Över hela landet... om det nu inte var så att du försöker vara besserwisser och menar på att du aldrig äger ditt boende i BRF-form.
Inte alls. Det var en ärlig fråga. Vad är fördelarna med att äga ett hus på det viset?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Över hela landet... om det nu inte var så att du försöker vara besserwisser och menar på att du aldrig äger ditt boende i BRF-form.
Oavsett var ni vill bo eller vad ni skall köpa så bör ni konsultera märklarfirman Erik Olsson!
De är seriösa och pålitliga och helt enkelt förbaskat bra och ansvarskännande.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=215574
Oavsett var ni vill bo eller vad ni skall köpa så bör ni konsultera märklarfirman Erik Olsson!
De är seriösa och pålitliga och helt enkelt förbaskat bra och ansvarskännande.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=215574
Haha. Erkänn att det är du som ÄR Erik Olsson!
Om man köper sig ett större hus vid någon populär skidort skulle man ju kunna hyra ut rum eller en del av huset till semesteråkare. Bra sätt att få in pengar ju. Eller?
Min syster och hennes man räknade på det och kom fram till att ett hus här i Lund, trots det är mycket dyrare, ändå skulle bli billigare i långa loppet med tanke på pendlingskostnader, att de skulle behöva två bilar, längre tid att ta sig till ställen och så vidare...
Om man köper sig ett större hus vid någon populär skidort skulle man ju kunna hyra ut rum eller en del av huset till semesteråkare. Bra sätt att få in pengar ju. Eller?
Jag skulle nog hellre försöka få tag på ett jobb i kramfors, det räcker ju med en 75% tjänst, få mer fritid och kunna köpa lite roliga hojar som man kan försäkra på sig själv snuskbilligt.
Summa summarum: Stockholmare ÄR smartare än lantisar!
[YOUTUBE-ID]cF-qie-P9NU[/YOUTUBE-ID]Jag tillhör de som flytt sthlm för småhålan Norrköping (skyller på att jag får ligga)..
Ett problem med pendlande är att folk inte vill använda kollektivtrafik.
"Bussar och tunnelbana, det är minsann bara studenter, AFA-anhängare och uteliggare som åker!"
Farsan jobbar i sthlm tre dagar per vecka, han har 4-4½h dit (eftersom det tar sådan jävla tid att bygga ut den där järnvägen, så det blir 10mil bil till stationen i sundsvall)
De som bor 2-3mil därifrån har en timme. Skulle de ta tunnelbanan skulle det ta en kvart. Men det är för slöddrigt minsann. Hellre sitter man fast i bilkö.![]()
MEN... Det finns ju fan INGENTING att hämta i den här hålan. Att gå ut är lika inspirerande som att i sthlm hänga på Harrys i Fisksätra. Shopping stannar vid MQ och .. nej MQ. Nöjen är småstadsaktiga bowling, bio och...? !
Det jag saknar med sthlm mest är att kunna gå ut och träffa nytt folk, att det finns en öppenhet där man kan prata med människor man inte känner på krogen och faktiskt ha relativt intelligenta diskussioner.
Jo, du har en poäng. Men fortfarande är det en fruktansvärd massa folk som inte tar kollektivtrafik av bekvämlighetsskäl. De har t.ex. byggt en pendlarparkering för 20bilar (vilket torde vara typ 1/6 av de som kör samma sträcka som bussen varje dag) i ullånger, så folk ska kunna ta bilen dit och sedan bussen på linje 100 till jobbet.För vissa handlar det inte om att det är studenter, AFA-anhängare och uteliggare som åker kollektivtrafik, utan att det blir för bökigt när barn ska hämtas och lämnas på dagis. Ibland får du kanske göra ett par byten och resan tar längre tid än vad man orkar med. Fritiden vill man ju använda till annat än transport till och från arbetet. Vissa får ju till och med ta bilen för att komma till en hållplats, som din far, där de kan åka vidare...
Jo, du har en poäng. Men fortfarande är det en fruktansvärd massa folk som inte tar kollektivtrafik av bekvämlighetsskäl. De har t.ex. byggt en pendlarparkering för 20bilar (vilket torde vara typ 1/6 av de som kör samma sträcka som bussen varje dag) i ullånger, så folk ska kunna ta bilen dit och sedan bussen på linje 100 till jobbet.
Det brukar stå 4-5bilar där.
Pendlarparkering i Ullånger![]()
![]()
Det håller jag till viss del med om. Dock så har den sk bostadsbubblan överlevt en rad domedagsprofetior. Där jobben finns vill folk bo. innanför tullarna i sthlm (där man med lätthet slipper ha bil) byggs inget nytt pga geografin.Det är många som har glömt prisraset på bostäder i början av 90-talet. Och räntechocken.
"Bostäderna går stadigt uppåt.." Min fru tänker likadant. Jag vägrar överlåna mig i en galen köphysteri.
Förr eller senare kommer även den nya bostadsbubblan spricka... och många, MÅNGA kommer ha svårt att klara sig utanför "Lyxfällan"...![]()
Men så länge vi bara handlar på med pengar vi egentligen inte har råd med så kan priserna skena, för det är väl helt allvarligt det som dom har gjort länge nu? En glugg i en vägg i stockholm har inget som helst reellt värde, bara spekulerat!
/ Jens
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |