BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Borde inte hojen indikera service vid 1950mil? Senaste service var vid 1000 :va
 
Jo, 1000 mil eller 1 år är intervallerna, den brukar börja varna lite innan.. Skönaste på BMW är att stora ventil servicen inte är fören 3000 mil! Brukar oftast ligga runt 2000 på många andra märken
Tysk kvalle! :)
 
Jo, 1000 mil eller 1 år är intervallerna, den brukar börja varna lite innan.. Skönaste på BMW är att stora ventil servicen inte är fören 3000 mil! Brukar oftast ligga runt 2000 på många andra märken
Tysk kvalle! :)
Vad tar ni för 2000 mila, och vad är det som ska göras? Har ni tid inom kort? :rolleyes:
 
Vad tar ni för 2000 mila, och vad är det som ska göras? Har ni tid inom kort? :rolleyes:

Yeah man! Tidigast nästa vecka onsdag och framåt
2495:- för arbete, olja, oljefilter, bromsvätska, kylarvätska. Sedan kontrollerar man allt enligt service manual, drivpaket, däck, styrlager och lite annat smått
Är luftfilter dåligt så tillkommer det
Men stift och ventiler kommer på 3000ingen
 
Jo, 1000 mil eller 1 år är intervallerna, den brukar börja varna lite innan.. Skönaste på BMW är att stora ventil servicen inte är fören 3000 mil! Brukar oftast ligga runt 2000 på många andra märken
Tysk kvalle! :)

Eller så räknar de kallt med att kamaxellagret går innan ventilerna behöver justeras så de justerar in ventilerna när de renoverar motorn efter raset ;)
 
Yeah man! Tidigast nästa vecka onsdag och framåt
2495:- för arbete, olja, oljefilter, bromsvätska, kylarvätska. Sedan kontrollerar man allt enligt service manual, drivpaket, däck, styrlager och lite annat smått
Är luftfilter dåligt så tillkommer det
Men stift och ventiler kommer på 3000ingen
Klockrent, bokar en tid när det är dags! :)
 
Har ett litet latjo problem: förr gick hojen att starta med växel i om jag höll in kopplingen när jag tryckte på knappen, men det går inte längre utan jag måste ha i friläge. Har byglat bort stödkontakten och det klickar tydligt från den lilla brytaren i kopplingshandtaget...

Backman - kan det blivit något mjukvarufel när jag servade den sist pga att den var raceklädd och utan stöd, lampor mm?
 
Har ett litet latjo problem: förr gick hojen att starta med växel i om jag höll in kopplingen när jag tryckte på knappen, men det går inte längre utan jag måste ha i friläge. Har byglat bort stödkontakten och det klickar tydligt från den lilla brytaren i kopplingshandtaget...

Backman - kan det blivit något mjukvarufel när jag servade den sist pga att den var raceklädd och utan stöd, lampor mm?

Nja, det tror jag inte.. Låter som det är något med brytaren i kopplingen. Är du säker på att ligger på som den ska?
 
Jag har en fråga!
Hur stort skulle intresset vara för er som läser i denna tråd, ett kåpset i glasfiber, där man har cut out för lysen fram, färdigt med blinkers samt bromsljus, godkänt för besiktning, lackat och klart. Tanken är alltså ett krashkåpset för åkare som blandar bana med gata men inte vill skruva

En liten marknadsundersökning bara :)
 
Jag har en fråga!
Hur stort skulle intresset vara för er som läser i denna tråd, ett kåpset i glasfiber, där man har cut out för lysen fram, färdigt med blinkers samt bromsljus, godkänt för besiktning, lackat och klart. Tanken är alltså ett krashkåpset för åkare som blandar bana med gata men inte vill skruva

En liten marknadsundersökning bara :)

Jag skulle köpa´t. :tummenupp Nu har jag i och för sig köpt en gammal honda för att få lite mer bankörning utan att riskera BMW:n, men när jag växt ifrån Hondan så!
 
Jag har en fråga!
Hur stort skulle intresset vara för er som läser i denna tråd, ett kåpset i glasfiber, där man har cut out för lysen fram, färdigt med blinkers samt bromsljus, godkänt för besiktning, lackat och klart. Tanken är alltså ett krashkåpset för åkare som blandar bana med gata men inte vill skruva

En liten marknadsundersökning bara :)
Absolut!
http://www.youtube.com/watch?v=2t5e5OwNhto
 
Vet inte om ni sett det men BMW har sagt att de kommer upphöra med direkt inblandning i WSBK, dvs inget fabriksteam längre. Vad det faktiskt innebär återstår att se med tanke på att Ducati för några år sedan gjorde samma sak och det gjorde ju inte så stor skillnad.

Antar att det finns två möjligheter; man tycker inte att den marknadsföringseffekt man får motsvarar pengarna det kostar alternativt tänker man satsa på en annan klass istället... Kanske något som börjar med Moto och slutar med GP? ;)

Ytterlgare en möjlighet är såklart att med de nya reglerna för WSBK vill man fokusera mer på att utveckla en konkurenskraftig kundhoj som man kan sälja/leasa till fler team för att få mer BMWs på gridden

http://m.motomatters.com/press_release/2013/07/24/bmw_press_release_bmw_to_end_factory_inv.html
 
Vet inte om ni sett det men BMW har sagt att de kommer upphöra med direkt inblandning i WSBK, dvs inget fabriksteam längre. Vad det faktiskt innebär återstår att se med tanke på att Ducati för några år sedan gjorde samma sak och det gjorde ju inte så stor skillnad.

Antar att det finns två möjligheter; man tycker inte att den marknadsföringseffekt man får motsvarar pengarna det kostar alternativt tänker man satsa på en annan klass istället... Kanske något som börjar med Moto och slutar med GP? ;)

Ytterlgare en möjlighet är såklart att med de nya reglerna för WSBK vill man fokusera mer på att utveckla en konkurenskraftig kundhoj som man kan sälja/leasa till fler team för att få mer BMWs på gridden

http://m.motomatters.com/press_release/2013/07/24/bmw_press_release_bmw_to_end_factory_inv.html

Lite tråkigt är det iallafall :va
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top