Borgerlighetens misslyckanden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
X-Expert skrev:
2605609 Du gör ett rätt så bra fokusbyte, hur du kan få in nynazismen i tråden är rätt imponerande.

Killen ödslar sin lördagskväll på mig, jag vet inte om jag ska känna mig förföljd eller hedrad. Hedrad blir det i och för sig inte då jag vill ha litet eller inget med hittebarn från ekvatorn bosatta i Malmö att göra, next thing så blir det stenkastning på brandmän, 3G-rån, gruppvåldtäkt och annat de roar sig med där nere.
Hans energi är i och för sig beundransvärd. :tummenupp
Edit:
Inte förföljd heller egentligen, kanske är generad ordet jag söker?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Nu har borgarna hamnat i onåd :lol

Kamprad rasar mot skatten på snus

Ingvar Kamprad, en av världens rikaste män, har hittills inte imponerats av den nya borgerliga regeringen.

Att stödet för bostadsbyggande ska tas bort kallar han "dumt" och att tobaksskatten gör snuspriset högre gör honom riktigt ilsken.

- Om jag som snusare sedan 50 år, ska lägga till en sak, tycker jag att det var för jäkligt att man dubblade priset på snus, säger möbelkungen till TT.

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,68339311_854__,00.html
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
KGK skrev:
2612040 Nu har borgarna hamnat i onåd :lol

Kamprad rasar mot skatten på snus

Ingvar Kamprad, en av världens rikaste män, har hittills inte imponerats av den nya borgerliga regeringen.

Att stödet för bostadsbyggande ska tas bort kallar han "dumt" och att tobaksskatten gör snuspriset högre gör honom riktigt ilsken.

- Om jag som snusare sedan 50 år, ska lägga till en sak, tycker jag att det var för jäkligt att man dubblade priset på snus, säger möbelkungen till TT.

http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,68339311_854__,00.html
Jobbigt för honom att obaken blev dyr, han kan ju bli fattig fiffan. Snålapa...
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Njuter av att se hur alla sossar grinar över att ha förlorat valet :D
Haha jag är en ond människa ;)
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
KGK skrev:
2618374 Vad nu det här kan leda till.

Sifo: Regeringen tappar stort till oppositionen

Oppositionen, med socialdemokraterna i spetsen, leder stort över den borgerliga regeringen.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=590012&previousRenderType=6

Det leder till att några fler dåliga förlorare från den omogna och gnälliga flumvänstern skriker efter nyval och sätter upp nya protestlistor att skriva under.

Det påverkar antagligen den sittande regeringens politik på samtliga dessa punkter:

*

Hoppas verkligen att de har kurage nog att stå emot pöbeln, så att vi kan få Svea på fötter igen.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skalman skrev:
2618733......
Hoppas verkligen att de har kurage nog att stå emot pöbeln, så att vi kan få Svea på fötter igen.

Kan du beskriva vad exakt det är som gör att Sverige inte är på fötterna i dagsläget?

Dra inte flosklerna om att alla arbetslösa är gnällkukar som inte vill ta jobb, det är ingen som går på detta, eller att regeringen kan skapa en massa nya jobb utan att motivera varför.

Om du kommer med förklaringen med att det blir billigare att anställa / ha anställda motivera då varför företagen skall nyaställa istället för att tjäna pengar på den billigare nuvarande arbetskraften och sänka sina utpriser alt-. höja TB't.
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Skalman skrev:
2618733
Hoppas verkligen att de har kurage nog att stå emot pöbeln, så att vi kan få Svea på fötter igen.

:skrattaåt Menar du att Sverige har gått på kryckor sedan borgarna förlorade makten senast?
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
MagnusK, det har sagts tusentals gånger. Men det är klart, allt som kommer från högersidan är ju "floskler och lögner", medan allt som kommer från vänstern är "sanningar och argument". Därför är det meningslöst att bemöta inlägg av din typ, och jag tänker inte heller lägga någon tid på det. Kom igen om 3.5 år när vi har facit istället för att börja gnälla efter 1-2 veckor.

Byakin, alla med åtminstone lite insikt i ekonomi och politik vet att det inte enbart var borgarnas fel att det gick som det gick på 90-talet. De tog säkert inte de bästa besluten alltid, men en vänsterledd regering hade inte kunnat göra det mycket bättre.
Att krisen grundades långt innan, när S satt vid makten, vet alla som tänker lite längre än de röda skygglapparna, detta har t.o.m. några av de mest framstående socialdemokraterna från 80-talet erkänt.

Att inte Dr. Proppmätt lyckats få Sverige på fötter TROTS högkonjunktur är anmärkningsvärt. Eller du tycker Sverige har fungerat bra de senaste åren? Det kanske har funkat för DIG, men hur har det funkat för SVERIGE?
 

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Skalman skrev:
2618952
Att inte Dr. Proppmätt lyckats få Sverige på fötter TROTS högkonjunktur är anmärkningsvärt. Eller du tycker Sverige har fungerat bra de senaste åren? Det kanske har funkat för DIG, men hur har det funkat för SVERIGE?

Har du redan börjat räkna ner dagarna till nästa val och är rädd för ett maktskifte?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Freddola skrev:
2618552 Njuter av att se hur alla sossar grinar över att ha förlorat valet :D

är dom dåliga förlorare?

Skalman skrev:
Det leder till att några fler dåliga förlorare från den omogna och gnälliga flumvänstern skriker efter nyval och sätter upp nya protestlistor att skriva under.

var det dom som hade en slagdänga som gick något med "stoppa imperialismen, xxxx USA xxxxxxx Chile xxxxx" ???? (kommer inte ihåg den mer än när jag hör den)

Skalman skrev:
Det påverkar antagligen den sittande regeringens politik på samtliga dessa punkter:

*

Hoppas verkligen att de har kurage nog att stå emot pöbeln, så att vi kan få Svea på fötter igen.

Menar du på alla punkter? i data världen så betyder * typ alla....

Var Svea så illa ute innan?
 
Last edited:

BYAKIN

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Örebro
Hoj
Honda XR650R Dallara
Skalman skrev:
2619030 Intressant tolkning. Hur kom du fram till den?

Det var bara en fråga.

Att du skriver anmärkningsvärt att GP inte har fått sverige på fötter under högkonjunkturen tycker jag saknar belägg. Va är det som har varit så dåligt under dessa år av de röda? Att inte samhällsklyftorna har blivit större kanske?

Tog ju en hel mandatperiod för sossarna att städa efter borgarna sist gång innan dom fick landet på rätt köl.
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
Skalman skrev:
2618952
Att inte Dr. Proppmätt lyckats få Sverige på fötter TROTS högkonjunktur är anmärkningsvärt.

är det inte nu som högkonjunkturen precis har börjat? eller var det innan också?
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
BYAKIN skrev:
2619087 Det var bara en fråga.

Att du skriver anmärkningsvärt att GP inte har fått sverige på fötter under högkonjunkturen tycker jag saknar belägg. Va är det som har varit så dåligt under dessa år av de röda?

:rofl :rofl :rofl

Kommentarer överflödiga. Men du anser alltså att Sverige fungerat bra de senaste åren?

BYAKIN skrev:
Tog ju en hel mandatperiod för sossarna att städa efter den sossestödda överkonsumtionen på 80-talet sist gång innan dom fick landet på rätt köl.

Rättar andra delen av ditt citat lite.
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skalman skrev:
2618952 MagnusK, det har sagts tusentals gånger. Men det är klart, allt som kommer från högersidan är ju "floskler och lögner", medan allt som kommer från vänstern är "sanningar och argument". Därför är det meningslöst att bemöta inlägg av din typ, och jag tänker inte heller lägga någon tid på det. Kom igen om 3.5 år när vi har facit istället för att börja gnälla efter 1-2 veckor.

Jag är inte för vänsterns "sanningar och argument" heller, jag köper inte bara att det finns jobb åt alla bara att folk är lata, det är kvalificerad arbetskraft som krävs. Jag har inte sett förslag på hur vi ska få det. Bara att de som är "lata" ska få det sämre vilket jag inte tror kan ge så värst många nya jobb.

Sen kan du bättre än "Därför är det meningslöst att bemöta inlägg av din typ" man ska inte ha åsikter om man inte kan argumentera för dem istället för att avfärda någon som en "dum vänsteranhängare" utan att du har en aning om partisympatier. Smaklöst och utan fantasi.

Du svarade inte heller på min fråga om vad som var dåligt med Sverige just nu. Ge mig fakta som visar att Sverige inte är på fötter för du är väll ingen som bara tycker en massa utan att veta?


//Mvh
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
MagnusK skrev:
2619153 Jag är inte för vänsterns "sanningar och argument" heller, jag köper inte bara att det finns jobb åt alla bara att folk är lata, det är kvalificerad arbetskraft som krävs. Jag har inte sett förslag på hur vi ska få det. Bara att de som är "lata" ska få det sämre vilket jag inte tror kan ge så värst många nya jobb.

Sen kan du bättre än "Därför är det meningslöst att bemöta inlägg av din typ" man ska inte ha åsikter om man inte kan argumentera för dem istället för att avfärda någon som en "dum vänsteranhängare" utan att du har en aning om partisympatier. Smaklöst och utan fantasi.

Du svarade inte heller på min fråga om vad som var dåligt med Sverige just nu. Ge mig fakta som visar att Sverige inte är på fötter för du är väll ingen som bara tycker en massa utan att veta?


//Mvh

Men det har ju sagts en miljard gånger, av mig och många andra. Men du/ni avfärdar ju det alltid som "floskler och lögner". Därför är det inte lönt att försöka diskutera mot sådana "argument".

Hur kommer det sig att vi har världens högsta skattetryck men långt från välfärden det motsvarar?
Massarbetslöshet? (GP:s 4%-siffra är ju en ren lögn när man gömmer undan massvis med folk i diverse åtgärder för att frisera siffran)
Utanförskap?
Kass knasvård?
Kriminalitetsdaltande?
Odynamisk arbetsmarknad?

Det var bara några exempel. Men jag förväntar mig inte att du ska hålla med om att detta är saker som måste förändras till det bättre. "Det fungerar ju bra som det gör" :rolleyes
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Skalman skrev:
2619164
Det var bara några exempel. Men jag förväntar mig inte att du ska hålla med om att detta är saker som måste förändras till det bättre. "Det fungerar ju bra som det gör" :rolleyes

Spela inte dummare än vad du är, klart att det finns att förbättra. Vad jag diskuterar är HUR det är tänkt att göra det bättre det tror jag inte du kan ha missat sluta med "ni är dummare än oss" och diskutera lite moget är du snäll.

22840 platser finns till förfogande på AMS.
364700 (7,4%) arbetslösa eller i åtgärder

Det ger ca 16personer till varje ledigt jobb eller om man så vill 341860 mer arbetslösa än lediga jobb för tillfället och då har jag inte räknat med de förtidspensionerade.

Jag försöker igen: Vad i denna politik ger oss mer jobb och hur, en sänkt akassa som du förhoppningsvis förstår kommer ju inte att knappt mätbart sänka arbetslösheten om du kollar på siffrorna.

Att det var "illa" innan är inte en garanti att det inte blir sämre. Jag är uppriktigt besviken på vad som har kommit fram hittils, hade förväntat mig mer.
 
Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
MagnusK skrev:
2619225
22840 platser finns till förfogande på AMS.
364700 (7,4%) arbetslösa eller i åtgärder

Det ger ca 16personer till varje ledigt jobb eller om man så vill 341860 mer arbetslösa än lediga jobb för tillfället och då har jag inte räknat med de förtidspensionerade.

Under 1900-talet minskade man arbetstiden, längre semester, slutade med 6 dagars vecka osv., det har liksom kommit av sig, har för mig att danmark, tyskland mfl. har kortare arbetstid, kortare arbetstid skulle ge en del jobb.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top