BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Massa text om Dunlop..

Kan vara värt att nämna att arbetstemperaturen på GP räsern ligger på 80 grader ungefär och de rekommenderas av denna anledning inte att köras på allmän väg då däckvärmare närapå blir ett måste. Intressant att se att du tycker att de funkar dock, är ju ett gott betyg till Dunlop (som vanligt). Har du testat Sportsmart?
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Jag var också och körde Arlanda TT i lördags i regn och rusk. Var väl något pass då det var hyggligt torrt men jag tyckte att mina Metzler Racetec K3, som satt på hojen när den levererades, kändes ganska hala. Hade ett par härliga sidoförflyttningar under dagen. Svårt att få upp någon temperatur i dem när jag kände på dem efter ett pass. En kille som körde en KTM RC8 hade liknande däck och upplevde samma sak.

Verkar således inte vara optimala för regniga höstdagar även om jag tyckt dem var grymma hela sommaren. Jag har ett Dunlop Sportsmart liggandes i förrådet hemma som jag tänkte byta till när det börjar bli dags men jag är ganska imponerad över hållbarheten i Racetec K3. Jag kanske helt enkelt kör för långsamt.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Sportsmart är de bästa däck jag har kört på, med bred marginal. Du kommer inte bli besviken.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
S1000rr gruppkörning stockholm

Är sugen på Sportsmart, kan mycket väl bli dessa när det är dags att byta.
Håller med om det du säger om GP 211, de är inte att reckomendera att köra på normalt, även om jag tyckte de fungerade ok när jag gjorde min lilla test.
Men om K3 blir lite halkiga när det blir fuktigt är det nog ingenting mot vad 211:eek:rna blir.

Bäst alla kategorier om det du ska åka till jobbet året runt o köra lite inspirerat på gata är Michelin Pilot Power 2CT - tycker jag. Men inte om du börjar på upp farten på banan. Sportsmart verkar mycket intressanta där.

NU TILL DET VIKTIGA:
Vi är ett tre stycken S1000RR-piloter som tänker åka en liten sväng, ta en fika o ljuga i morgon efter jobbet. Förutsatt att vädret håller i sig.
Förslag är att samlas vid McDonalds på Sveavägen kl 18.00. Ska fundera på en lämplig vägtripp o fik.
Om ni vill, orkar och kan så skriv ett par rader här så vi vet hur många som kommer!


4923216519_4c4e76a176_z.jpg


Sportsmart är de bästa däck jag har kört på, med bred marginal. Du kommer inte bli besviken.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Någon av er som satt och mekade med en hoj på Ulriksborgsgatan på Kungsholmen igår? Två killar, den ena med en blå-röd-vit s1000rr. Minns ej den andra hojen. Nåt naket var det iaf.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det var jag som hjälpte en kompis med en Ducati Monster som hade bromsat omkull och slagit sönder kåpan över vattenpumpen. Tyvärr visade det sig att en metallflisa från kåpan gått in till impellern och slagit sönder den. Så det blev inte så enkelt som vi trodde...

P

Någon av er som satt och mekade med en hoj på Ulriksborgsgatan på Kungsholmen igår? Två killar, den ena med en blå-röd-vit s1000rr. Minns ej den andra hojen. Nåt naket var det iaf.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Det var jag som hjälpte en kompis med en Ducati Monster som hade bromsat omkull och slagit sönder kåpan över vattenpumpen. Tyvärr visade det sig att en metallflisa från kåpan gått in till impellern och slagit sönder den. Så det blev inte så enkelt som vi trodde...

P

AJdå.... Låter som att det kan bli dyrt.
(Jag traskade förbi med min barnvagn. Nya tider.....)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ja det blir lite dyrare än vad han trodde i alla fall. Får bli lite kraschpuckar för honom sen tror jag. Första hojen...

Men kom förbi nästa gång vi meckar så ska vi se om vi kan bygga om insatsen i barnvagnen till en topbox på din GS ! :D Nästa generation måste ju få en bra start, eller hur?

AJdå.... Låter som att det kan bli dyrt.
(Jag traskade förbi med min barnvagn. Nya tider.....)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Men kom förbi nästa gång vi meckar så ska vi se om vi kan bygga om insatsen i barnvagnen till en topbox på din GS ! :D Nästa generation måste ju få en bra start, eller hur?

Heh. Han är 10 månader och jag har redan börjat flukta på en liten cross till honom. HAHAH
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
:tummenupp De e rätta takter.

Häromdagen kom det förbi en mamma med sin typ 5 årige son när jag skulle åka från jobbet med hojen. Han stannade o ville titta, så jag lät honom starta hojen o varva lite. Grabben var lyrisk o hans mamma tackade och var jätteglad. Jag hånlog hela vägen hem - om hon hade en aning om vad grabbens nykläckta intresse kommer att kosta henne !! :D

PS. e lite avundsjuk på din GS, i alla fall mellan oktober o mars månad... DS.


Heh. Han är 10 månader och jag har redan börjat flukta på en liten cross till honom. HAHAH
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
PS. e lite avundsjuk på din GS, i alla fall mellan oktober o mars månad... DS.

Jo, den e fin. Samma färger som din nu faktiskt.

När jag behöver en S1000RR så lånar jag en. Det är en grym hoj. Sjukt grym tom. Men varje gång efter jag kört en (eller annan sporthoj) några mil slås jag av vilket förbannat jobb det är att köra en. Det skall bändas och donas, det blåser nåt förbannat, är kallt och man sitter illa :) Dessutom ser man inte klok ut när man kör den i BMWs rallyställ.

Så länge jag bara har råd med en hoj så tror jag att jag valt rätt :D
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Det var jag som hjälpte en kompis med en Ducati Monster som hade bromsat omkull och slagit sönder kåpan över vattenpumpen. Tyvärr visade det sig att en metallflisa från kåpan gått in till impellern och slagit sönder den. Så det blev inte så enkelt som vi trodde...

P

Ni hade kunnat ta er ner mer mot Fridhemsplan där jag huserar och stått i mitt garage! :yoparty

Ducati Monster är fina grejer, körde själv en sån innan. Lite "liten" hoj dock, folk tyckte jag såg rätt rolig ut på den när jag kapat av lastflaket som håller regskylten på den.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ja, det hade nog varit smidigare. Nu ska det forskas hur man byter impeller på en Monster S4R -04, och jag som just slutat mecka italienare :rolleyes:


Ni hade kunnat ta er ner mer mot Fridhemsplan där jag huserar och stått i mitt garage! :yoparty

Ducati Monster är fina grejer, körde själv en sån innan. Lite "liten" hoj dock, folk tyckte jag såg rätt rolig ut på den när jag kapat av lastflaket som håller regskylten på den.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Ja, det hade nog varit smidigare. Nu ska det forskas hur man byter impeller på en Monster S4R -04, och jag som just slutat mecka italienare :rolleyes:

Nu glider vi ju söderut från Tyskland mot Italien men.... jag fick tag på verkstadshandboken via Ducceklubben som jag antar att din polare är med i, där finns ju hur mycket kunskap som helst! :tummenupp
 

Stormtropper

Numera ser man snabb ut(köpt helställ)
Gick med
24 May 2010
Ort
Huddinge
Hoj
1cylindrig med abs
Onsdagskul 22/9

Här kommer en liten bild från idag:D
Annars var det lite åka,lite skitsnack och god mat :tummenupp
 

Bifogat

  • 22092010150.jpg
    22092010150.jpg
    240.2 KB · Visningar: 308

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Ja det är stor skillnad. Att hålla emot med knäna vid hård inbromsning framför allt. Åker du dessutom med allvädersställ till vardags så är de ett måste, det blir grymt halt annars.
Nackdelen är att de sliter på skinnstället. Efter ett par säsonger är det läge att lämna in det för service hos någon som är duktig på just skinnställ. Men det är det värt tycker jag, mycket bra grepp.

P

Den som kör med stromgrip? Hur är det att köra med det, blir det stor skillnad?

MvH
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top