BMW-tråden

Jag skrev att jag var rätt ny på två hjul.
Inte att jag varken var nybörjare eller korkad.
Med ditt resonemang är ju större delen av BMW:s modellprogram och dess ägare korkade, eftersom de har kardan.
Du måste inse att alla varken vill eller har direkt möjlighet att kladda med nån kedja i vissa sammanhang, dessutom smutsar den ner bakhjulet och sen måste skiten bytas och justeras och massa, och om det nu finns alternativ till detta drivsystem så är man alltså besserwisser om man hellre vill ha det?
Trams.
Eftersom du bevisligen inte kan tillföra något rörande mina frågor kanske det vore mer lämpligt för dig att svara andra eller att klottra ner trådar i tex denna avdelning: http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=3
 
Jag skrev att jag var rätt ny på två hjul.
Inte att jag varken var nybörjare eller korkad.
Med ditt resonemang är ju större delen av BMW:s modellprogram och dess ägare korkade, eftersom de har kardan.
Du måste inse att alla varken vill eller har direkt möjlighet att kladda med nån kedja i vissa sammanhang, dessutom smutsar den ner bakhjulet och sen måste skiten bytas och justeras och massa, och om det nu finns alternativ till detta drivsystem så är man alltså besserwisser om man hellre vill ha det?
Trams.
Eftersom du bevisligen inte kan tillföra något rörande mina frågor kanske det vore mer lämpligt för dig att svara andra eller att klottra ner trådar i tex denna avdelning: http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=3

Det är tjusningen med forum och internet. Man kan få veta en hel massa saker man inte vill. Om man blir ledsen och stött av att få en åsikt är det ju tråkigt. Kan inte påminna mig att jag skrev att att du skulle vara korkad men vill du ta det så gör det inte mig något alls. :tummenupp
 
Jag tillhör inte generationen som blir ledsen och stött.
Däremot tillhör jag de som använder forumens specifika avdelningar för att få svar/funderingar/erfarenheter på saker man själv ännu inte fått grepp om.

Att bli ifrågasatt gällande saker man själv genom erfarenhet och kunskap avgjort som bäst val för en själv är dock samma sak som att bli klassad som korkad.
Och jag skall ha kardan vid nästa köp, sen om du accepterar det eller ej skiter jag fullständigt i, särskilt eftersom frågan inte alls berörde just den delen.
Läs gärna inlägget jag skrev och svara på det som efterfrågas där istället för att tycka synd om de som föredrar kardan före kedja.
 
Nu ska jag ner i garaget och montera slipon på min F800R, bilder kommer om någon är intresserad. Vad har ni andra gjort av orginal dämparen? e det något att spara på eller? :va
 
Nu ska jag ner i garaget och montera slipon på min F800R, bilder kommer om någon är intresserad. Vad har ni andra gjort av orginal dämparen? e det något att spara på eller? :va




SPARA!!!!!
kan vara bra när du ska besikta i framtiden då du måste ha en dämpare med db markering om du har en hoj med varvtalsmätare å nyare än 03 tror jag.
 
Ja besiktning kan ju vara ett helvete:död
Sorry no pics, glömde telefonen aka kameran. Snyggt blev det att bli av med varm-vattenberedaren som satt orginal i alla fall. Carbon-slipon från MIVV:tuttar
 
Någon som vet vid vilket varvtal besiktningen mäter och hur många db det får vara.

tror det är typ 3000rpm ingen aning ang db skulle gissa på 98db , man kanske kan koppla ur varvräknaren ?tror inte det finns någon regel att hojen måste ha en fungerande sådan?
 
tror det är typ 3000rpm ingen aning ang db skulle gissa på 98db , man kanske kan koppla ur varvräknaren ?tror inte det finns någon regel att hojen måste ha en fungerande sådan?

Ok,tack för svaret, får väl ut och mäta med db mätaren och om vädret tillåter på måndag ta en runda förbi besiktningen och fråga:tungan
 
Spanade på en ny F800R idag, ruskigt trevlig hoj, firman har erbjudande denna helg med 7000:- i tillbehör vid köp av ny hoj, vilket i mitt fall skulle innebära GPR slion, cuts, magspoiler.

Vad kan man göra för att skrämma upp denna snurra lite? är det PC som gäller + luftfilter? hur mkt mer ger detta?
 
Spanade på en ny F800R idag, ruskigt trevlig hoj, firman har erbjudande denna helg med 7000:- i tillbehör vid köp av ny hoj, vilket i mitt fall skulle innebära GPR slion, cuts, magspoiler.

Vad kan man göra för att skrämma upp denna snurra lite? är det PC som gäller + luftfilter? hur mkt mer ger detta?

De 87 hästar den har räcker faktiskt rätt bra till vad den är tänkt för.
Ett Akra på den och du är hemma.
Jag gillar hojen, men den är lite för plain för mig, allt funkar, men ingen attityd.
 
Tjenare,
Stomp Grip, vet någon om det finns färdigt till F800R:en? Och en annan fråga. Snabbgas till BMW finns det? de har ju CAN-BUS, det är ju surt att man måste vrida rullen ett varv för full gas....:D

Det blir nog lite panik meck i år också, vintern är lång men inte fan är man i garaget för det :huvet
 
Tjenare,
Stomp Grip, vet någon om det finns färdigt till F800R:en? Och en annan fråga. Snabbgas till BMW finns det? de har ju CAN-BUS, det är ju surt att man måste vrida rullen ett varv för full gas....:D

Det blir nog lite panik meck i år också, vintern är lång men inte fan är man i garaget för det :huvet



det är väl fortfarande vajer till gasspjället på F800r ? can-bus är ju bara ett system som gör att du behöver färre kablar mellan styrdonen. eller är det ett elektroniskt gasspjäll på f800rèn nu?
 
Jag är intresserad av att köpa en f800r som är vurpad och saknar mätare, men problemet är att jag har hört att f800r inte funkar utan mätare då det sitter någon styrenhet där eller något kommer inte riktigt ihåg vad han sa, och jag har inga planer på att fixa mätare då jag ska bygga stunt av den. Nu undrar jag om det är skitsnack eller om det stämmer.
 
Harmoni

Hej
Håller på att betatesta en Harmonizer en difftrycksmätare för att ställa
in spjällen/ trottlarna på en Boxer. Fungerar jättebra.
Bor någon i Västra Götaland och vill kolla/ prova så finns den i Väröbacka
2 mil norr om Varberg och 6,5 dito söder om Götet.
Anders
 
Jag blandade ihop CAN-BUS med "Ride by wire" jag har kollat med BMW för hojen ska in för service snart. De skulle undersöka om de kunde greja snabbgas på den. Konstigt nog så hade de inte fått frågan tidigare med BMW är ju lite gubbigt:D
 
Ok,tack för svaret, får väl ut och mäta med db mätaren och om vädret tillåter på måndag ta en runda förbi besiktningen och fråga:tungan
Ska sitta en liten skylt på hojen, typ vid ramnumret. På F800r är det 90 db vid 4000 rpm. Individuellt för varje modell. Alltid bäst att besiktiga med originaldämparen, så slipper man gnäll.:tummenupp
 
Jag har varit och provkört några BMW hojar. Det är två st. Som jag verkligen fastnade för R 1200 S och K 1200 R
De är helt olika till karaktären, men de tilltalar mig bägge två.

Men det är en sak som stör mig som fan med hojarna.
Vad är grejen med deras bakbromsar? det spelar ingen roll om jag så ställer mig upp och trampar allt jag kan på fotbromsen, den tar ju ingenting. Skitläskigt, jag kan inte fatta varför man tar bort ena bromsen, vad är idèn med det hela. Men framför allt, går det att fixa till så att bakbromsen tar bättre på en BMW verkstad?
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top