Bond jävlar! spannmål,jord

Status
Ej öppen för fler svar.
och i samtliga fall, så är man skyldig att ta bort skiten efter sig,sen tillbud kan ju minimeras genom, rengöring lastsäkring mm och i alfans fall borde den inte klarat besiktningen ;)

kan ju tillägga att jag har haft jobb där jag korsat vägar med tunga fordon, och då snällt efteråt fått skyffla bort jord mm från vägen. för det kan bli så att det är DU som blir dömd för att lämnat jord på vägen som leder till en olycka.
jag skulle i fall inte må så bra ifall jag orsaka en mc förares död bara för att jag inte orkade skyffla bort skräp som jag dragit upp på vägen, om motorcyklisten kört tredubbla hastigheten är oväsentlig enligt mig.

Nu ska vi se !
köra 3x hastigheten = oväsentligt
spilla jord på vägen = trafikfara?

låt oss säga att bonden ska enligt lag ta upp skiten, och inte gör det är det värre att han bryter lagen än du?
eller du vill påstå att din hastighet inte är en trafikfara?
( kör själv fort men gnäller inte för att böndrena sätter mat på bordet)

Nu ska vi se !

låt oss säga att bonden ska enligt lag ta upp skiten, och inte gör det är det värre att han bryter lagen än du?

Nu får du ta och hålla dig till ämnet :tummenupp Vem har sagt något om att det är dåligt att bönder "sätter mat på bordet"? :va

Orkar inte skriva samma sak igen, men läs mitt förra inlägg :tummenupp Vart går gränsen då det verkar ok för bönderna?

Nu får du ta och hålla dig till ämnet :tummenupp Vem har sagt något om att det är dåligt att bönder "sätter mat på bordet"? :va

Orkar inte skriva samma sak igen, men läs mitt förra inlägg :tummenupp Vart går gränsen då det verkar ok för bönderna?

trodde ni att bönderna var ute och skar kurvorna med traktorn för skojs skull eller , då förstår jag ilskan!:huvet

trodde ni att bönderna var ute och skar kurvorna med traktorn för skojs skull eller , då förstår jag ilskan!:huvet

Du förstår fortfarande inte eller?

Har som sagt råkat ut för en hyfsat allvarlig olycka(kunde gått mycket värre) på grund av en bondes ignorans. Jag tror inte att han sprider ut hal saltlösning(eller liknande) på asfaltsvägen för att sätta mat på bordet. Utan för att han spred det på sina grusvägar för att slippa dammet och sedan inte orkade stänga ventilen(?) på asfaltsvägen mellan grusvägarna. Och inte ens orkade sätta upp en skylt. En människa som gör sådant borde inte ha rätten att andas vår luft, att leva. En vurpa i 60-70 km/h kan mycket väl leda till bruten nacke och döden, om man tar i marken olyckligt.

Och detta är inte något som går att förutspå, jag kommer troligtvis(förhoppningsvis) aldrig råka ut för/se samma sak igen. Och även om jag sänkte farten (en bit under skyltat) innan den skymda kurvan så ledde det till en olycka.

Funderar allvarligt på att åka ut och ta ett snack med bonden, även om det var i maj olyckan skedde. Bättre sent än aldrig. Får se hur medgörlig han är. Annars kanske det går att lösa på ett mindre trevligt sätt, men det täcker ju inte mina ekonomiska förluster.

Vad snackar du om? :va Menar du att de har rätt bara för att de inte kör traktorn för nöje? Jag använder min hoj som transport också, så det är inte alltid jag kör bara för nöjet.....

Vad snackar du om? :va Menar du att de har rätt bara för att de inte kör traktorn för nöje? Jag använder min hoj som transport också, så det är inte alltid jag kör bara för nöjet.....

Du förstår fortfarande inte eller?

Har som sagt råkat ut för en hyfsat allvarlig olycka(kunde gått mycket värre) på grund av en bondes ignorans. Jag tror inte att han sprider ut hal saltlösning(eller liknande) på asfaltsvägen för att sätta mat på bordet. Utan för att han spred det på sina grusvägar för att slippa dammet och sedan inte orkade stänga ventilen(?) på asfaltsvägen mellan grusvägarna. Och inte ens orkade sätta upp en skylt. En människa som gör sådant borde inte ha rätten att andas vår luft, att leva. En vurpa i 60-70 km/h kan mycket väl leda till bruten nacke och döden, om man tar i marken olyckligt.

Och detta är inte något som går att förutspå, jag kommer troligtvis(förhoppningsvis) aldrig råka ut för/se samma sak igen. Och även om jag sänkte farten (en bit under skyltat) innan den skymda kurvan så ledde det till en olycka.

Funderar allvarligt på att åka ut och ta ett snack med bonden, även om det var i maj olyckan skedde. Bättre sent än aldrig. Får se hur medgörlig han är. Annars kanske det går att lösa på ett mindre trevligt sätt, men det täcker ju inte mina ekonomiska förluster.

:arsele kan inte mer än le åt er :D

:arsele kan inte mer än le åt er :D

är du bondson kanske?? verkar så med tanke på dina inlägg......

man SKA rensa hjul och liknande från skit och se till att vägen är ren efter man åkt där med traktor/dyligt :fakta

sen kan du säga vad du vill om hastighet!

mer kött från irland!

är du bondson kanske?? verkar så med tanke på dina inlägg......

man SKA rensa hjul och liknande från skit och se till att vägen är ren efter man åkt där med traktor/dyligt :fakta

sen kan du säga vad du vill om hastighet!

mer kött från irland!

Jag känner en bonde som brukar säga:

Man ska hålla hastigheten :fakta sen kan du säga vad du vill om att rensa hjul och liknande!

Mer svenskt kött i butikerna!

Synd att Lidl har slutat med Tysk mjölk, om alla på Sporthoj handlade där skulle vi kanske slippa de svenska mjölkbönderna som skitar ner på våra GP-slingor.

Nu ska vi se !

Well det är väl bara titta på straffskalan på vad som är värst. Jag har noll koll på hur den ser ut.

En MC förare i 180 på 70 väg ger vilket straff?
En bonde som spiller ut lera på vägen när han kör upp från sin åker ger vilket straff?

Klart man blir sur när man kommer längs en fin cerpentinväg och plötsligt ser en massa lera nån bonde dragit upp från nån åker, eller lastbilar som dragit ut grus, men va fasen jag kan ju egentligen inte gnälla.
Hade det varit jag som skulle köra hem traktorn eller körde upp lastbilen från en grusväg finns ju inte en chans att jag skulle ställa mig och peta bort lera från däcken eller sopa rent gatan efter mig.

Ni som skulle stanna traktorn och spola rent däcken och sopa bort leran ni drog upp har därför min djupaste respekt och beundran. Ni är bättre än mig :)

Visste DU att mjölken inte kommer från kylskåpet ?? :tummenupp

Där har du fel. Jag kan bevisa det också. Bara att kolla i min kyl eller på affären.

Kan dom inte bara asfaltera åkrarna? Då slipper vi ju problemet med att dom drar upp jord på vägarna. Svårare än så behöver det inte vara :tummenupp

Där har du fel. Jag kan bevisa det också. Bara att kolla i min kyl eller på affären.

Kan dom inte bara asfaltera åkrarna? Då slipper vi ju problemet med att dom drar upp jord på vägarna. Svårare än så behöver det inte vara :tummenupp

Och glöm inte att alla diken ska fyllas med Leca kulor också!!!

Kör man hoj i bonde samhällen är det nästan alltid nån form av skit
på vägen.
Bland annat lera.häst eller koskit en traktor med nått jävla brett släp.
Eller så är det storstads bor som tror att vägarna på landet är antingen
racerbanor eller 30 väg (gubbar med keps).
Så inse att på vår och höst är det mycket skit på vägarna.

Du får en extra :tummenupp för din argumentationsteknik! :D

Argumentationsteknik? Det tog ju tvärstopp alldeles. :rolleyes:

F.ö. undviker jag så mycket jag kan att köpa svensk mat när jag handlar. Av nån anledning är det billigare att köpa utlandsproducerad mat, trots långa transporter, som ju våra svenska bönder gnäller över att det är så dyrt.

Dels så är det alltså billigare och dels så ogillar jag bönder i min närhet av olika anledningar. Det som var orsaken till den här trådens start en av anledningarna. bäst att ha dom på avstånd, så slipper man irritera sig på dom. Synd att vi är beroende av dom, och det började redan då jägar och samlar-samhället övergick till bondesamhället under Neolitikum. Yngre stenåldern och så..

Jag tycker du skall vara tacksam att det finns folk som vill åta sig jobbet att ordna så att du kan gå till affären och köpa mat.
Den maten du köper i affären kommer till stor del just från bönderna, åkern som jorden kom ifrån har förmodligen legat där i flera hundra år, lååångt innan det fanns asfalt och motorcyklar..

PS
Visste du att köttet du köper inplastat i affären består av döda djur som bonden har fött upp för din skull?
DS

Ja eller så har han gjort det för att tjäna pengar.

Jag hatar de där jävla skogshuggarna, de hugger ner träd och lägger dom vid vägkanten.. som gjort för att man ska köra in i dom!!
hur ofta som hellst som de ligger kvar bark och kvistar på vägen när dom hämtar skiten, de är nästan så ja skulle klara mig utan skitpapper, vanligt papper, pengar, tetrapack, äggkartonger, kartonger till stora 50" plasmor, skokartongerna, kvitton som man får i butik, fukttåliga sopsäckar, nya bike tidningen som kommer varje månad och den härliga värmen man får från pelletskaminen eller öppna spisen, eller grillningarna på sommaren.... bara dom ger fan i hugga ner de satans träden så ja kan åka säkrare hoj

Edit: jag glömde sängar, bord, skåp, hyllor, köksinredningar och hela HUS :huvet

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...