndigheten istället?

för att sedan, kräva tillbaka dom pengarna?
jag förstår inte riktigt.. :va
hur?
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
altså jag betalar till skattemyndigheten istället?

för att sedan, kräva tillbaka dom pengarna?
jag förstår inte riktigt.. :va
hur?

men betala avgiften och avanmäl samma dag som du betalar, du får tillbaka dina pengar! I know, gjort det sjlv! :tummenupp
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
men även om jag nu skulle ha en tv, så har jag mina persienner nerdragna och stängda, så man ser ej in i min lägenhet..
så har tvpejlaren kolla in genom mitt fönster, då måste han ha kollat genom dom där små hålen där trådarna sitter till persiennerna.. "stavning"
och då har han verkligen fönster-tittat på hög nivå..

bor i ett sådant område att jag ej vill att någon ska se in, då jag har hojjen i vardagsrummet.

Men faktum kvarstår, jag har ej en tv.

men betala och sedan ringa in och avanmäla?
men då får jag ju betala för dom dagarna dom trott att jag har en tv?
jag vill inte betala till en fuckoverksamhet, då jag ej har en tv apparat..
har aldrig haft någon heller..
 

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
är såld..
Betala först och bråka sen. Det blir mycket billigare och bättre när det gäller Radiotjänst. Tro mig, jag hamnade hos fogden...

Om du inte längre har en tv-mottagare kan du göra en avanmälan till Radiotjänst i Kiruna AB (11§ Lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst). Ange kund- eller personnummer, namn samt gärna orsak till avanmälan.
Avanmälan kan inte göras bakåt i tiden (särskilda regler gäller vid dödsfall). Om du inte har fått en skriftlig bekräftelse på din avanmälan inom 2-3 veckor, kontakta kundtjänst.

  • När två betalande hushåll blir ett, till exempel om du blir sambo, avanmäler den ena personen sitt tv-innehav till Radiotjänst.
  • Flyttar du till en vårdinrättning för att få stadigvarande vård och vårdinrättningen betalar tv-avgift, behöver du inte betala tv-avgift. Personer med eget boende till exempel i servicehus, ska betala egen tv-avgift.
  • Har du inte längre tv-mottagaren i bostaden, kan du avanmäla ditt tv-innehav (gäller inte om din tv tillfälligt är inlämnad till reparatör).
Vid en avanmälan kan en återbetalning bli aktuell eftersom tv-avgiften betalas i förskott. Radiotjänst betalar inte tillbaka belopp under 150 kronor (11§).
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top