BMW S1000RR racedelar?

Status
Ej öppen för fler svar.
Prisvärt om det är så! Kan Bazzaz mappas hos "vem som helst"? Typ Ava eller annan bänknisse i Stockholmsområdet.
Rent teoretiskt borde det gå hos vem som helst men jag kan för lite om bänkningar för att kunna ge ett säkert svar. Har för mig att jag läste någon tråd här på SH om Bazzaz TC (var kanske till och med här i Racingforumet) och att det i den nämndes vem eller vilka som kunde utföra bänkningen.

Bazzaz har ju en variant av Autotune som med hjälp av en lambdasond ställer in sig själv. Finns som tillbehör till Z-Fi modulen.

Uppdateringen till ECU:n som du nämnde, är det hos BMW man kommer att kunna få den installerad?

Såklart du vet det! Tack! :)
Finns den dock att beställa? Någon sa i juni för leverans?

Har dock inte fått något fantastiskt styrvobbel som "ryktades", om än att original helt klart dämpar dåligt.

Rent teoretiskt borde det gå hos vem som helst men jag kan för lite om bänkningar för att kunna ge ett säkert svar. Har för mig att jag läste någon tråd här på SH om Bazzaz TC (var kanske till och med här i Racingforumet) och att det i den nämndes vem eller vilka som kunde utföra bänkningen.

Bazzaz har ju en variant av Autotune som med hjälp av en lambdasond ställer in sig själv. Finns som tillbehör till Z-Fi modulen.

Uppdateringen till ECU:n som du nämnde, är det hos BMW man kommer att kunna få den installerad?
Hos BMW handlarna om 4-6 veckor. MEN, BMW handlaren måste då uppdatera sitt "diagnostic tool" och det kostar fläsk, så inte säkert alla tar kostnaden direkt.

Last edited:
Hos BMW handlarna om 4-6 veckor. MEN, BMW handlaren måste då uppdatera sitt "diagnostic tool" och det kostar fläsk, så inte säkert alla tar kostnaden direkt.
Tackar för infon :tummenupp
Blir till att kolla med Peter på BMW vilka som kan utföra det.

BTW: Vet du vad det är som mäter bensinmängden i tanken? Lampan lyser konstant sen jag fyllde på med foam och det är lite irriterande.

Kan man vända org fotpinnar me QS till raceväxlat eller måste man köpa nya fotpinnar?

Jösses vad det svider att ha Kawazaki:tungan Löjligt att bemöta men:

En "mätt" förare utan inspiration, som vill vara hel när han slutar om något år(corser) och Mc-världens kraschkung (Xaus), ändå har de (corser) på pallen. Båda racen före Kawazaki, där jag med glädje sett att förarna byttes mellan teamen. Tom Sykes har kört grymt bra i BSB och Chris V också toppenkille, kanske inte helt återställd.

Du verkar ha samma inställning som Honda när de förlorade Rossi //"föraren spelar ingen roll , då vi har bästa motorcykeln"//
Men superstock säger ju mer om motorcyklarna vi själva köper (läs Baldini)!
Eller ett test typ Motorrads superbike test, där allt från proffs till glada amatörer kör och sedan slås ett medelvärde ut. Papunen körde 2sek snabbare på en motorcykel han aldrig kört än på Kawasakin han är "uppvuxen på" , tydligare kan det knappast bli.
Kan vi lägga ner dessa töntiga diskussioner och inse att Honda är bäst:D
För du kan väl inte mena den svenska serien, med medioker kvalitet internationellt sett, det är ju att jämföra äpplen och päron:confused:

Nämen snälla jesus amalia.

Du börjar nu rabbla WBSK, det har väl inget med en stdhoj i Nordic Superbike att göra.

Du skriver att hojen är si och så överlägsen, men i verkligheten visar det sig att den går ungefär som dom andra på banan. Jag satt faktiskt på läktaren och tittade.

Och förresten så svider det inte att ha Kawa, jag åkte ifrån Sandströms Bumse i helgen i båda rejsen :P. Detta säger inte att BMWn är en dålig hoj, mer att det spelar mer roll vem som sitter i sadeln än om Motorrad körde fort runt Nardibanan eller vilket härligt test du än skriver om...

Så ge mig en BMW och Eskilsson kör fortfarande ifrån mig...

J
För du kan väl inte mena den svenska serien, med medioker kvalitet internationellt sett, det är ju att jämföra äpplen och päron:confused:

Jo, jag kan det, för det är här vi åker med dom standard..... :tungan

Last edited:
Sluta bråka pojkar, bara att inse att bumsen kört om ALLA japsar i år:tummenupp

Det som jag är mest impad av är att den gör 0-200 km/tim på 6,9 sek:yoparty

en MotoGP hoj lär göra samma på 6 sek blankt.....

Jesus Christ, vilken prestanda gatåkarna har tillgång till nuförtiden:Bugar

BTW: Vet du vad det är som mäter bensinmängden i tanken? Lampan lyser konstant sen jag fyllde på med foam och det är lite irriterande.

Där sitter säkerligen en nivåsensor som på de flesta andra moppar och den får spader när man trycker i foam. Detta är vanligt och på en del cyklar börjar lampan aldrig lysa och på vissa slutar den aldrig lysa. Koppla bort skiten och använd ett motstånd istället...

Kan man vända org fotpinnar me QS till raceväxlat eller måste man köpa nya fotpinnar?
Nya fotpinnar. Alpha Racings funkar bra och med dem kan man använda original quickshiftern (den fungerar bara i dragläge).
Där sitter säkerligen en nivåsensor som på de flesta andra moppar och den får spader när man trycker i foam. Detta är vanligt och på en del cyklar börjar lampan aldrig lysa och på vissa slutar den aldrig lysa. Koppla bort skiten och använd ett motstånd istället...
Okej! Har beställt en del kontakter från Tyskland och det var med någon för "fuel" :)

Hade hoppats kunna använda den befintliga mätaren (gick bra på R1:an men inte på Suzukin) men jag får väl tanka fullt jämnt som vanligt istället :D

Och förresten så svider det inte att ha Kawa, jag åkte ifrån Sandströms Bumse i helgen i båda rejsen :P. Detta säger inte att BMWn är en dålig hoj, mer att det spelar mer roll vem som sitter i sadeln än om Motorrad körde fort runt Nardibanan eller vilket härligt test du än skriver om...

Jo, jag kan det, för det är här vi åker med dom standard..... :tungan
Börjar ana ett visst mindervärdeskomplex från Kawaförarna (läs Jens och Eskilsson) :D

Jens: Hur mycket på din hoj är standard om vi tittar på fjädringen tex?

EDIT: Jag var snabbare än dig på race 2. Du får trimma mer! :krama

Last edited:
Ok tack för infon ang fotpinnarna!

Jag antar att du köpt den lilla instickskontakten för att försätta hojen i SLICKS mode, är detta en ren bygel eller är det ett motstånd? Om det är ett motstånd kan du mäta dess resistans (=motstånd i Ohm) Sandstream? Jag tänker inte lägga 1000 spänn på en resistor som i själva verket kostar mig 10 öre:huvet

Ok tack för infon ang fotpinnarna!

Jag antar att du köpt den lilla instickskontakten för att försätta hojen i SLICKS mode, är detta en ren bygel eller är det ett motstånd? Om det är ett motstånd kan du mäta dess resistans (=motstånd i Ohm) Sandstream? Jag tänker inte lägga 1000 spänn på en resistor som i själva verket kostar mig 10 öre:huvet
Den lilla mojängen följer med hojen så jag betalade inget för den. Kan ingenting om motstånd etc så jag är inte mycket till hjälp. Sorry.

Glöm inte att skaffa tipsensorn också om den inte var med på hojen från fabrik (är placerad likadant som SLICK-mojängen fast på höger sida om tanken). Det är tillval av någon outgrundlig anledning och måste installeras av en BMW-verkstad om det görs i eferhand (datorn måste kopplas in och berätta för ECU:n att tipsensorn finns).

Hade hoppats kunna använda den befintliga mätaren (gick bra på R1:an men inte på Suzukin) men jag får väl tanka fullt jämnt som vanligt istället :D

Som riktig raceåkare använder man tracktimer för att beräkna nödvändig bränslemängd och sen tömmer man tanken efter varje pass för att inte släpa omkring på onödig soppavikt....

Fulltankat är för ERF.....

Börjar ana ett visst mindervärdeskomplex från Kawaförarna (läs Jens och Eskilsson) :D

Jens: Hur mycket på din hoj är standard om vi tittar på fjädringen tex?

EDIT: Jag var snabbare än dig på race 2. Du får trimma mer! :krama

Det är inte mycket original där, men det är gamla grejer från 06 skall man betänka. Jag bara smetar lite i ansiktet på Tocars sifferfrosseri att det inte är automatiskt vinst bara för att man handlar, det ger siffrorna sken av nämligen.

Snabbare, men inte före i mål :P

/ Jens

Som riktig raceåkare använder man tracktimer för att beräkna nödvändig bränslemängd och sen tömmer man tanken efter varje pass för att inte släpa omkring på onödig soppavikt.... Fulltankat är för ERF.....
Jag vet, men jag är gammal, fet, talanglös och har kort minne. Att tanka fullt löser iaf ett problem :)

Det är inte mycket original där, men det är gamla grejer från 06 skall man betänka. Jag bara smetar lite i ansiktet på Tocars sifferfrosseri att det inte är automatiskt vinst bara för att man handlar, det ger siffrorna sken av nämligen.

Snabbare, men inte före i mål :P
Du och jag som faktiskt tävlar vet att siffror och specar inte betyder ett skit. Sätt Watz på en R1:a från 98:a och han kör ifrån oss båda två ändå :D

Jag får ha ett nytt mål i år, att vara före dig i mål i något race :)

Last edited:
Jag vet, men jag är gammal, fet, talanglös och har kort minne. Att tanka fullt löser iaf ett problem :)

Du och jag som faktiskt tävlar vet att siffror och specar inte betyder ett skit. Sätt Watz på en R1:a från 98:a och han kör ifrån oss båda två ändå :D

Jag får ha ett nytt mål i år, att vara före dig i mål i något race :)

Klart vi vet, vi är ju erfarna tävlande :näsblod:rolleyes:

Du får ta chansen på Mantorp, då kommer du (enligt Motorrad :)) swischa förbi på rakan varv efter varv... ;).

Även i slick läget är ABS aktiv om än mycket mindre, du måste aktivt stänga av det , genom att trycka på flera olika knappar för att"få bort det". Sägs att Baldini i WSB-superstock kör med abs, även Stuart Easton/ Swan honda i BSB.

Sen är akrapovicsystemet framtaget tillsammans med bmw och ingen ommappning skall behöva ske om du inte vill ha den sista halva hästkraften:tungan:tungan

Det er nok bare slipon systemet fra Akra som ikke behøver å mappes om.
Siden sykkelen ikke har så veldig kraftig midtregister, er det å foretrekke og endre fuel og ign map.

Du får ta chansen på Mantorp, då kommer du (enligt Motorrad :)) swischa förbi på rakan varv efter varv... ;).
Du får vidga dina vyer lite Jens, nu senaste var det MCN som provkörde Hayabusan, Aprilia RSV-4, 1400 Kawasakin och S1000RR. Gissa vilken som hade högst toppfart ;)

Face it, det är den snabbaste gathojen som går att köpa och att du skulle åka ännu fortare om du bara hade råd att köpa en sån :slicka

Han blir snabbast av att halva fältet diskas:tungan

Nää, 2 st framför bara :P

Perra: Jag vet att den är galet snabb, men jag gnabbas i all välmening med Tocar som menar att siffrorna ger framgång. Det är ju inte riktigt så enkelt.. De va de...

Edit: Måste kontra Tocar style: Meh,asså, Aprilia va snabbare på Monza rakt fram, överlägset dessutom. Måste vara fel på testerna.. För vi snackar väl inte tråkiga standardhojar utan rejjsing? :D

/ Jens

Perra: Jag vet att den är galet snabb, men jag gnabbas i all välmening med Tocar som menar att siffrorna ger framgång. Det är ju inte riktigt så enkelt.. De va de...
/ Jens

Det är väll endå cykeln som diskuteras i denna tråd å inget annat. Vad kan då vara mer exakt än prestandasiffror.

\Masonit

Det är väll endå cykeln som diskuteras i denna tråd å inget annat. Vad kan då vara mer exakt än prestandasiffror.

\Masonit

Njae. Siffror ensamma ger ingen helhet. Det gör dom först på banan när framgången kommer. KTM tillexempel har ju stora framgångar i IDM, men i testerna är den skit. Långsam på Nardo och så vidare. Och IDM är ju relativt standard..

Det var så jag menade.

/ Jens

Let's drop it och diskutera S1000RR istället :)

Jag har beställt nya drev och kedja. Originaldrevningen funkade bra på Sviestad men var inget vidare på Falken.

Status
Ej öppen för fler svar.