BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
lite sugen på en BMW till nästa sesong men undrar om det här med BMW märkesförsäkring, gäller den för s1000rr också?

hur pass förmånlig är den isf, nån som har nåt exempel?

vars provkör man en s1000rr i göteborgstrakten?
 
Märkesförsäkring

lite sugen på en BMW till nästa sesong men undrar om det här med BMW märkesförsäkring, gäller den för s1000rr också?

hur pass förmånlig är den isf, nån som har nåt exempel?

vars provkör man en s1000rr i göteborgstrakten?
BMW/IF märkesförsäkring börjar på 8600 per år för Helförsäkring och är oslagbart billigast för dig som kör sporthoj med hög effekt.
Ring till en BMW-Handlare,dom har tabeller på vad som gäller för dig.
 
Ni som kört denna hoj på bana , hur e orginal fjädringen på den
 
FBK240_Oct10_S1000RR_BST.jpg1008_sbkp_03_z+custom_BMW_S1000RR+front_view.jpg

Vet inte om det går att läsa men det är från Engelska Fastbikes som har slängt på kolfiberfälgar på BMWn och är enormt imponerade av resultatet, vilket jag också blev när jag la på kolfiber på Hondan.


Har börjat leta nya delar inför nästa år och pumpa upp hästarna och lite bling bling kommer det att bli. Moddsen blir liknande som i artikeln ovan och då hamnar man på c:a 200 på hjulet.

När blir det vår:tungan

(tror det går att hämta sidan om fälgarna från BST hemsida)
 
Den röda BMW:n var herrejössesful för böfveln.. :zpy

Några kraschpuckar som inte kräver att man borrar sönder kraschkåporna?
 
Alpha racing har kraschpuckar som funkar med workskåporna. Med orginalkåorna måsta man flytta ut den högra sidan 1 cm ca för att den inte skall klämma kåpan.

Den röda BMW:n var herrejössesful för böfveln.. :zpy

Några kraschpuckar som inte kräver att man borrar sönder kraschkåporna?

För en kille som väger 70-75 o kör snabba bandagar så fungerar de med mindre justeringar. Väger du lite mer (mitt fall) eller tävlar med bra tempo tycker jag det behövs lite mer.

Jag får jobba lite med fjäder o oljemängd fram i vinter, bak fungerar hyfsat.

Kolla med S&S3M hur han uppfattar fjädringen, han pallra sig in som 5:a i rookie 1000, så han har tänjt lite mer på gränserna än jag har :D

P

Ni som kört denna hoj på bana , hur e orginal fjädringen på den
 
Last edited:
Missade du BMW/SMC:s bandag för nya S1000RR ägare?

Vi är ett gäng som missade BMW:s bandag tillsammans med SMC för nya S1000RR-ägare, pga sen avbokning eller dålig info/kommunikation.
Här listar vi alla som passar in på ovan och vill ha en ny chans nästa säsong. Vi kör listan ett tag sen drar jag ett samtal med BMW och undersöker hur vi hamnar på VIP-listan till 2011!

Här är vi som vill ha en ny chans på bana med BMW/SMC 2011;

1. Peter H
2. Anders P
3. Johan L
4. Tony C
5. Sven L (sporthoj xst)
6. Johan W (Nikonian)
7.
8.
9.
10.
 
Bara labbar lite med hur man lägger in bilder direkt från egen dator...
 

Bifogat

  • Micke%201.jpg
    Micke%201.jpg
    55.2 KB · Visningar: 249
Alpha racing har kraschpuckar som funkar med workskåporna. Med orginalkåorna måsta man flytta ut den högra sidan 1 cm ca för att den inte skall klämma kåpan.



För en kille som väger 70-75 o kör snabba bandagar så fungerar de med mindre justeringar. Väger du lite mer (mitt fall) eller tävlar med bra tempo tycker jag det behövs lite mer.

Jag får jobba lite med fjäder o oljemängd fram i vinter, bak fungerar hyfsat.

Kolla med S&S3M hur han uppfattar fjädringen, han pallra sig in som 5:a i rookie 1000, så han har tänjt lite mer på gränserna än jag har :D

P
ja ligger under 70 :)..
har åkt superstock 600 men tänkte kliva upp till superbike .
de e ju s1000rr,rsv4 eller honda som e intressant
 
Kul!
Då räcker nog fjädringen till ganska bra för dig, men kolla med S&S3M här på tråden, han kör som sagt rookie 1000 med den och har säkert mer att berätta.

Både Hondan och RSV:n e ju fina, men jag skulle aldrig våga köra Aprilia med tanke på kostnad och tid för delar.
Utan att säga för mycket så var det en viss fd världsmästare som har en son som siktar lika högt, som åker Honda idag, som provkörde min och kamratens S1000RR nyligen. Han var mycket imponerad över motorkaraktär och hur mycket man får för pengarna...

P

ja ligger under 70 :)..
har åkt superstock 600 men tänkte kliva upp till superbike .
de e ju s1000rr,rsv4 eller honda som e intressant
 
Kul!
Då räcker nog fjädringen till ganska bra för dig, men kolla med S&S3M här på tråden, han kör som sagt rookie 1000 med den och har säkert mer att berätta.

Både Hondan och RSV:n e ju fina, men jag skulle aldrig våga köra Aprilia med tanke på kostnad och tid för delar.
Utan att säga för mycket så var det en viss fd världsmästare som har en son som siktar lika högt, som åker Honda idag, som provkörde min och kamratens S1000RR nyligen. Han var mycket imponerad över motorkaraktär och hur mycket man får för pengarna...

P

de känns som de e rsv4 lr s1000rr som man helst vill ha :)
 
Fotpinnar Alpha racing, sen har jag puckar runt om blandat fabrikat.
Har även vikbara handtag, snabbtanklock, Arrow-system + lite till som jag inte monterat än.
Men letar efter efter ett par andra fotpinnar som funkar med orginal stöd eftersom jag fortfarande åker lite gata. Varje gång jag byter fotpinnar så går jag från raceväxlat till gata o tvärtom. Kommer aldrig sluta bra...:rolleyes:

ja det ska jag göra :)...
har du satt på några andra saker förutom kraschkåpor
 
Last edited:
Värmer i hjärtat när det är minusgrader utanför fönstret! Önskar jag får uppleva ett par varv på "Ringen" själv någon gång. :)

Varför är det så mycket skrivet o kladdat på vägbanan på Ringen? Typ graffitti, eller är det platser där folk ställt till med saker?

P

Den som tycker en 600 räcker eller inte tycker BMW s1000rr inte är så märkvärdig, kan ju se filmen från Ringen nedan

http://www.youtube.com/watch?v=aHd7blBVo1k
:tummenupp
 
Värmer i hjärtat när det är minusgrader utanför fönstret! Önskar jag får uppleva ett par varv på "Ringen" själv någon gång. :)

Varför är det så mycket skrivet o kladdat på vägbanan på Ringen? Typ graffitti, eller är det platser där folk ställt till med saker?

P

Det rycker i bananen när man ser videon, man får flytta till varmare breddgrader så man kan köra året runt.

Vi får väl fråga Gerry N om klottret:tungan
 
Testade den igår, kändes väldigt liten. Bra effekt. Tycker man satt lite lågt men de gör nog racekåpor bot på.
Nu ska man bara välja om de nu blir någon affär antingen BMW eller rsv4
 
Testade den igår, kändes väldigt liten. Bra effekt. Tycker man satt lite lågt men de gör nog racekåpor bot på.
Nu ska man bara välja om de nu blir någon affär antingen BMW eller rsv4

Jo, det stämmer nog, går i och för sig att justera, men min Honda har betydligt mer racebetonad sittställning, kan ibland vara svårt att få upp fötterna på pinnarna innan stället töjt sig, det händer aldrig på BMWn.

Aprilian kommer nog passa dig om du vill ha en mer extrem sittställning lämpad för bana, men kör du en del landsväg så är nog BMWn en överlägsen kompromiss.
 
Den ska bara gå bana... Frågan e hur stor skillnaden e på effekten när man väl Kör dom
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top