Borgerlighetens misslyckanden

Sedan tycker jag väl att nakenbilder från dejtingtjänster är en stor fet ingetburgare. Vad mer fanns i materialet som skickades som inte offentliggjorts?
Givet preferenser och livsstil, och framför allt utfallet, kan man väl gissa att det fanns både droger och underåriga med i bilden. Detta är helt kutym bland vissa grupper i Stockholm, både SvD och SR som har upplevt att det är ett så stort problem att det inte går att tiga ihjäl.

Upplever inte att DN ska ha samma tillgång till information som SÄPO, och tycker vidare att banksekretessen samt GDPR-lagstiftning trumfar TV4s behov att destabilisera riket.
DN har smarta journalister. För väl två tre år sedan tog DN och bad företag om vilka mobilnummer som var inloggade på masterna vid Drottningholm och i närheten dagtid.
Sedan tog dom och kollade var mobilnumren / mobilerna som var inloggade dagtid vid Drottningholm fanns på nätterna, dvs var dom sov nattetid. Sedan var det bara att se vilka som bodde i närheten av sovplatsmobilmasten. Kolla upp vad dom dom sysslade med, rörmokare, säljare Ahlsell och civilingenjör elektronik, sjuksköterska, systemare, snickare, socionom, matematiker, major, gynekolog osv. Och så kunde dom räkna ut vilka som jobbade på FRA. Fin artikel i DN. Den artikeln är numera bortplockad från DN's webb.
Den här finns kvar.
När jag läste för några år sedan Edward Snowden's bok om jobbet på CIA så reflekterade jag över att INGEN tog med sig sin privata mobil till jobbet på CIA.
Så är det inte i Sverige, vi tror så gott om alla ! :)

Last edited:
DN har smarta journalister. För väl två tre år sedan tog DN och bad företag om vilka mobilnummer som var inloggade på masterna vid Drottningholm och i närheten dagtid.
Sedan tog dom och kollade var mobilnumren / mobilerna som var inloggade dagtid vid Drottningholm fanns på nätterna, dvs var dom sov nattetid. Sedan var det bara att se vilka som bodde i närheten av sovplatsen. Kolla upp vad dom dom sysslade med, rörmokare, säljare Ahlsell och civilingenjör elektronik, sjuksköterska, systemare, snickare, socionom, matematiker, major, gynekolog osv. Och så kunde dom räkna ut vilka som jobbade på FRA. Fin artikel i DN. Den artikeln är numera bortplockad från DN's webb.
Den här finns kvar.
När jag läste för några år sedan Edward Snowden's bok om jobbet på CIA så reflekterade jag över att INGEN tog med sig sin privata mobil till jobbet på CIA.
Så är det inte i Sverige, vi tror så gott om alla ! :)
Beroende på vilken säkerhetsklassning sajten har så är det inte tillåtet att ta med mobilen, sedan är ju folk dumma i huvet och tar med sig ändå.

Det borde vara smärtsamt uppenbart för alla med två hjärnceller att mobiltelefonen rapporterar allt om dig och att allt finns att köpa, helt lagligt.
Det behövs kanske en miniskul mängd dataanalys för att identifiera personer, men det är något som borde gå att göra med ett medelstort shellscript.

Nästan så jag borde starta en gofundme och bygga ett system som kan visa valfri persons rörelser, intressen och affärer.

Beroende på vilken säkerhetsklassning sajten har så är det inte tillåtet att ta med mobilen, sedan är ju folk dumma i huvet och tar med sig ändå.
Låter för säkerhets skull mobilen ligga i parkerade bilen medan dom är inne på jobbet.
Påslagen såklart så det går se vilka som ringt och messat medan dom var inne på jobbet.

Låter för säkerhets skull mobilen ligga i parkerade bilen medan dom är inne på jobbet.
Påslagen såklart så det går se vilka som ringt och messat medan dom var inne på jobbet.
Jo, minns att anställda på något säkerhetsklassat ställe i Sverige fick en massa skit för att de gjorde just det för några år sedan. Har mig att det förekom hot om avsked om det inte genast upphörde.

Kluven, är lite inne på Gardells linje.
Att en homosexuell man haft en förmodad nakenbild på en dejtingsajt, surprise surprise.

Be om mångfald, få mångfald. #federley #hemming #eskil
Vid närmare eftertanke tror jag tipset till regeringen om bilder på Grindr kom från en "vän", dvs USA, där någon tyckte det var ett olämpligt val med tanke på USA's nuvarande politik rörande alla sexuella varianter osv. enligt Trumpismen.

De kan väl be Mikael Tornving ta jobbet som säkerhetssamordnare.
Det kan behövas humor på den posten.

Vid närmare eftertanke tror jag tipset till regeringen om bilder på Grindr kom från en "vän", dvs USA, där någon tyckte det var ett olämpligt val med tanke på USA's nuvarande politik rörande alla sexuella varianter osv. enligt Trumpismen.
Tror inte USA skulle gå till DN, av flera skäl.

Lite som att Israel inte skulle ta det via Kamratposten.

Tror inte USA skulle gå till DN, av flera skäl.

Lite som att Israel inte skulle ta det via Kamratposten.
Så tipset kom till DN ? Jag trodde det gick direkt till regeringen.
Ok tipset till DN kom från Israel/Mossad, jag bara spånar. :)
Fortfarande vänligt tänkt, dumt för Sverige stöta sig med Trumpismen.
Men visst kan det vara någon av hans svartsjuka Grindr vänner som tyckte det nu var dags att ge igen för gammal ost. Och i brist på Regeringskontakt, tog DN.se

Last edited:
Man saknar ord, Sverige sviker Europa när vi behöver det som mest.
Det är exakt sådant här skit som gör Alliansen olämpliga att regera och varför en röst på SD är och förblir det enda alternativet.

1000054118.jpg

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back