BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
-Om man lyssnar på Colin Edwards Suter-BMW, för det är väl en s1000rr-motor, så verkar det som man har micklat med både vevaxel och tändföljd. Eller?
 
Banal fråga, någon som vet om man måste demontera hela handtaget, för att åtgärda en tuta som glappar. Eller kan man få loss knappen på något annat sätt?
 
Snygg moddning du har gjort av hojen! Ska fota min någon dag också o lägga in en ny avatar! :hihi Var det pratet om att försäkringsbolagen kollade in Sandmans avatar o skruvade upp premien efter det som fick dig att byta? :)

Man kan väl ha flera hojar, den här har gått Alaska - usuaia Argentina
 
Banal fråga, någon som vet om man måste demontera hela handtaget, för att åtgärda en tuta som glappar. Eller kan man få loss knappen på något annat sätt?

Vet inte om detta hjälper, men det är i alla fall samma delar som du måste bråka med...

Tidigare inlägg om att byta till snabbgas o byta gummigrepp vänster sida:
Hur har ni gjort när ni bytt "gummihandtagen", jag har monterat Alpha Racings snabbgas.

Det är ju på kopplingssidan det är struligt pga "hylsan" som sitter där original.
Gör så här för att få bort handtaget och hylsan.

¤ öppna clipsen (2) på sidan av blinkersreglaget (1), ta bort den lilla luckan (2) neråt.
¤ lossa lite på två skruvar på undersidan reglaghuset.
¤ vräng gummihandtaget från kragen och utåt, lossa skruven i styret.
¤ vrid handtag & reglage framåt försiktigt, kolla så kablaget följer med.
¤ koppla försiktigt ur kontakterna under den lilla luckan.
¤ dra av handtag & reglage från styret.
¤ på den delen av handtagshylsan i reglaget finns en lite "fjädertunga".
¤ pilla in en liten mejsel och lyft den försiktigt.
¤ dra ut handtag/hylsan ur reglaget.

Bild 1.jpg
Bild 2 .jpg

Det som händer när man sedan monterar tillbaka utan originalhandtaget är att reglaget inte låser sig i ett läge lika bra som tidigare, går att vrida det. Vill man så går det säkert att få det att sitta med tejp under det eller en klick med komponentlim innanför handtagskragen.
 
Last edited:
Vet inte om detta hjälper, men det är i alla fall samma delar som du måste bråka med...

Tidigare inlägg om att byta till snabbgas o byta gummigrepp vänster sida:
Hur har ni gjort när ni bytt "gummihandtagen", jag har monterat Alpha Racings snabbgas.

Det är ju på kopplingssidan det är struligt pga "hylsan" som sitter där original.
Gör så här för att få bort handtaget och hylsan.

¤ öppna .....

Tusen tack!! Men detta verkar nästan överkurs för en "gubbe", får skaffa en gammaldags gummi tuta:).
Det blir till att invänta en varm sommardag om man ska pilla med detta.:tummenupp
 
Recall 2012 - från S1000RRForum.com

Klippt från S1000RRForum.com;


I just got off the phone with my BMW source and have the following to confirm regarding the 2012 S1000RR Factory Recall.

1. The recall is in regards to the connector rod bolts, which in simple terms are not up to specification for the S1000RR engine which can rev to 14,500 rpms.

2. 2012 bikes with Vin numbers ZL16475 and below are being recalled.

3. There are approximately 1,414 *USA* bikes that are part of this recall.

4. Bike ships past mid-April with Vin numbers above ZL16475 have been corrected and as such, are not part of this recall.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top