Boldóren och jag

Qwerty skrev:
Nä men jag ska hålla det i minnet om du menar det seriöst.

Helt seriöst menat. Jag skämtar inte när jag säger att jag SKA ha en Boldor någon gång och i höst är det nog dags att begrava räcerkarriären.
 
Qwerty skrev:
Soppatorsken.
Du ska väll med i morgon? Så kan du få pilla på en Äkta CB900 F2 Boldór från det fina årtalet 82.

Tyvärr så är jag upptagen imorn.
Men jag pillar gärna på en 900 nån annan gång.
 
Chrille skrev:
Kom ner och visa den på Sviestad under roadracing-SM i slutet på maj??

Men alla som kör SM skulle bli så arga om jag kom dit och körde ifrån dom på hondan, måste du väll förstå.

Har faktist haft planer på att åka ner och kika lite hälsa på Gsxr1100r (om han ska dit)mm. Då va planerna att gixxern skulle va ihopskruvad men man kanske ska ta hondan endå.
Men just nu har jag lite om om pengar men det kanske har rett ut sig tills dess. Om jag skulle träffa på dej med boldóren så får du självklart en prov tur.
 
Qwerty:
Ett tillägg Min heter SUPER Boldór :lol
Står på sidorna.
Jag har den röd-vita varianten, fanns som blå-vit med.

Stopp här F2? Det innebär en mycket ful kåpa, är den på?
 
Silwer skrev:
Qwerty:
Ett tillägg Min heter SUPER Boldór :lol
Står på sidorna.
Jag har den röd-vita varianten, fanns som blå-vit med.

Stopp här F2? Det innebär en mycket ful kåpa, är den på?


VAAA har du Super Boldór. Det kunde du väll ha sagt från början.

Nä F2 betyder inte automatiskt STOOORA kåpan. Så den såldes både med och utan denna. Kåpan som fanns som tbh hette F2 den me. Min har ingen kåpa och så tillverkades den, men 83an boldor har en liten vind kåpa uppe på lyset, och 81ans är jag osäker om inte den me hade lilla vindkåpan på lyset. Samma där även dom gick att beställas utan.

Bifogar lite bilder på en som är lika dan som min. lyckas inte få med dom.
 
Last edited:
Qwerty skrev:
VAAA har du Super Boldór. Det kunde du väll ha sagt från början.

Nä F2 betyder inte automatiskt STOOORA kåpan. Så den såldes både med och utan denna. Kåpan som fanns som tbh hette F2 den me. Min har ingen kåpa och så tillverkades den, men 83an boldor har en liten vind kåpa uppe på lyset, och 81ans är jag osäker om inte den me hade lilla vindkåpan på lyset. Samma där även dom gick att beställas utan.

Bifogar lite bilder på en som är lika dan som min.

styrkåpan fanns aldrig i Europa bara i USA.
F2 modellerna hade ofta en stor kåpa som ej är vacker, jag hadse för mig att det var just detta som skiljde den från F modellen

http://www.mcpoolen.se/images/mc-honda-83-cb900f2-rodvit.gif

Detta är en F2 iaf.
 
Okey, du kanske har rätt endå. Styrkåpan var det en bekant som berättade för mej om, som fasiken kunnde allt om dessa hojar, även han trodde som mej gällande den enorma kåpan. Men som sagt jag känner mej nästan överbevisad just nu, måste erkänna att jag var helt säker på min sak.

Men då har jag en F2a utan kåpa. Hittade ingen bild jag kunde länka till som hade samma färgsättning som min.
 
Qwerty skrev:
Okey, du kanske har rätt endå. Styrkåpan var det en bekant som berättade för mej om, som fasiken kunnde allt om dessa hojar, även han trodde som mej gällande den enorma kåpan. Men som sagt jag känner mej nästan överbevisad just nu, måste erkänna att jag var helt säker på min sak.

Men då har jag en F2a utan kåpa. Hittade ingen bild jag kunde länka till som hade samma färgsättning som min.

Tja, kåpan är lätt att ta bort och även montera på F modeller om man vill det.

Det som sen skiljer min från din är att jag har guldeloxerade fälgar dina är väl silver?, sen minns jag inet om du har den fyrkantiga svingen på din, annars är det en sak som skiljer med.
cb1100F har den där lilla kåpan i USA, men det påstås at den gav ännu fladdrigare framfart så den valdes bort här.
Det är samma motor helt och hållet utom mer borrning, tror tom toppen är den samma möjligen lite mer urtagen för det ökade borret.

Soppatorskens cb1100R var det värsta man kunde ha på gatan på den tiden, hans är den äldre modellen med halvkåpa, samtida med våra hojar hade den aluminiumtank och helkåpa, den var nåra på dubbelt så dyr ny med.
 
jo den funkar, ok då är det 83 de får samma färgsätning som min, dvs nån slags 2 färgad med vitt-rött eller vitt-blått.
En kompis har en 81a o en annan en 83a, de kör dock 100 mil om året eller nåt så man ser dem aldrig.
CB750F är väldigt snarlig den med, men alla delar stämmer inte med min, jag har försökt med delar från startmotorn till en sådan och de var inte samma.
 
Nej nu måste jag jobba lite.

Men va kul det är att det finns ett par st här inne som tycker om gamla cyklar också. Hoppas vi alla syns i sommar med våra gamla cb900/1100, jämför och pilla lite på varandras :3freak
 
Qwerty skrev:
Nej nu måste jag jobba lite.

Men va kul det är att det finns ett par st här inne som tycker om gamla cyklar också. Hoppas vi alla syns i sommar med våra gamla cb900/1100, jämför och pilla lite på varandras :3freak

Jo det här är nåt jag saknar på forumet, snack om äldre hojar.
Jag kanske får fart i min på senare delen av sommaren.
Har dels startmotorkopplingen att fixa och sen ska det bytas lite däck och bromsklossar, ett 4-1 har jag liggande med som jag nog ska pluppa dit, har kört med orginalrören hela tiden och de är rostlagade 3-4 ggr nu tror jag så de fungerar aldeles för bra numera, dvs låter noll och går skit på högre varv.
 
Silwer skrev:
Jo det här är nåt jag saknar på forumet, snack om äldre hojar.
Jag kanske får fart i min på senare delen av sommaren.
Har dels startmotorkopplingen att fixa och sen ska det bytas lite däck och bromsklossar, ett 4-1 har jag liggande med som jag nog ska pluppa dit, har kört med orginalrören hela tiden och de är rostlagade 3-4 ggr nu tror jag så de fungerar aldeles för bra numera, dvs låter noll och går skit på högre varv.
Jag också, finns ingen riktig bra sida för gammelhojar!
Försökte vara på bike.se men det är såå låg nivå på inläggen :huvet
Skriver något nåt seriöst så svarar ett antal puckon något
helt ovidkommande
 
Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

Back
Top