BMW-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har du provat 08 1200:an? Känns det mkt skillnader mot 07?

//F

Nix, har inte fått tillfälle att testa den än. De som provkört har inte märkt stor skillnad verkar det som. Aningen bättre transmission, aningen bättre precision i växellådan. +5 hp märker man nog inte heller så mycket.
Den stora nyheten är ju ESAn och ASCn.

För provkörningar kolla tex gspot på advrider.com

http://www.advrider.com/forums/forumdisplay.php?f=3

Ska provköra så fort jag får tillfälle.

Vem gör bra blås till bmw?

Har själv Acrapovic och är nöjd. Låter "lagom"
BMW säljer själva dessa blås som tillbehör till sina MC nuförtiden.
Vet inte hur det är till 800GS eftersom den är så ny i sortimentet.
 
Last edited:

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
ny båge

Imorgon är det så dax att hämta 800 på BMW Park Lane där andra mer kända än mig har köpt eller rättare sagt fått sina bmw.
Efter 6 timmar av väntan och många turer så blev affären av igår och istället för att vänta 10v så blev det 1 dag :va
Jag hoppas bara att det blir bra väder i helgen.
Vad kostar 1 servicen i sverige?
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Imorgon är det så dax att hämta 800 på BMW Park Lane där andra mer kända än mig har köpt eller rättare sagt fått sina bmw.
Efter 6 timmar av väntan och många turer så blev affären av igår och istället för att vänta 10v så blev det 1 dag :va
Jag hoppas bara att det blir bra väder i helgen.
Vad kostar 1 servicen i sverige?

Gratulerar!

Sidan 14 i den här tråden verkar ha en del info om pris på 100-milarn.
Gäller vanliga F800, men det bör väl vara samma för din.

//F
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Imorgon är det så dax att hämta 800 på BMW Park Lane där andra mer kända än mig har köpt eller rättare sagt fått sina bmw.
Efter 6 timmar av väntan och många turer så blev affären av igår och istället för att vänta 10v så blev det 1 dag :va
Jag hoppas bara att det blir bra väder i helgen.
Vad kostar 1 servicen i sverige?

Vad kul! Gratulerar till nya hojjen! Kommer du att behålla den gamla?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nä det blir bara BMW´n nu det är för dyrt att ha 2 plus jag började få ont i hanleden och nacken sen krachen förra året.

Har du hämtat hojjen nu? Såg en gul/svart 800GS hos handlaren idag. Den ser riktigt stygg ut! Gillar ramen. Skall provköra så fort jag får möjlighet, men hämtade min egen hoj idag, så i helgen kommer jag nog köra med den istället.

För din del bär det ut på grusvägar i helgen misstänker jag ?
Finns gott om slingriga finfina vägar söder om Guildford ner till kusten :)
 

Däckis

Bumsenörd! Rejsa mot mig så är du körd
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2007.BMW.R1200GSA Evo 1 by BIKE Trollhättan.nr1
BMW-Tråden

Är inne på min andra GSA (1:a 1150-2003 2:a 1200-2007) kommer alldrig byta till annan typ av hoj. Min 1200 är utrustad med touratech grejjor för touring och massor med trim, den är bromsad till 115,2hkr på bakhjulet (org allt mellan 82,7 till 87.6hkr). Akrapovic Race dubbel pipa, Wössner 13:1 högkomp kolvar, Wunderlich trimkammar, Power Commander 3 usb specialbyggd för boxer, BMC luftfilter samt moddad snorkel. Michelin Pilot Road gummi. Kommer att vara nere på MC-dagarna vid IGNITE MC tältet.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Har du hämtat hojjen nu? Såg en gul/svart 800GS hos handlaren idag. Den ser riktigt stygg ut! Gillar ramen. Skall provköra så fort jag får möjlighet, men hämtade min egen hoj idag, så i helgen kommer jag nog köra med den istället.

För din del bär det ut på grusvägar i helgen misstänker jag ?
Finns gott om slingriga finfina vägar söder om Guildford ner till kusten :)

Jag hämtade hojen igår och idag så monterade jag dit gps´n för på lördag skall det bli vår (iallafall en dag) så då ska jag ut söder om London runt bikerstället Box Hill.
Vad det göller grusvägar så har jag inte hittat några än så det blir nog slingriga asfalts vägar
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Är inne på min andra GSA (1:a 1150-2003 2:a 1200-2007) kommer alldrig byta till annan typ av hoj. Min 1200 är utrustad med touratech grejjor för touring och massor med trim, den är bromsad till 115,2hkr på bakhjulet (org allt mellan 82,7 till 87.6hkr). Akrapovic Race dubbel pipa, Wössner 13:1 högkomp kolvar, Wunderlich trimkammar, Power Commander 3 usb specialbyggd för boxer, BMC luftfilter samt moddad snorkel. Michelin Pilot Road gummi. Kommer att vara nere på MC-dagarna vid IGNITE MC tältet.

Själv varit lite smått sugen på sådana uppdateringar.
Får man fråga vad kostnaden ligger på med tillbehör och ingrepp?
Lämnat in eller själv monterat trimkamm,kolvar?
Och köpt delarna i Sverige eller billigare utomlands?
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Lägger in några bilder på hojen men än så länge är den standard förutom GPS.

Jag är helt nöjd än så länge ,skall ta en längre tur utanför London imorgon så då får vi se hur den är.
 

Bifogat

  • DSChyf00122.JPG
    DSChyf00122.JPG
    143.4 KB · Visningar: 65
  • DSC0 bv0121.JPG
    DSC0 bv0121.JPG
    142.3 KB · Visningar: 72
  • DSC0mnhgc0120.JPG
    DSC0mnhgc0120.JPG
    123.1 KB · Visningar: 87
  • DSngrdC00123.JPG
    DSngrdC00123.JPG
    168.7 KB · Visningar: 74

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Tjusigt! Kanske lite för ren dock :D

Nu e den inte så ren längre. Jag var ute på en tur igår i sol,regn ,hagel och slutligen snö så nu har man kört i alla årstider på en dag och den fungerade utmärkt. Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av hojen den är riktigt kul att köra med sin smidighet och bra motor.
Jag tror jag har hittat rätt hoj ,den är den typ av hoj som bara är att hoppa på och köra och det är precisde jag vill ha just nu.
Jag vill bara sätta på gps+n och uto köra igen
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu e den inte så ren längre. Jag var ute på en tur igår i sol,regn ,hagel och slutligen snö så nu har man kört i alla årstider på en dag och den fungerade utmärkt. Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av hojen den är riktigt kul att köra med sin smidighet och bra motor.
Jag tror jag har hittat rätt hoj ,den är den typ av hoj som bara är att hoppa på och köra och det är precisde jag vill ha just nu.
Jag vill bara sätta på gps+n och uto köra igen

Vad kul! Har själv varit ute en liten repa idag på eftermiddagen. Kombinationen slitna däck, kalla vägar med grus på och säsongspremiär gjorde att det inte blev någon bombarrepa precis :)
 

Berit

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Småland / nässsjö
Hoj
Bmw 1150gs
ny hoj!

Från att har haft en yamaha xt660 supermotard så har jag bytt till BMW.
Måste säga att jag alltid har haft intresse för bmw.
Blev en 1150gs, skickar med en bild. Har alla väskor så funderar på en lång resa i sommar.

Någon mer som kör 1150gs eller är det bara 1200gs som det kretsar om.
 

Bifogat

  • bmww.JPG
    bmww.JPG
    155.1 KB · Visningar: 61

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Grattis till nya hojjen! :tummenupp

Jag hade själv tänkt köpa en sån, men fick inte tummen ur förrän 1200:an hade kommit, så det blev en sån istället.

På advrider.com finns ofantligt mycket info om din hoj om du har några modellspecifika frågor.



Från att har haft en yamaha xt660 supermotard så har jag bytt till BMW.
Måste säga att jag alltid har haft intresse för bmw.
Blev en 1150gs, skickar med en bild. Har alla väskor så funderar på en lång resa i sommar.

Någon mer som kör 1150gs eller är det bara 1200gs som det kretsar om.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Tillbaka på Kamikazebike ett tag

Jaha så var det roliga slut för ett tag. Jag kom tillbaka från en underbar dag ute på småvägarna söder om London ner till kusten. Jag och min kompis på sin ktm 990 tog en heldag ute med massor av goa vägar och alla biker cafe vi kunde prcka in längs vägen. Jag hittand även ett antal grusvägar som jag märkte ut på gpsén för lite bus nästa helg.
Nu blir det dock inte så. När jag var på väg hem igen och kom in i södra London så började trafiken igen.
Jag stannade vid ett röttljus vid en stor korsning och väntade på min tur, och när det blev grönt petade jag i 1án och körde. Det gjorde tyvär också en i***t från vänster som tydligen inte han över när han hadde grönt så han passade på att köra mot rött, va fan de e ju bara en färj ELLER :mad:
Rrsultatet blev att han han ut till mitten av korsningen och trampa på bromsen mitt framför mig och jag bromsa kraftigt men förjäves. Jag träffade han precis bakom passagerardörren och volta över styret och landade på hans baggagelucka.
Där blev jag liggande en stund för att känna efter så inget var bruter.
Bågens skador. Bulten som håller styrhuvet smällde av, gaffeln flyttad in och en glipa uppstod i styrlagret samt att höger hantag skars upp av kans baklyckta.
Så idag kom de och lämnade av en TDM 900 07 som lånehoj så länge
 

Bifogat

  • DSC001388.JPG
    DSC001388.JPG
    189.5 KB · Visningar: 48
  • DSC001455.JPG
    DSC001455.JPG
    201.4 KB · Visningar: 54
  • DSC001433.JPG
    DSC001433.JPG
    200.1 KB · Visningar: 57
  • DSC001366.JPG
    DSC001366.JPG
    163.5 KB · Visningar: 53
  • DSC001355.JPG
    DSC001355.JPG
    174 KB · Visningar: 61
  • DSC001344.JPG
    DSC001344.JPG
    153 KB · Visningar: 50
  • DSC001477.JPG
    DSC001477.JPG
    175.4 KB · Visningar: 43

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
Jaha så var det roliga slut för ett tag. Jag kom tillbaka från en underbar dag ute på småvägarna söder om London ner till kusten. Jag och min kompis på sin ktm 990 tog en heldag ute med massor av goa vägar och alla biker cafe vi kunde prcka in längs vägen. Jag hittand även ett antal grusvägar som jag märkte ut på gpsén för lite bus nästa helg.
Nu blir det dock inte så. När jag var på väg hem igen och kom in i södra London så började trafiken igen.
Jag stannade vid ett röttljus vid en stor korsning och väntade på min tur, och när det blev grönt petade jag i 1án och körde. Det gjorde tyvär också en i***t från vänster som tydligen inte han över när han hadde grönt så han passade på att köra mot rött, va fan de e ju bara en färj ELLER :mad:
Rrsultatet blev att han han ut till mitten av korsningen och trampa på bromsen mitt framför mig och jag bromsa kraftigt men förjäves. Jag träffade han precis bakom passagerardörren och volta över styret och landade på hans baggagelucka.
Där blev jag liggande en stund för att känna efter så inget var bruter.
Bågens skador. Bulten som håller styrhuvet smällde av, gaffeln flyttad in och en glipa uppstod i styrlagret samt att höger hantag skars upp av kans baklyckta.
Så idag kom de och lämnade av en TDM 900 07 som lånehoj så länge

shit vad irriterande! Skönt att du klarade dig i alla fall.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ajfan. Tur du klarade dig helskinnad. Kommer de reparera det där eller får du en ny hoj?

Nu har du ju iaf en lånehoj under tiden. Tur i oturen.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Ajfan. Tur du klarade dig helskinnad. Kommer de reparera det där eller får du en ny hoj?

Nu har du ju iaf en lånehoj under tiden. Tur i oturen.

De skall kolla om det går att laga annars så blir det en ny men de e ju väntetid tills i september och jag och polarn skulle till alperna i augusti så jag hoppas på att den går att laga.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top