Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
och i samtliga fall, så är man skyldig att ta bort skiten efter sig,sen tillbud kan ju minimeras genom, rengöring lastsäkring mm och i alfans fall borde den inte klarat besiktningen
kan ju tillägga att jag har haft jobb där jag korsat vägar med tunga fordon, och då snällt efteråt fått skyffla bort jord mm från vägen. för det kan bli så att det är DU som blir dömd för att lämnat jord på vägen som leder till en olycka.
jag skulle i fall inte må så bra ifall jag orsaka en mc förares död bara för att jag inte orkade skyffla bort skräp som jag dragit upp på vägen, om motorcyklisten kört tredubbla hastigheten är oväsentlig enligt mig.
Nu ska vi se !
köra 3x hastigheten = oväsentligt
spilla jord på vägen = trafikfara?
låt oss säga att bonden ska enligt lag ta upp skiten, och inte gör det är det värre att han bryter lagen än du?
eller du vill påstå att din hastighet inte är en trafikfara?
( kör själv fort men gnäller inte för att böndrena sätter mat på bordet)
Nu får du ta och hålla dig till ämnetVem har sagt något om att det är dåligt att bönder "sätter mat på bordet"?
![]()
Orkar inte skriva samma sak igen, men läs mitt förra inläggVart går gränsen då det verkar ok för bönderna?
trodde ni att bönderna var ute och skar kurvorna med traktorn för skojs skull eller , då förstår jag ilskan!![]()
trodde ni att bönderna var ute och skar kurvorna med traktorn för skojs skull eller , då förstår jag ilskan!![]()
Vad snackar du om?Menar du att de har rätt bara för att de inte kör traktorn för nöje? Jag använder min hoj som transport också, så det är inte alltid jag kör bara för nöjet.....
Du förstår fortfarande inte eller?
Har som sagt råkat ut för en hyfsat allvarlig olycka(kunde gått mycket värre) på grund av en bondes ignorans. Jag tror inte att han sprider ut hal saltlösning(eller liknande) på asfaltsvägen för att sätta mat på bordet. Utan för att han spred det på sina grusvägar för att slippa dammet och sedan inte orkade stänga ventilen(?) på asfaltsvägen mellan grusvägarna. Och inte ens orkade sätta upp en skylt. En människa som gör sådant borde inte ha rätten att andas vår luft, att leva. En vurpa i 60-70 km/h kan mycket väl leda till bruten nacke och döden, om man tar i marken olyckligt.
Och detta är inte något som går att förutspå, jag kommer troligtvis(förhoppningsvis) aldrig råka ut för/se samma sak igen. Och även om jag sänkte farten (en bit under skyltat) innan den skymda kurvan så ledde det till en olycka.
Funderar allvarligt på att åka ut och ta ett snack med bonden, även om det var i maj olyckan skedde. Bättre sent än aldrig. Får se hur medgörlig han är. Annars kanske det går att lösa på ett mindre trevligt sätt, men det täcker ju inte mina ekonomiska förluster.
kan inte mer än le åt er
![]()
kan inte mer än le åt er
![]()
är du bondson kanske?? verkar så med tanke på dina inlägg......
man SKA rensa hjul och liknande från skit och se till att vägen är ren efter man åkt där med traktor/dyligt![]()
sen kan du säga vad du vill om hastighet!
mer kött från irland!
Well det är väl bara titta på straffskalan på vad som är värst. Jag har noll koll på hur den ser ut.Nu ska vi se !
köra 3x hastigheten = oväsentligt
spilla jord på vägen = trafikfara?
låt oss säga att bonden ska enligt lag ta upp skiten, och inte gör det är det värre att han bryter lagen än du?
eller du vill påstå att din hastighet inte är en trafikfara?
( kör själv fort men gnäller inte för att böndrena sätter mat på bordet)
Visste DU att mjölken inte kommer från kylskåpet ??![]()
Där har du fel. Jag kan bevisa det också. Bara att kolla i min kyl eller på affären.
Kan dom inte bara asfaltera åkrarna? Då slipper vi ju problemet med att dom drar upp jord på vägarna. Svårare än så behöver det inte vara![]()
Du får en extraför din argumentationsteknik!
![]()
Jag tycker du skall vara tacksam att det finns folk som vill åta sig jobbet att ordna så att du kan gå till affären och köpa mat.
Den maten du köper i affären kommer till stor del just från bönderna, åkern som jorden kom ifrån har förmodligen legat där i flera hundra år, lååångt innan det fanns asfalt och motorcyklar..
PS
Visste du att köttet du köper inplastat i affären består av döda djur som bonden har fött upp för din skull?
DS
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti