BMW S1000RR racedelar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ej helsystem vad jag förstått samt hör. Alternativt ej i racemode kanske.

Förmodligen slick, men du får väl inte KÖRA med slicks på Ringen. Men grym tid!:tummenupp
 
Förmodligen slick, men du får väl inte KÖRA med slicks på Ringen. Men grym tid!:tummenupp
Jag menade slicks-mode japp. Slicksmode gör att ABS och TC inte går in lika fort och därmed "krävs" bättre grepp i däcken. Men du kan köra utan slicks. T.ex mönstrade racedäck vilket är typ samma som slicks fast med mönster och det är godkänt på nurburgring.
 
Jag menade slicks-mode japp. Slicksmode gör att ABS och TC inte går in lika fort och därmed "krävs" bättre grepp i däcken. Men du kan köra utan slicks. T.ex mönstrade racedäck vilket är typ samma som slicks fast med mönster och det är godkänt på nurburgring.

Här finns lite "godis" (Det blir ett stort paket från USA märkt "gåva":tungan:tungan)

http://s1000depot.com/
 
Last edited:
146_1004_01+2010_literbikes_horsepower+.jpg

146_1005_01+ducati_desmosedici_dyno.jpg

Ja, swedie du kan inte skylla på materialet i år:):)

Jämförelse mellan 1000cc och nedan Ducati desmo...
 
Förmodligen slick, men du får väl inte KÖRA med slicks på Ringen. Men grym tid!:tummenupp
Ja, det gick fort. Men du vet väl att en annan tysk har kör en lite snabbare tid med en helt standard K1200S?

Hördu Swedie, ska jag be en kompis kolla lite om han kanske kan skaka fram något? Vad skulle du behöva isf?
 
Nä, har inget att klaga på ännu. BMWn kanske är för kraftfull iaf för en så liten bana som Sviestad. Kommer för fort till kurvorna. Heheh :)

Ja, det gick fort. Men du vet väl att en annan tysk har kör en lite snabbare tid med en helt standard K1200S?

Hördu Swedie, ska jag be en kompis kolla lite om han kanske kan skaka fram något? Vad skulle du behöva isf?
En binge pengar vore nog bäst att skaka fram så jag kan köpa däck! :D

Allt annat är redan beställt direkt från Alpha tech som har "trimmet" för BMWn och utvecklar åt BMW oxå.
 
Last edited:
Nä, har inget att klaga på ännu. BMWn kanske är för kraftfull iaf för en så liten bana som Sviestad. Kommer för fort till kurvorna. Heheh :)


En binge pengar vore nog bäst att skaka fram så jag kan köpa däck! :D

Allt annat är redan beställt direkt från Alpha tech som har "trimmet" för BMWn och utvecklar åt BMW oxå.

Du kunde gjort det lätt för dig och sen kört hem den:tummenupp

http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...tests/2010/May/may1410-bmw-s1000rr-park-lane/
 
försäkring..

Tänk om man hade råd att försäkra en sådan. :näsblod

ja ä int bitter!

de har du när du uppnår den eminenta ålder som jag har past 40:tummenupp då kostar det ca 8000 helår för denna hoj.

Mycket intressant vartefter man mekar isär S1000RRen att allting verkar förberett för racing. Kåporna går av i stycken. T.ex hela bakpartiet glider av i ett svep och 1 kontakt. Samma sak med lysena, ett stycke och 2 kontakter. Trevligt! :)

Nu ska jag dock montera ett helsystem och ja, originalpjäsen är ju en ordentlig doning. Undrar hur "exup" med mera kommer stöka till saker och ting.

Om någon som läser här har ett extra racekåpglas, hör av er! Köpes pronto!

Som vanligt med bmw tysk nogranhet med spittz..gör underbara bilar och har vunnit formel 1 med gamla produktionsblock och 1400 hk ur 1500 cc gillar inte allt med tyskland(historia) men de är hängivna o när de satsar på ngt gör dom det rejält..lite avis på dig för jag tänkte provköra men den enda de hade i sundsvall är såld,,
 
Last edited:
Kostsamt, samt får man inte köra med en sådan hitta hoj i Sverige.

Kostar ju inte mer än en svensk? Ska du inte tävla med den, utan även köra gata. Du får väl racea ett tag och sen regga in den som beg.
 
Personligen tycker jag detta är mycket bättre , då handlar o m delar /racing frågor typ SH.

http://s1000riders.org/

ps. är med under annat nickname
 
Som gatfåne kan du köpa, men det finns ingen klass att köra racing med den.


Även i prosuperbike hade du haft mest hästar på linjen
:):va:va

6 - Keith Amor + 9.974 med BMW superstock i superbikeklassen, i england får de ju byta det mesta i motorn i superbike, ändå hängde han på med "standard BMW"
 
Last edited:
Även i prosuperbike hade du haft mest hästar på linjen
:):va:va

6 - Keith Amor + 9.974 med BMW superstock i superbikeklassen, i england får de ju byta det mesta i motorn i superbike, ändå hängde han på med "standard BMW"
Och? Ska inte köra där. Sedan handlade det ju om att den superstockhoj du länka till inte kan rejsas med här i Sverige.
 
Och? Ska inte köra där. Sedan handlade det ju om att den superstockhoj du länka till inte kan rejsas med här i Sverige.

Nyfiken bara. Vad är det i utrustningsväg som gör att den i inte skulle gå att räjsa med i Sverige?

/Pär
 
Nyfiken bara. Vad är det i utrustningsväg som gör att den i inte skulle gå att räjsa med i Sverige?

/Pär
Det står på deras sida, men kammar bromsar, gafflar bytta och troligen en del mer smått. De här tydligen 210 hk på bakhjulet...
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.

Similar threads

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top