Va ute på en 18mila tur igår för att försöka reka nya vägar. På vägen hem så tänkte jag att jo men en liten omväg via favvo kurvorna hinner jag med, trots att jag fröns som sören(21tiden). Sagt och gjort, sitter i andra tankar(dom nya vägarna) medans jag kör den där krokiga vägen hem, håller en ca 120-140 och konstaterar att vägen börjar svänga. Jäklars va det svängde att den här kruvan var så här skarp mindes jag inte, bromsa och konstaterade att det här är lönlöst kommer bara att skapa problem, bättre att lägga ner cykeln och se glad ut. Som tur är så visste jag att det är grymmt bra avåknings zoner i just den kurvan. Så jag la ner och la ner och la ner och kände genast att så här tvärt behöver jag inte svänga, så jag rätade faktist upp hojen lite. Nu ska ni ju ha i tanke att jag åkte inte på någon sport maskin utan en gammal honda från 82.
Ja vad lärde man sig igår? Jo ge faan i bromsen i kurvor som verkar för skarpa, lägg ner mera i stället. Att bromsa ut sig måste vara mycket vanligare än lowsida ut sig på vanlig väg eller vad tror ni.
Ja vad lärde man sig igår? Jo ge faan i bromsen i kurvor som verkar för skarpa, lägg ner mera i stället. Att bromsa ut sig måste vara mycket vanligare än lowsida ut sig på vanlig väg eller vad tror ni.