Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Jag ser inte riktigt hur domedagsprofetior har att göra med det normala bostadsläget... för skall man ta med sådant i beräkning så kommer man ganska snart vara en bitter eremit i innersta norrlandsskogarna, för alla vet väl att det är i storstäderna det smäller först.
Däremot en ränta på 9% tror jag inte är en orealistisk toppnivå på vad som kan komma vid ett oerhört mer utsatt ekonomiskt läge, och 9% skulle i alla fall frugan och jag ha råd med då vi planerar för långsiktig ekonomi.
Men att planera för 25% och bombregn från nån obskyr stat är inget jag tänker göra, händer det så får man ta det då men inget jag kommer basera min vardag på för någonstans får man dra en gräns för sund planering.
Om 10% är arbetslösa så är det fortfarande 90% som har jobb...
Du har här helt rätt. Jag säger inte att Sverige kommer hamna i krig, men att omvärlden är föränderlig.
Om man har lånat pengar nog för att klara 9%, då är man väldigt förutseende och klarar en ostabil omvärld.
Men om man har lånat massa miljoner till 1,36% och räknar värsta scenario 5%, då är man i knipa när det bli dubbelt ändå. Då kommer priserna falla eftersom många räknat så...
Nu tror jag att jag har sagt mitt.
/ Jens