BMW-tråden

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hej alla,

Ny BMW ägare sedan i förgår!
 

Bifogat

  • hojen.JPG
    hojen.JPG
    97.4 KB · Visningar: 78

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Så nu har man lämnat nippon träsket och skaffa en europe.
Hoppas den håller samma kvalitet som japanarna.
 

Bifogat

  • f800gs.jpg
    f800gs.jpg
    147.6 KB · Visningar: 102

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Jaha kom precis hem från BMW garaget och bågen är skrot enligt dem så nu blir det väl till att vänta tills september på en ny:gråta :gråta
Och som det inte var nog så försöker det andra försäkringsbolaget att skylla skulden på mig. "du körde på oss i sidan" ja inte så konstigt när ni kom körandes mot rött och nitade framför mig :mad:
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Jaha kom precis hem från BMW garaget och bågen är skrot enligt dem så nu blir det väl till att vänta tills september på en ny:gråta :gråta
Och som det inte var nog så försöker det andra försäkringsbolaget att skylla skulden på mig. "du körde på oss i sidan" ja inte så konstigt när ni kom körandes mot rött och nitade framför mig :mad:

Sicken jäkla otur.
Vad blir det för hoj i sommar då? Låne-TDM:n?

//F
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
BMW femma totalt i Barcelonas 24timmars race.

No.27 BMW HP2 Sport med BMW Busquets Team blev femma totalt och kom trea i sin klass!
En av KTM's RC8:eek:r kom på 33:e plats den andra körde för få varv för att klassas.
Den enda Ducati som kom i mål var en 848 som tog en 9:e plats. Bland De Ducati som fick bryta var #8 som satte ett nytt rekord i varvtid innan den fick bryta för kopplings problem. Favoriten Floreal Ducati bröt med havererad växellåda.

Final results

1. Oliver/Hernandez/Cordoba/Port Suzuki Catalá GSX-R 1000 720 laps

2. Casas/Cabana/Gomez/Olmos Bruno Performance Suzuki GSX-R 1000 708 laps

3. Cuzin/Gilles/Fastre T.E. 33 Yamaha YZR-R1 1000 702 laps

4. Garcia/Graciano/Marchan/Torras Mossos d´Esquadra Yamaha YZR-R1 700 laps

5. Busquets/Busquets/Lindner/Nion HP2 Sports BMW 1170 696 laps


Starters: 57 Finishers: 35

news08070702.jpg


Läs hela artikeln:http://www.roadracingworld.com/news/article/?article=33144
:tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Någon som vet vilket modellår som 650GS/CS blev utrustad med ABS eller har det alltid varit ett tillval?

Är inte helt säker, men på den nya versionen, den som kom 2001 (?) (alt 2002) så tror jag ABS sitter som standard på alla BMWs 650-hojar...

Vet inte hur det är med Funduron som var modellen tidigare.....
 

flygmuppen

Power and speed
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Vetlanda/Amsterdam
Hoj
BMW F800ST
Då har man införskaffat sportväskorna, lilla tankväskan och en schysst lastsäck för pakethållaren så om en sisådär en vecka bär det av ner mot Holland.
Passade på att köpa en Garmin Zumo 500 idag oxå så nu jädrar ska det bli åka av.:D Läste nånstans här på sporthoj att den var att föredra mot Tomtoms rider. Fler som använder den och som kan uttala sig?

Lite pirrig faktiskt för detta blir jungfruturen när det gäller långresa!
Kan man få lite tips på grejer som man bör ha med sig i bagaget?
Först på listan är ett däcklagningskit iaf.

Hur väl håller sig goretexställ mot regn eg....håller det fortfarande torrt mil efter mil?
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kul! Hur länge blir du borta?
Jag har ingen Zumo själv, men den blir säkert finfin!

Betr. Goretex-ställ så blir de alltid blöta förr eller senare. När jag åker långt så har jag alltid med mig en ultrakompakt NF regnjacka (istället för jackans innermembran av goretex) att dra på utanpå jackan.
Byxorna tycks stå emot väta bättre, eller så är det för att min MC erbjuder visst skydd för benen. Är du riktigt hardcore så köper du en regnoverall. De är bra, billiga och tar liten plats. Inte så flashigt kanske, men vaddå.

Ta med regntäta hanskar. Ombyte. Reselakan är skitbra att ha, men jag vet inte hur du kommer bo. Papperskarta (underlättar när du planerar dina rutter). De viktigaste verktygen. Kniv. Pass. Alla MC-papper, inkl försäkringspapper etc. Mobil. Lapp med alla kontaktnummer hem, till banker, försäkringsbolag, verkstäder (om olyckan skulle vara framme).

Tja. Det är inte mycket man behöver. Ha en trevlig resa!


Då har man införskaffat sportväskorna, lilla tankväskan och en schysst lastsäck för pakethållaren så om en sisådär en vecka bär det av ner mot Holland.
Passade på att köpa en Garmin Zumo 500 idag oxå så nu jädrar ska det bli åka av.:D Läste nånstans här på sporthoj att den var att föredra mot Tomtoms rider. Fler som använder den och som kan uttala sig?

Lite pirrig faktiskt för detta blir jungfruturen när det gäller långresa!
Kan man få lite tips på grejer som man bör ha med sig i bagaget?
Först på listan är ett däcklagningskit iaf.

Hur väl håller sig goretexställ mot regn eg....håller det fortfarande torrt mil efter mil?
 

flygmuppen

Power and speed
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Vetlanda/Amsterdam
Hoj
BMW F800ST
Då var man framme då. :yoparty GPSen visade ca 12 tim körtid och 6tim vilotid totalt, (förutom färjan, TT Lines) och loggade även min topphastighet,184km/h. Smutt liten device att ha med sig.:tummenupp
Hade riktigt schysst väder hela vägen ner, ca 33 grader söderut. Fy sjutton vad jag svettades. Tänkte delat upp körningen på 3 dgr, men när jag kom till Groningen, NL och såg vägskylten där det stod Amsterdam 180km....då j-klar fick jag "hemlängtan" och körde dom milen på ren o skär viljekraft för att få sova i min egna säng den natten, så det blev på 2 dgr.
Måste säga att mina skinkor aldrig har ömmat så mkt som efter den här resan och sadeln tryckte på min svanskota så det blev rätt olidligt efter en stund.:näsblod Men nu har man bettan här iaf och det känns skitgött!

Starstriker: Tog med mig regnställ, försäkringspapper, pass etc men ett par regntäta handskar och reselakan verkar rätt praktiskt som du säger. Hade dock tänkt ta hotell om jag hade stannat i Groningen. Bekväm av mig.:rolleyes: Papperskarta ska jag fixa eftersom GPSen inte var fullt uppdaterad så blev det några felåkningar, men okaj resan är ju målet eller vad man nu säger. :gnissla
Kommer ha hojen här nere några månader eller t.om ngt år. Jobbar här och en hoj att kryssa fram mellan bilköerna på känns rätt gött.:D

Ta med regntäta hanskar. Ombyte. Reselakan är skitbra att ha, men jag vet inte hur du kommer bo. Papperskarta (underlättar när du planerar dina rutter). De viktigaste verktygen. Kniv. Pass. Alla MC-papper, inkl försäkringspapper etc. Mobil. Lapp med alla kontaktnummer hem, till banker, försäkringsbolag, verkstäder (om olyckan skulle vara framme).


Vad ska man ha kniven till?:va
 
Last edited:

Däckis

Bumsenörd! Rejsa mot mig så är du körd
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2007.BMW.R1200GSA Evo 1 by BIKE Trollhättan.nr1
Själv varit lite smått sugen på sådana uppdateringar.
Får man fråga vad kostnaden ligger på med tillbehör och ingrepp?
Lämnat in eller själv monterat trimkamm,kolvar?
Och köpt delarna i Sverige eller billigare utomlands?

Sorry att jag inte svarat tidigare men mycket jobb på firman....
Ang priser så kolla på BIKE TROLLHÄTTAN det är mina siffror som de använder i annonsen det är Jocke på Bike T-hättan som byggt motorn jag har bara moddat luftburken bytt luftfilter samt monterat Akra systemet.:yoparty Kommer du eller har du varit på street kvällarna på barkarby så vet du viket sjukt mysigt ljud piperna avger mumma
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Sorry att jag inte svarat tidigare men mycket jobb på firman....
Ang priser så kolla på BIKE TROLLHÄTTAN det är mina siffror som de använder i annonsen det är Jocke på Bike T-hättan som byggt motorn jag har bara moddat luftburken bytt luftfilter samt monterat Akra systemet.:yoparty Kommer du eller har du varit på street kvällarna på barkarby så vet du viket sjukt mysigt ljud piperna avger mumma


Lite långt till Trollhättan,bor i platta skåne.

Om lust så kan du ju skicka priset via PM och exakt vad dom,du hittat på.
Låter lockande med lite uppdatering,kommer nog behålla "häcken" då det blir alldeles för dyrt och byta upp sig till nyare med ESA & antispinn ,bättre växellåda och de dära 5 hk extra som troligen inte märks :)
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Någon mer än jag som är sugen på den kommande K1300s som enligt ryktet skall komma i höst?
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top