BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Riktigt bra kväll! :tummenupp
Förresten, efter kvällens äventyr ska väl du byta nam till "Stormtrooper" :D

Här kommer en liten bild från idag:D
Annars var det lite åka,lite skitsnack och god mat :tummenupp

Oops! Ny sida! Då ska det vara en bild! :yoparty

122_1002_01_o+2010_bmw_s1000rr+right_side_view.jpg
 
Last edited:

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Kollade lite men tyvärr så är stormtrooper upptaget annars var iden bra :D(har tänkt på den tidigare) :banana
Tack själva för kvällen:yoparty:yopartydet gör vi om såklart

Riktigt bra kväll! :tummenupp
Förresten, efter kvällens äventyr ska väl du byta nam till "Stormtrooper" :D



Oops! Ny sida! Då ska det vara en bild! :yoparty

122_1002_01_o+2010_bmw_s1000rr+right_side_view.jpg
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Ja det är stor skillnad. Att hålla emot med knäna vid hård inbromsning framför allt. Åker du dessutom med allvädersställ till vardags så är de ett måste, det blir grymt halt annars.
Nackdelen är att de sliter på skinnstället. Efter ett par säsonger är det läge att lämna in det för service hos någon som är duktig på just skinnställ. Men det är det värt tycker jag, mycket bra grepp.

P

Instämmer, både vid inbromsning och vid kurvtagning och även jag kör med allvädersbyxor emellanåt och dessa greppar sämre än skinnstället mot knottret men oändligt mycket bättre än enbart tanken. Allt som tar bort "hänga på styret" är bra!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Missade du BMW/SMC:s bandag för nya S1000R-ägare?

Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC för nya S1000RR-ägare, pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW Stockholm och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011! :tummenupp

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2. Anders P
3. Johan L
4. Tony C
5. Sven L (sporthoj xst)
6.
7.
8.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
:tummenupp De e rätta takter.

Häromdagen kom det förbi en mamma med sin typ 5 årige son när jag skulle åka från jobbet med hojen. Han stannade o ville titta, så jag lät honom starta hojen o varva lite. Grabben var lyrisk o hans mamma tackade och var jätteglad. Jag hånlog hela vägen hem - om hon hade en aning om vad grabbens nykläckta intresse kommer att kosta henne !! :D

PS. e lite avundsjuk på din GS, i alla fall mellan oktober o mars månad... DS.

Kan bara nämna om du inte har senaste Engelska Bike eller Performance Bikes, så handlar båda om BMW s1000rr, hur att få den snyggare till att få den snabbare.
Som kuriosa bara silvertejp och inga backspeglar ökade toppfarten c:a 15km/tim. Den går också lika fort och axar lika fort i alla modes (skillnad någon tiondel)utom rain mode.
I nästa nummer skall akrahelsystem och powercommander på, samt ändringar för luftströmmningen (?)
Man får också följa med i BMW garaget en race helg och se vad de gör!

(hoppas jag inte blandat i hop tidningarna när jag har så många:tungan )

Surfar runt och få se utdrag ur fortsättningen på MCN

A standard BMW S1000RR with an off-the-shelf Akrapovic exhaust, a smaller rear sprocket and some gaffer tape over slots in the screen cracked 202mph from a standing start in one mile.

The speed run was part of an experiment by Performance Bikes magazine to discover the new BMW’s ultimate speed potential, and is featured in this month’s issue, out October 6.

The full Akrapovic exhaust system replaced the enormous catalysed factory-supplied kit and was run in conjunction with a Power Commander V to make the most of the higher-flowing exhaust.
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Skön läsning - jag får bli bättre på att följa med i de utländska hojtidningarna! :tummenupp

Kan bara nämna om du inte har senaste Engelska Bike eller Performance Bikes, så handlar båda om BMW s1000rr, hur att få den snyggare till att få den snabbare.
Som kuriosa bara silvertejp och inga backspeglar ökade toppfarten c:a 15km/tim. Den går också lika fort och axar lika fort i alla modes (skillnad någon tiondel)utom rain mode.
I nästa nummer skall akrahelsystem och powercommander på, samt ändringar för luftströmmningen (?)
Man får också följa med i BMW garaget en race helg och se vad de gör!

(hoppas jag inte blandat i hop tidningarna när jag har så många:tungan )

Surfar runt och få se utdrag ur fortsättningen på MCN

A standard BMW S1000RR with an off-the-shelf Akrapovic exhaust, a smaller rear sprocket and some gaffer tape over slots in the screen cracked 202mph from a standing start in one mile.

The speed run was part of an experiment by Performance Bikes magazine to discover the new BMW’s ultimate speed potential, and is featured in this month’s issue, out October 6.

The full Akrapovic exhaust system replaced the enormous catalysed factory-supplied kit and was run in conjunction with a Power Commander V to make the most of the higher-flowing exhaust.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Grattis till 5:e plats i Rookie 1000 - S&S3M !!

Med en skön bild får vi gratulera till en mycket bra 5:e plats i Rookie 1000 - Perra / S&S3M. Bra jobbat! :Bugar

20100910_2.jpg


Ni som vill läsa mer om äventyret kan göra det på http://www.sandstream.se/
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Dags att få till fjädringen på hojen!

Jag har ett litet förslag på vintertema här på tråden (även om en del av oss vägrar inse att det kommer bli vinter...:D)

Jag har pratat med ett par S1000RR-piloter och de har alla åsikter om fjädringen, så därför tänkte jag att vi kunde samla lite åsikter, idéer och åtgärdsförslag här på tråden.

Själv har jag ökat kompressionen både bak och fram, och även fjäderförspänningen fram då jag har problem med att den dyker för mycket vid banköring.

Nu har jag bara börjat men det känns lite som om jag kommer få problem med orginalfjädrarna fram. Har en matchvikt på ca 87 kg + utrustning och gaffeln bottnar i stort sett helt inför Ejes på Gelleråsen även nu när jag tajtat till den.

Vi har ju åtminstonde en här på tråden som tävlar seriöst med modellen, och det finns en massa annan kompetens här med, så jag skulle gärna vilja ha lite kött på benen hur vi får bumsen spårsäker!

122_0909_06_z+2010_bmw_s1000rr+left_side_view.jpg
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Övervägt att ta ner hojen till Tommy på Effektbolaget? Han är ju maestro när det handlar om fjädring m.m.

Förresten, varför sälja Arrow-systemet?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Inte så allvarligt menat, brukar lägga ut det som ligger i garaget för ett rimligt pris och ser om någon hugger.
Tanken är annars att montera det i vinter och mappa ordentligt.

Tommy på effektbolaget - det låter intressant. Var håller han/de till någonstans?

Edit: Hittade deras sajt - Botkyrka. Känner du till dem personligen, sajten e inte uppdaterad sedan -08... DS.

Övervägt att ta ner hojen till Tommy på Effektbolaget? Han är ju maestro när det handlar om fjädring m.m.

Förresten, varför sälja Arrow-systemet?
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Inte så allvarligt menat, brukar lägga ut det som ligger i garaget för ett rimligt pris och ser om någon hugger.
Tanken är annars att montera det i vinter och mappa ordentligt.

Tommy på effektbolaget - det låter intressant. Var håller han/de till någonstans?

Edit: Hittade deras sajt - Botkyrka. Känner du till dem personligen, sajten e inte uppdaterad sedan -08... DS.

Ålrajt, då är jag med.

Nej, ingen personlig bekant. Har dock flera bekanta som anlitat honom och har enbart hört superlativ. Sportbike eller Mattias borde ha koll annars.
 
Last edited:

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
Inte så allvarligt menat, brukar lägga ut det som ligger i garaget för ett rimligt pris och ser om någon hugger.
Tanken är annars att montera det i vinter och mappa ordentligt.

Tommy på effektbolaget - det låter intressant. Var håller han/de till någonstans?

Edit: Hittade deras sajt - Botkyrka. Känner du till dem personligen, sajten e inte uppdaterad sedan -08... DS.


Jag känner honom personligen, bara att ringa så kirrar han biffen för dig, han har även ProStreet, där han jobbar som mekaniker. EB är bara bänkning och fjädring han har vid sidan om.
Kan varmt rekommenderas!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ok, det låte seriöst. Det får bli ett samtal dit tror jag.
Tack! :tummenupp

Jag känner honom personligen, bara att ringa så kirrar han biffen för dig, han har även ProStreet, där han jobbar som mekaniker. EB är bara bänkning och fjädring han har vid sidan om.
Kan varmt rekommenderas!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top