BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Om det var BMW:n du testade i går , som du tyckte kändes lite låg, så råder workskåpor bot på det. Där går bakdelen hela vägen fram till tanken och sadelgummi på det.


Testade den igår, kändes väldigt liten. Bra effekt. Tycker man satt lite lågt men de gör nog racekåpor bot på.
Nu ska man bara välja om de nu blir någon affär antingen BMW eller rsv4

Veckans racebild :tungan
z.jpg
 
Last edited:

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Den ska bara gå bana... Frågan e hur stor skillnaden e på effekten när man väl Kör dom

Är du väldigt skicklig så har du kanske roligast med Aprilian, men i dessa otaliga tester som gjorts i år från Masterbike och framåt så är BMWn tämligen överlägsen "right of the box".
Men om du är en "banräv" så tror jag du får mest glädje av Aprilia:tungan

Effekt: Fastbikes i England mätte 152 på hjulet på Aprilia och 182 på BMW, viss skillnad!
Masterbike, där körde Freddy P nästan 3sek snabbare på varvet med BMWn. Av 10 mätpunkter/kurvor på banan så blev det 5-5 mellan de 2 i snabbhet, dock gick BMWn 15km/tim fortare på rakan.

Hur du än väljer så tror jag du blir nöjd:tummenupp
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
:glömdet
Är du väldigt skicklig så har du kanske roligast med Aprilian, men i dessa otaliga tester som gjorts i år från Masterbike och framåt så är BMWn tämligen överlägsen "right of the box".
Men om du är en "banräv" så tror jag du får mest glädje av Aprilia:tungan

Effekt: Fastbikes i England mätte 152 på hjulet på Aprilia och 182 på BMW, viss skillnad!
Masterbike, där körde Freddy P nästan 3sek snabbare på varvet med BMWn. Av 10 mätpunkter/kurvor på banan så blev det 5-5 mellan de 2 i snabbhet, dock gick BMWn 15km/tim fortare på rakan.

Hur du än väljer så tror jag du blir nöjd:tummenupp


Den gick kanon bra helt orginal...
Hade varit kul å testat en aprilia factory
Å se hur smidig den är
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Jag har några gånger upplevt att gasrullen har lite för långt "slag", så är det någon som testat FAST THROTTLE KIT från AlphaRacing?


"Fast throttle kit, 10° reduced throttle angle, usable with original throttle cable.
Easy to mount without negative influence on ECU."
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Hade motsvarande på förra hojen och det var stor skillnad, mycket bra. Men börja med att justera bort allt glapp genom att spänna gasvajern. Gjorde mer skillnad än vad jag trodde från början och hojen blev mycket lättare att hantera.

Jag har några gånger upplevt att gasrullen har lite för långt "slag", så är det någon som testat FAST THROTTLE KIT från AlphaRacing?


"Fast throttle kit, 10° reduced throttle angle, usable with original throttle cable.
Easy to mount without negative influence on ECU."
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag har varit in någonstans där de kunde ta hem från Alpha, men kommer inte ihåg var. Kan nog varit BMW i Solna eller AVA, kommer inte ihåg.

På nätet kommer man bara till http://www.motomarket.fi/ , och den sajten kan du ju försöka förstå nåt på! :D Inget ont om finnarna men de förstår nog svenska bättre än vi finska... :)
Hade varit bra med lite engelsk text kanske...?

Berätta om du hittar återförsäljare, var inne o kolla på snabbgasen jag med o den var inte så dyr. Kanske ska hänga på... :tungan

Bra där, finns det någon svensk återförsäljare?
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Jag har varit in någonstans där de kunde ta hem från Alpha, men kommer inte ihåg var. Kan nog varit BMW i Solna eller AVA, kommer inte ihåg.

På nätet kommer man bara till http://www.motomarket.fi/ , och den sajten kan du ju försöka förstå nåt på! :D Inget ont om finnarna men de förstår nog svenska bättre än vi finska... :)
Hade varit bra med lite engelsk text kanske...?

Berätta om du hittar återförsäljare, var inne o kolla på snabbgasen jag med o den var inte så dyr. Kanske ska hänga på... :tungan

Här får du den på svenska istället:
http://translate.google.se/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=fi&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.motomarket.fi%2F&act=url
 

knetulf

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Här
Hoj
BMW S1000RR
Köpte en s1000rr för några månader sen och är fortfarande helt lyrisk i kraften och quick shiften, sicken maskin. :yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
De va lite coolt :tummenupp - fast inte hittade jag nåt om Alpha racing inte, och de som skall vara generalagent Norden eller nåt i den stilen...

Nån som hittat återförsäljare i Sverige, eller går det att köpa direkt från Tyskland? Ha-begäret börjar dyka upp i samband med snövarningarna...




:nicka:nicka:nicka:nicka
Köpte en s1000rr för några månader sen och är fortfarande helt lyrisk i kraften och quick shiften, sicken maskin. :yoparty
 
Last edited:

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
nu har jag nog bestämt mig , ska få iväg min kawasaki sen blir de ny bike :) och isf blir de s1000rr.
vilken återförsäljare rekommenderar ni ??
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
nu har jag nog bestämt mig , ska få iväg min kawasaki sen blir de ny bike :) och isf blir de s1000rr.
vilken återförsäljare rekommenderar ni ??

Www.Twowheels.se har flera hemma i lager, finns i olika färger. De har även en 2011 i den nya färgen ljusgrå. ;)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kul! Du kommer inte ångra dig! :tummenupp

Var du köper den spelar nog ingen roll. Se till att få färg o utrustning som du vill ha och räkna ihop totalsumman tills den står i ditt garage.

Servicenivån och att du trivs med affären/verkstad(?) är ju också viktigt.

Var bor du? Känner du dig rik så finns det ju ett par ställen där du kan byta in din Kawa, så slipper du sälja din hoj in på vårkanten o riskera att tappa säsong...

nu har jag nog bestämt mig , ska få iväg min kawasaki sen blir de ny bike :) och isf blir de s1000rr.
vilken återförsäljare rekommenderar ni ??
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Vi gjorde ett bra köp - eller hur?

Men nu är det dags att planera för 2011! Vad ska ni hitta på för hyss? Modifiera? Ta licens? Boka massa bandagar? Gå inte i ide nu bara för att löven faller ! :D

S1000RRawards.jpg
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Ja ska sälja min kawa superstock hoj å troligtvis köpa en BMW alt RSV
Har bokat Gotland . Sen blir de ju en del superbike också :)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ja kommer nog åka sm å so sen. Får man se
Med ap sista helgen i maj
Ska du åka dit

Kul!

Jag gick in nu när jag såg ditt inlägg o kollade upp AP på Gotland sista helgen i maj men det var redan fullt... :rolleyes:

Ska hålla utkik efter platser, åker gärna dit!

Dennis Sjöberg i däckstest på Mantorp (Highsider.se):
power_pure_5.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top