Bond jävlar! spannmål,jord

Status
Ej öppen för fler svar.
My name is Bond bondjävel

Kan ingen ändra särskrivningen i trådens namn retar mig på särskrivningar och lortiga bönder:D

Hade det varit jag som skulle köra hem traktorn eller körde upp lastbilen från en grusväg finns ju inte en chans att jag skulle ställa mig och peta bort lera från däcken eller sopa rent gatan efter mig.
Varför inte det?

Synd att Lidl har slutat med Tysk mjölk, om alla på Sporthoj handlade där skulle vi kanske slippa de svenska mjölkbönderna som skitar ner på våra GP-slingor.

Detta måste ju ändå vara ett av dagens dumaste inlägg. För det det är ju verkligen så att dom få mjölkbönderna som finns kvar som skitar ner på vägarna ja är nog inte spanmåls bönderna som gör det va och bönderna som har sockerbets fällt. Och när det kommer till mjölken så orora dig itne om något år får du din Tyska mjölk för det är inte lönsamt att för svenska mjölkbönder mer. Otroligt nog så är det inte samma regler för tyskabönder som för oss svenska fast det är EU som sätter riktlinjerna men dom är som sagt riktlinjer och i tyskland så får man lov att trycka in 3 st mjölk kor på den ytan vi bara får in 2 på här.

För övrig så stödjer jag att det borde vara lag på att bönderna ska städda upp efter sig på vägarna

Oj såg visst att nån hade kommenterat det innan, jag skrattade så det sprutade tårar ur ögonen när jag läste nicken på en som skrev innan:
BADPITT hette han :D

På tal om ingeting:rolleyes:

att bönderna drar upp lite skit en begränsad tid på året får man väl leva med, det är trots allt en del av vårt kulturarv med lantbruk, men jag tycker det är värre att såååå många bönder skiter i om blinkers, strålkastare, lampor på släp mm fungerar eller inte., inför besiktning på samtliga fordon i sverige!!
En mörk traktor i ett skuggigt parti på eftermiddagen syns inte alltför bra.

Sen att dumpersar kör från byggen o tappar sten stora som kaffekoppar är inte heller kul :mad:

Inte alltid man kan vara förberedd på allt även om man kör lagligt, hur många har inte kommit i en kurva o fått solblänk i ögonen?? bara hålla sin kurs o hoppas på det bästa, eller när man kör bil i regn kombinerat med mörker och gärna i en kurva.... inte fan ser man nåt!!! bara hålla till höger om mötandes lysen o hoppas igen.
Man kan inte alltid säga att föraren inte anpassade farten,,,, ibland dyker saker bara upp utan förvarning, enda sättet att helt anpassa farten är att transportera sin kropp till fots.

nu när man ändå är igång,,, piska dom små fjortistjejerna till häst, dom skulle ha med sig en bajssäck till sina hästar som går o dräller överallt.

Tråden har gjort sitt. Lär er stava, sluta spamma. Sluta agera roliga.

Mogna, väx upp, tillför något.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...