BMW S1000RR racedelar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Det står på deras sida, men kammar bromsar, gafflar bytta och troligen en del mer smått. De här tydligen 210 hk på bakhjulet...

Okej, det framgick inte i artikeln. 210 HK wow.

Om man skulle börja köra rookie 1000. :tungan
 
Last edited by a moderator:
Du behöver nog inte trimma något i Sverige för att hävda dig, du har inte mindre fart eller hkr än någon prosuperbike i Sverige.


//Stunning debut International road race win for Amor at North West 200
Keith Amor put in a stunning display of riding at Saturday's North West 200 road races and capped it off with his first ever International road race win. The Scots ace was at the forefront of the action in all five of his races but he saved the best for the 5-lap Superstock race which he clinched on the final lap to give the WA Corless/Jackson Racing team a dream win, also giving the BMW S1000R it's first ever win on the roads. He also finished second in the second Supersport race and finished in the top six in all five of his races on the KBMG Racing machines.

Despite riding his array of bikes for the first time, Keith was in superb form in practice and happy with the performance of each machine, being the only rider to qualify on the front row for each race thus confirming his credentials for race day. Despite problems with the quickshifter, second in Superbike qualifying on the standard KBMG Racing BMW was arguably the most impressive performance but this was backed up by a similar result in the Supersport sessions on the similar-liveried Honda and a close third in the Superstock class, this time on the WA Corless/Jackson Racing BMW.//


Race 1
Saturday, 15 May 2010
SUPERBIKE
Class Machine / Sponsor Gp
RELENTLESS International NORTH WEST 200
in association with Blackhorse
------Best Lap------- Topaz Airport Rd Service Station Challenge
Race Classification
1. SBK 4 John McGUINNESS Honda - HM Plant Honda a 4 17:58.937 119.251 4:28.696 120.180 4
2. SBK 12 Conor CUMMINS Kawasaki - McAdoo Kawasaki Racing a 4 17:59.154 0.217 119.227 4:28.353 120.334 4
3. SBK 34 Alastair SEELEY Suzuki - Relentless Suzuki by TAS Racing a 4 17:59.490 0.553 119.190 4:26.909 120.985 4
4. SBK 37 Keith AMOR BMW - KBMG Racing a 4 18:06.457 7.520 118.425 4:30.276 119.478 3
5 SBK 3 Stuart EASTON Honda - Swan Honda a 4 18:15.605 16.668 117.436 4:32.505 118.501 3
6 SBK 5 Bruce ANSTEY Suzuki - Relentless Suzuki by TAS Racing a 4 18:16.183 17.246 117.375 4:33.131 118.229 2
7 SBK 26 Michael DUNLOP Honda - Street Sweep / Robinson Concrete a 4 18:17.335 18.398 117.251 4:32.662 118.432 3
8 SBK 6 Cameron DONALD Suzuki - Relentless Suzuki by TAS Racing a 4 18:20.970 22.033 116.864 4:34.422 117.673 3
9 SBK 13 Adrian ARCHIBALD Suzuki - AMA Racing a 4 18:21.559 22.622 116.802 4:34.538 117.623 4
10 SBK 9 Ian HUTCHINSON Honda - Padgetts of Batley a 4 18:33.994 35.057 115.498 4:35.654 117.147 2
11 SBK 70 Daniel KNEEN Yamaha - Marks Bloom Racing a 4 18:50.485 51.548 113.813 4:43.245 114.007 2///

Honderna snabbast 326-328Km/tim & "standard" Bmw´n 314km/tim och fjärde plats mot full kittade fabrikshojar, inte "leksaks trimning" som i prosuperbike.

bild.jpg Dålig scanning med Iphone av motorrads Nardotest, speciellt för Eskilson:tungan
 
Last edited:
Har jobbet endel med S1000RR hos AlphaRacing
Anbefaler å sende ECU til AlphaRacing for å legge inn en racingmap/ignitionmap samt for å deaktivere Eksos-servoer, knock sensor, O2 sensorer og ev. ABS system.
Akrapovic helsystem gir bedre mellomregister enn Arrow.
Bazzaz er nå klar med sin FuelController og er vel den rimeligste varianten.
Med disse mods har man ca 200rwhp og det burde holde.
 
Har jobbet endel med S1000RR hos AlphaRacing
Anbefaler å sende ECU til AlphaRacing for å legge inn en racingmap/ignitionmap samt for å deaktivere Eksos-servoer, knock sensor, O2 sensorer og ev. ABS system.
Akrapovic helsystem gir bedre mellomregister enn Arrow.
Bazzaz er nå klar med sin FuelController og er vel den rimeligste varianten.
Med disse mods har man ca 200rwhp og det burde holde.
På svenska banor har du inte behov av mer hästar än vad ett helsystem ger på BMWn, tror inte jag iaf! :) Jag har "problem" att få ner kraften med "bara" 190 bakhjulshästar som ett Arrow helsystem ger. Men mer är ju alltid kul iaf!

Det enda jag skaffat är kåpor, raceväxlat och kraschpuckar. Resten är original.
 
Har jobbet endel med S1000RR hos AlphaRacing
Anbefaler å sende ECU til AlphaRacing for å legge inn en racingmap/ignitionmap samt for å deaktivere Eksos-servoer, knock sensor, O2 sensorer og ev. ABS system.
Akrapovic helsystem gir bedre mellomregister enn Arrow.
Bazzaz er nå klar med sin FuelController og er vel den rimeligste varianten.
Med disse mods har man ca 200rwhp og det burde holde.

Menar du att man rejsar utan ABS? Att man väljer bort den funktionen?
 
Ja, dette har blitt gjort på alle AlphaTechnic sine sykler i IDM
Jag har märkt att ABS kan aktiveras vid aktiv hård bromsning. Det börjar kännas lite "konstigt" vid inbromsning och det kan "vrida snett". Jag vet inte om det är så mycket nackdel, då jag föredrar att ABSen finns och aktiveras om det börjar släppa. Men helt klart vid aktiv och sen lite "hoppande" inbromsning kan ABSen hoppa in och påverka negativt vad gäller varvtid.
 
Jag har märkt att ABS kan aktiveras vid aktiv hård bromsning. Det börjar kännas lite "konstigt" vid inbromsning och det kan "vrida snett". Jag vet inte om det är så mycket nackdel, då jag föredrar att ABSen finns och aktiveras om det börjar släppa. Men helt klart vid aktiv och sen lite "hoppande" inbromsning kan ABSen hoppa in och påverka negativt vad gäller varvtid.

Även i slick läget är ABS aktiv om än mycket mindre, du måste aktivt stänga av det , genom att trycka på flera olika knappar för att"få bort det". Sägs att Baldini i WSB-superstock kör med abs, även Stuart Easton/ Swan honda i BSB.

Sen är akrapovicsystemet framtaget tillsammans med bmw och ingen ommappning skall behöva ske om du inte vill ha den sista halva hästkraften:tungan:tungan
 
Körde med ABS aktiverat i helgen och märkte inte av det alls, varken i torrt eller regn.

RAIN-läget är dock värdelöst för racing, motoreffekten stryps för mycket.

Att "plocka bort" knacksensor, ABS mm för racing i Sverige låter helt meningslöst.

I övrigt den bästa hoj jag någonsin kört på bana. I Love It :hoppa
 
Även i slick läget är ABS aktiv om än mycket mindre, du måste aktivt stänga av det , genom att trycka på flera olika knappar för att"få bort det". Sägs att Baldini i WSB-superstock kör med abs, även Stuart Easton/ Swan honda i BSB.

Sen är akrapovicsystemet framtaget tillsammans med bmw och ingen ommappning skall behöva ske om du inte vill ha den sista halva hästkraften:tungan:tungan
Jag har inte försökt ta bort det, jag vill ha ABSen kvar.

Arrow och vilket annat system funkar oxå, all according to Alpha Racing.

Det kommer en uppdatering till ECUn för racemode snart som biffar på mellanregistret... för alla system. Inte bara akra.

I övrigt den bästa hoj jag någonsin kört på bana. I Love It :hoppa

I totally agree! :tummenupp
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top