BMW-tråden

Tack för svaret jag ser fram emot min test körning på tisdag av båda modellerna.

Vad händer om ESA´n lägger av kan man köra vidare o använda fjädringen som en "vanlig" fjäder eller är det som på HP2án luft så det blig till att byta. Jag menar om elektroniken strular?

Tjena,

Blev det några provkörningar idag?

//F
 
Av en ren händelse har jag BMW till salu som kanske kan passa. Kolla min annons under BMW..

Med stor sorg måste jag säga; men familj, kommande jobb och gud vet allt annat gör att det får bli paus från MC ett tag framöver.
 
Gps på hoj.

Tänkte om nån här kunde svara på om louis.de saker skulle passa på min typ av hoj för montering av gps. Hojen i fråga är en BMW F800S.
Tänkte använda deras fäste (10001487) http://www.louis.de/_40c4797ccf98fa...=search&searchterm=10001487&cmd.x=12&cmd.y=11
för att få en stång som jag sedan kan montera (10001465) http://www.louis.de/_40c4797ccf98fa...ic=search&searchterm=10001465&cmd.x=8&cmd.y=8 på och därefter gpsen på det. bifogar en bild på ett styre på F800S. (länkarna går till produkterna på deras hemsida om det nu skulle hjälpa)
 

Bifogat

  • bmw_f800s.jpg
    bmw_f800s.jpg
    148.7 KB · Visningar: 66
fick min 800s levererad idag. Jag önskar att min säng var tillräckligt stor, då hade jag sovit med den :)
 
Ska bli ok till helgen! På lördag plockar jag ut min:tummenupp
MC parkeringarna gäller dessutom from 1:a april i Sthlm, så man kan parkera gratis.

Stämmer verkligen det där om mc parkeringar? Jag har sett mcn parkerade på dem och bilar som har blivit lappade för att att de har stått på dem nu under februari/mars. Där jag jobbar är det ett gäng mcparkeringar att välja på så jag har liiiite koll på vad som händer på dem :P
 
Stämmer verkligen det där om mc parkeringar? Jag har sett mcn parkerade på dem och bilar som har blivit lappade för att att de har stått på dem nu under februari/mars. Där jag jobbar är det ett gäng mcparkeringar att välja på så jag har liiiite koll på vad som händer på dem :P

Well, "min" parkeringsruta blir MC-ruta from 1/4.
Kanske är det annorlunda på annat håll?
 
Stämmer verkligen det där om mc parkeringar? Jag har sett mcn parkerade på dem och bilar som har blivit lappade för att att de har stått på dem nu under februari/mars. Där jag jobbar är det ett gäng mcparkeringar att välja på så jag har liiiite koll på vad som händer på dem :P

Vissa rutor är "året runt" och vissa är "säsongsrutor", bara kolla efter ev tilläggstavla.
 
Vaffan, tröttnade du på bumsen Josef?

Inte alls, det var den absolut bästa hoj jag haft för bankörning (GSen var bättre på gata). Dock blev det "grillfest" i slutet av förra året och jag känner att jag måste köpa en billigare hoj denna gång.
Det är helt enkelt svårt att motivera att jag ska ha en hoj som kostar så mycket i förhållande till prestanda när jag kör 80% SMC-kurser på bana. En gammal kitad racehoj med massor av reservdelar för 30k är smartare helt enkelt.

Men fan vad jag saknar min Bumse:(

Du kanske känner någon på marknadsavdelningen som behöver hjälp med att nå ut med budskapet om BMWs förträfflighet?
Jag kan nog tänka mig att visa vad en HP2 sport går för på sveriges banor i år...
 
Tjena,

Blev det några provkörningar idag?

//F

Ja hur blev det egentligen? 800 eller 1200 ?

Jo då det blev provkörning.
Både 800 och 1200.
Först en tur på 800 som var smidig och lätt i Londons trafik för att sedan köra ut mot Heathrow för lite större vägar och motorvägsfart. Inga vibrationer så vitt jag märkte men en mycket bra insprutning och man kunde ligga i 5 på låga varv och sen bara vrida på rullen.
Det blåste lite runt huvet men det visade sig senare att det gjorde det även på 1200 och när jag tittade påflagorna så blåste det styv motvind så det var ok.
Bromsarna var inte i klass med 1200 som var mycket bra och jag blev förälskad i paralevern för 800 dök lite vid hårva inbromsningar.
Jag blev väldigt positivt överraskad av 1200ans smidighet och inte alls så tung som jag trodde trots halvfull tank.
Jag gillade inte alls 1200 på tomgång vid rödlysen den vibrara och levde om men skruvar man upp tomgången lite så blir den silkeslen.
1200 var riktigt bekväm och jag lekte lite med Esa och det märktes skillnad mellan soft, normal och sport.
Vid ett tillfälle så dog 1200 just som jag påbörjade en omkörning inne i stan och jag blev lite svettig när en lastbil kom emot mig i full kariär :galen
Jag tyckte att 800 var kvickare och roligare men 1200 bekvämare och att ligga i 150 och bara flyta var helt ok.
Jag skulle gärna vilja ha 1200 men ekonomin sätter stopp samt den är lite otymplig i London men det hadde jag kunat leva med så om allt går som det skall så bytar jag in min zx10r på måndag mot en 800 som jag tyckte var precis det jag behöver här i London samt på mina långfärder med så mycket grus och bus som möjligt.
Det blir en svart/gul utan abs jagn trivdes inte allt med abs én och vad det gäller ljudet så är det ju inte alls i min smak på varken 1200 eller 800 så det får bli ny burk utan insats samt bort med katten så den kan andas fritt.
 
Last edited:
Kul med ett litet "reportage"! Jag får förhoppningsvis tillfälle att testa 800:an i helgen. Jag tänker inte köpa någon, för jag har redan beställt en ny 1200:a, men jag är lite nyfiken.

Tänk till en gång till ang. ABS:en. Dels ur en säkerhetsaspekt, men även för att andrahandsvärdet på hojjen blir högre.

800:an är säkert en kanonhoj. Har provsuttit den och den är säkert mer än väl lämpad för grusbus! (I gul/svart ser den dessutom riktigt stygg ut) Har inte riktigt bra koll hur den är att lasta, men min gamla Dakar 650 var inget vidare med mycket packning eller passagerare (för klen fjäder bak)

800 går bara att köpa ny (kolla leveranstiden. I Sverige får man dom först i aug). 1200:a går att köpa som beggad lågmilare för mindre än SEK100k (Samma pris som ny 800)

Oavsett så är båda två fina hojjar. 1200 vet jag eftersom jag har en egen, men du blir säkert inte besviken på 800:an heller.

MEN kom ihåg att det inte är en sporthoj. HELT olika användningsområden. Kör du 800:an som den är tänkt att köras så är den säkert grym! Men nån räser är det inte :gnissla




Jo då det blev provkörning.
Både 800 och 1200.
Först en tur på 800 som var smidig och lätt i Londons trafik för att sedan köra ut mot Heathrow för lite större vägar och motorvägsfart. Inga vibrationer så vitt jag märkte men en mycket bra insprutning och man kunde ligga i 5 på låga varv och sen bara vrida på rullen.
Det blåste lite runt huvet men det visade sig senare att det gjorde det även på 1200 och när jag tittade påflagorna så blåste det styv motvind så det var ok.
Bromsarna var inte i klass med 1200 som var mycket bra och jag blev förälskad i paralevern för 800 dök lite vid hårva inbromsningar.
Jag blev väldigt positivt överraskad av 1200ans smidighet och inte alls så tung som jag trodde trots halvfull tank.
Jag gillade inte alls 1200 på tomgång vid rödlysen den vibrara och levde om men skruvar man upp tomgången lite så blir den silkeslen.
1200 var riktigt bekväm och jag lekte lite med Esa och det märktes skillnad mellan soft, normal och sport.
Vid ett tillfälle så dog 1200 just som jag påbörjade en omkörning inne i stan och jag blev lite svettig när en lastbil kom emot mig i full kariär :galen
Jag tyckte att 800 var kvickare och roligare men 1200 bekvämare och att ligga i 150 och bara flyta var helt ok.
Jag skulle gärna vilja ha 1200 men ekonomin sätter stopp samt den är lite otymplig i London men det hadde jag kunat leva med så om allt går som det skall så bytar jag in min zx10r på måndag mot en 800 som jag tyckte var precis det jag behöver här i London samt på mina långfärder med så mycket grus och bus som möjligt.
Det blir en svart/gul utan abs jagn trivdes inte allt med abs én och vad det gäller ljudet så är det ju inte alls i min smak på varken 1200 eller 800 så det får bli ny burk utan insats samt bort med katten så den kan andas fritt.
 
Kul med ett litet "reportage"! Jag får förhoppningsvis tillfälle att testa 800:an i helgen. Jag tänker inte köpa någon, för jag har redan beställt en ny 1200:a, men jag är lite nyfiken.

Tänk till en gång till ang. ABS:en. Dels ur en säkerhetsaspekt, men även för att andrahandsvärdet på hojjen blir högre.

800:an är säkert en kanonhoj. Har provsuttit den och den är säkert mer än väl lämpad för grusbus! (I gul/svart ser den dessutom riktigt stygg ut) Har inte riktigt bra koll hur den är att lasta, men min gamla Dakar 650 var inget vidare med mycket packning eller passagerare (för klen fjäder bak)

800 går bara att köpa ny (kolla leveranstiden. I Sverige får man dom först i aug). 1200:a går att köpa som beggad lågmilare för mindre än SEK100k (Samma pris som ny 800)



Oavsett så är båda två fina hojjar. 1200 vet jag eftersom jag har en egen, men du blir säkert inte besviken på 800:an heller.

MEN kom ihåg att det inte är en sporthoj. HELT olika användningsområden. Kör du 800:an som den är tänkt att köras så är den säkert grym! Men nån räser är det inte :gnissla

Nä det är ingen sporthoj men den fyller mina behov som handen i hansken och den e mer lik KTM950supermotoR som jag hadde innan fast tyvär inte der klippet och ljudet men mer användarvänlig och den drar inte 0.8 milen.
Det är 6-8 veckors väntetid och här kostar 800 med mina spec 84800kr
 
Nä det är ingen sporthoj men den fyller mina behov som handen i hansken och den e mer lik KTM950supermotoR som jag hadde innan fast tyvär inte der klippet och ljudet men mer användarvänlig och den drar inte 0.8 milen.
Det är 6-8 veckors väntetid och här kostar 800 med mina spec 84800kr

Åh fan. I Sverige kostar den 103k om jag inte missminner mig. Men det är med ABS. Vet faktiskt inte om man kan få den utan i Sverige.
 
Nä det är ingen sporthoj men den fyller mina behov som handen i hansken och den e mer lik KTM950supermotoR som jag hadde innan fast tyvär inte der klippet och ljudet men mer användarvänlig och den drar inte 0.8 milen.
Det är 6-8 veckors väntetid och här kostar 800 med mina spec 84800kr

Kul att det föll väl ut. Ska själv försöka få provat 800:an asap.
Var det en GS eller GSA du provade?

Starstriker skrev:
Kul med ett litet "reportage"! Jag får förhoppningsvis tillfälle att testa 800:an i helgen. Jag tänker inte köpa någon, för jag har redan beställt en ny 1200:a, men jag är lite nyfiken.

Har du provat 08 1200:an? Känns det mkt skillnader mot 07?

//F
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top